Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?  (Luettu 12089 kertaa)

1065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Arvioni on että Agco ryhmittää toimintonsa niin että traktoreita on yksi mallisarja joka myydään sillä nimellä joka parhaiten myy kullakin markkina-alueella ja suomessa markkinointi keskittyy valtralle. Agco luo uuden sarjan itsekulkeviin joka kantaa Fend nimeä euroopassa(vahva jalansija urakointipuolella) ja MF:n nimeä muualla. JD pysynee edelleen suurimpana konepuolella ja toiseksi suurimpana traktoripuolella maailmanlaajuisesti ja samoin lienee tilanne  suomessa, markkinoija edelleen agrimarket jollei sitten ole jo siinä vaiheessa vaihtanut nimeä. JD luo itsekulkevien mallisarjan Eurooppaan jonkin yritysoston kautta, ehkä Vredo tai Terra. Itäeuroopasta tulee jokin lisensi tai muualta ostettua tekniikkaa kantava iso traktorivalmistaja joka keskittyy lähinnä itäiseen markkina-alueeseen samalla mallilla kuin belarus nykyisin.Claas noussee varteenotettavaksi kilpailijaksi Euroopassa nimenomaa siksi että pystyy luomaan kevyen ja tehokkaan peruskoneen itsekulkevien ja traktoreiden välimaastoon, muille markkina-alueille panokset tuskin riittää eikä kesko onnistu tälläkään kertaa markkinoimaan hyvää tuotetta uskottavasti. Kiinalaista teollisuutta tuskin isot itsekulkevat työkoneet ja traktorit kiinnostaa koska markkinoiden otettavissa oleva rahallinen arvo suhteellisen pieni suhteessa siihen ettei markkinoita ole kotimaassa, siis tällä lyhyellä aikavälillä. Nyykkäri keskittynee puimureihin ja traktoreihin mutta tuskin lähtee itsekulkeviin mukaan resursien puutteen vuoksi. Kaikki pikkumerkit omine ratkaisuineen häviää ja jäljelle jäänee satunnaisia, pieniin maakohtaisiin markkinoihin keskittyviä erikoistoimijoita joilla kokonaismarkkinoita ajatellen ei ole merkitystä ja varsinkaan suomen näkökulmasta ajateltuna. Same-Deutz-Fahr ryhmä häviää ja toimii jonkin isomman alaisuudessa osa/moottoritoimittajana. Muutos tulee olemaan vielä rajumpaa seuraavan kolmenkymmenen vuoden kuluessa kun tilat muuttuvat isommiksi yksiköiksi (sijoitusyhtiöiksi) ja traktorit poistuvat erikoiskoneiden tieltä ja sähköstä tulee pääasiallinen käyttövoima, miten se sähkö sitten tuotetaan onkin eri asia.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Keskon konepäivillä myivät poistohinnoilla MF-tekstiilejä. Mitähän seuraavaksi?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

3070 E

  • Vieras
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Keskon konepäivillä myivät poistohinnoilla MF-tekstiilejä. Mitähän seuraavaksi?

Missä sillaset oli?? Jospa ostais seitsemännen MF lippiksen/pipon...  ;D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Seinäjoella männä viikolla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Keskon konepäivillä myivät poistohinnoilla MF-tekstiilejä. Mitähän seuraavaksi?

Missä sillaset oli?? Jospa ostais seitsemännen MF lippiksen/pipon...  ;D
Joutuuko niistä maksamaan  :P

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Mä säästin 100 000 ekee kun ostin 30€ takin suoraan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Maanrakennuspuolella Korealaiset on ollu jo kauan mukana. Ja Kiinalaiset yrittää tulla länteen  kokoamalla merkki-komponenteista maanrakennuskoneita, esim cumminsin koneet jne. Luulisi että  traktoripuolella mennään  nyt samaan malliin, kun "länsiosia" aletaan teettään Kiinassa yhä enemmän,ne alkaa koota itse niistä komponenteista omia traktoreita.


http://www.china-tractors.com/

Reiluun 10 000 eur 100hp neliveto:  ;D

http://www.alibaba.com/product-gs/346595171/Tractor.html

Viimeksi muokattu: 20.11.11 - klo:11:37 kirjoittanut brotofobia

teme

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Tulevaisuus mt-traktorikaupassa?
Itse myös uskon että Agcon tehtaalla aletaan valmistamaan vain yhtä traktoria (ehkä fendt) ja puimureissa comia mallia. deere tuotanto varmaankin pysyy samana ja myös voi kehittyä. CNH ei varmaankaan tapahdu mitään muutosta viälä vuosiin.