Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Soramara  (Luettu 9545 kertaa)

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Soramara
Mistähän noita saisi. Pitäisi salaojien soritukseen keksiä jotain! Milläs raatilaiset ovat sorastaneet?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Soramara
 http://www.kotirannankuljetus.fi/fi/Yhteystiedot.html   Markku "Mara" Kotiranta tuo soraa sopivasti.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Soramara
Kourakuormaimen kahmarilla kasoihin putken päälle ja lapiolla levitellen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Soramara
Taitais tarvita jonkun alkaa tekemään taas sorastusvaunuja, käytettyjä, kun niitä aina välistään kovasti kysellään....

roadman

  • Vieras
Vs: Soramara
Tuosta sais helposti kohtalaisen vaunun kun vaihtaa hiekottimen tilalle järeän ruuvin.  Vedon puuttuminen on miinus.

http://www.seppokuismaoy.fi/51

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3158
Vs: Soramara
Naapurin kanssa olaan miettinyt joko mettä kouralla tai sitten telakoneella mättää perävaunulta.

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Soramara
Salaoja-urakoitsoilla hyviä sora-maroja, esim. Hakala Somerolla kaksi tehokasta, ei kannata itse alkaa tekemään

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Soramara
Salaoja-urakoitsoilla hyviä sora-maroja, esim. Hakala Somerolla kaksi tehokasta, ei kannata itse alkaa tekemään

Olen toisella ajanutkin, kun heillä ei ole omaa miehistöä molempiin. Alunperin on ostettu yksi vaunu/porukka ja nyt haluttaisiin kaksi, jotta ei tule katkoksia ojanvetoon.

3070 E

  • Vieras
Vs: Soramara
Salaoja-urakoitsoilla hyviä sora-maroja, esim. Hakala Somerolla kaksi tehokasta, ei kannata itse alkaa tekemään

Olen toisella ajanutkin, kun heillä ei ole omaa miehistöä molempiin. Alunperin on ostettu yksi vaunu/porukka ja nyt haluttaisiin kaksi, jotta ei tule katkoksia ojanvetoon.

Ensi heinäkuussa tulevat meille, 7 ha olis ensikertaista ojitettavaa ja hieman lisäojia vetisempiin paikkoihin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Soramara
Mistähän noita saisi. Pitäisi salaojien soritukseen keksiä jotain! Milläs raatilaiset ovat sorastaneet?
Ilmoittele sitten minulle, kun jostain näitä löydät.

Tämä on sellainen tuote, josta voi pyytää helposti saman mitä on maksanut uutena ja vielä paljon enemmän. Ihme, ettei näitä tosiaan valmisteta missään ???

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Soramara
Taisi olla vielä vanhan Agronetin aikaa, kun joku kirjoitteli jonkilaisella rännisysteemillä viritelleensä vanhan Belkun paskakärrin sorastusvaunuksi. Levitin rullakot pois, ja pohjakuljettin pyörimään hitaasti..
..Ei tosin varmaan montaa mottia kärsi kerrallaan kuormaa ottaa päälle.
Slippin 'n sliding

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Soramara
Taisi olla vielä vanhan Agronetin aikaa, kun joku kirjoitteli jonkilaisella rännisysteemillä viritelleensä vanhan Belkun paskakärrin sorastusvaunuksi. Levitin rullakot pois, ja pohjakuljettin pyörimään hitaasti..
..Ei tosin varmaan montaa mottia kärsi kerrallaan kuormaa ottaa päälle.
Itellä kanssa on ollut mielessä tehdä vanhasta paskakärristä. Aattelin vain jos joku nokkela on keksinyt muuta....

Naturalis

  • Vieras
Vs: Soramara
Taisi olla vielä vanhan Agronetin aikaa, kun joku kirjoitteli jonkilaisella rännisysteemillä viritelleensä vanhan Belkun paskakärrin sorastusvaunuksi. Levitin rullakot pois, ja pohjakuljettin pyörimään hitaasti..
..Ei tosin varmaan montaa mottia kärsi kerrallaan kuormaa ottaa päälle.
Itellä kanssa on ollut mielessä tehdä vanhasta paskakärristä. Aattelin vain jos joku nokkela on keksinyt muuta....
Normaaliin kippikärryyn perään kuljetin... Esim. reunatäyttölaitetta vastaava systeemi...  ;D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Soramara
Ei muuta, kuin käytetty apevaunu, jossa on valmis hihnakuljetin, luukun raotuksella sopiva määränsäätö...  Vain turhan painava?   

roadman

  • Vieras
Vs: Soramara
Meillä urakoitsijalla oli nostolaitteissa sorastus kauha joka lastasi itse ja sillä pystyi sorastamaan suoraan ojaan hihnakuljettimella.