Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agronettikin *****ilee  (Luettu 9572 kertaa)

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Agronettikin *****ilee
Agronetissa oikein teemana välitilinpäätös ja verotuksen suunnittelu maitotiloilla. Muilla tuotannonaloillahan ei ole enää ongelmia tulojen tasauksen ja tuloveron minimoinnin suhteen.Kiitos kepun ja mtk;n politiikan.

Ei sentään ollut kehdattu laittaa lisäksi, jotta c-alueella.

minä-itte

• Vieras
Vs: Agronettikin *****ilee
Ennen vaaleja Правда oli täynnä kirjoituksia, joitten mukaan maidolla meni huonosti, muilla tuotantosuunnilla hyvin. ...maitu, maitu, maitu, ....Правда oli täynnä maituasiamiehen vuodatuksia...

Lopputulos oli viljelijäväestön vastaveto, kepusta tuli pienpuolue ja  lähtö "ikuiseen" oppositioon....mikä on onneksi isänmaalle. 

Eipä  maidolla ole mennyt huonosti:

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/agronet/Nauta/Maitotilojen%20tulokset/Maidontuotanto%202010

Kannattavuuskerroin jopa 1,6.

Tänä vuonna maidolle korotus lisähintaan ja  lypsäjille yksi lomapäivä lisää, muille tuotantosuunnille kannattavuuden heikkenemistä entisestään.   

Viimeksi muokattu: 12.11.11 - klo:04:36 kirjoittanut minä-itte

Pigman

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ootte aika säälittäviä.

minä-itte

• Vieras
Ootte aika säälittäviä.

Kuis Portilla pyyhkii nykyään?

mah

• Vieras
Miksi muuten viljapuolella menee "huonosti"? :'(

JoHaRa

• Vieras

Viljaukot on lomautettu taas talveksi ja työkkäriin ei pääse  ;D Lisäksi intiaaneista, puoliverisistä, meksikolaisista rajarosvoista sekä Lucia-neidoista koostuvat kauravarkaat ovat jatkuvana riesana. Jokainen kaura täytyy polttomerkitä talvella varkauksien estämiseksi  :'(

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä todellisuudesta poikkeavaa ja väärää kahdessa ensimmäisessä aloituksessa on.

maitosektori on se sektori, jossa nopeasti tarvittaisiin yhtäläiset tukiehdot ja tukisummat koko maahaan ja täysin yhteneväisesti ja jopa tasapuolisesti.

Kaukana, hyvin kaukana tundran takana, kivien kiertelyä kompensoisi erittäin halpa ja jopa ilmainen pelto nurmituotantoon.

Olen ymmärtänyt, ettei c-alueella yksikään maksa 100 euroa enempää vuokraa, eikä  ostopellosta 3000 euroa enempää tarvi maksaa. Ja peltoa on vapaana niin paljon kuin viljellä jaksaa, niin kannattamatonta tuotanto c-tukialueella on.

Kaikki hullut ja ahneet löytyy vain a-b-tukialueilta.

Viimeksi muokattu: 12.11.11 - klo:07:23 kirjoittanut Eemeli

JoHaRa

• Vieras
Mitä todellisuudesta poikkeavaa ja väärää kahdessa ensimmäisessä aloituksessa on.

maitosektori on se sektori, jossa nopeasti tarvittaisiin yhtäläiset tukiehdot ja tukisummat koko maahaan ja täysin yhteneväisesti ja jopa tasapuolisesti.

Kaukana, hyvin kaukana tundran takana, kivien kiertelyä kompensoisi erittäin halpa ja jopa ilmainen pelto nurmituotantoon.

Olen ymmärtänyt, ettei c-alueella yksikään maksa 100 euroa enempää vuokraa, eikä  ostopellosta 3000 euroa enempää tarvi maksaa. Ja peltoa on vapaana niin paljon kuin viljellä jaksaa, niin kannattamatonta tuotanto c-tukialueella on.

Pitäisi kyllä olla oma aloitus samasta asiasta viljapuolelle... Mutta... ei siihenkään kukaan mitään vastaisi  :'(

Vuokrat C-alueella ovat korkeampia, samoin peltojen hinnat. Halvimmillaan tukikelpoista on kyllä saanut 70€:n ha hintaan  ::) mutta siinä on ollut kyseessä jotain muita koplauksia. Mä luulen, että täällä Juankoski/Nilsiä -sektorilla pelto maksaa nyt 7000- 8000 €/ha, mutta pellot ovat kyllä hyviä. Vuokrat lienevät n. 200-250 €/ha. Nämä ovat "valistuneita arvauksia".

Mutta ehkä tämä ei ole vielä ihan tundraa. Kylvöjä aloitellaan normaalisti toukokuun 1 viikolla ja puidaan ennen kuin B-alueen eteläosissa

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Pitäisi kyllä olla oma aloitus samasta asiasta viljapuolelle... Mutta... ei siihenkään kukaan mitään vastaisi  :'(

Vuokrat C-alueella ovat korkeampia, samoin peltojen hinnat. Halvimmillaan tukikelpoista on kyllä saanut 70€:n ha hintaan  ::) mutta siinä on ollut kyseessä jotain muita koplauksia. Mä luulen, että täällä Juankoski/Nilsiä -sektorilla pelto maksaa nyt 7000- 8000 €/ha, mutta pellot ovat kyllä hyviä. Vuokrat lienevät n. 200-250 €/ha. Nämä ovat "valistuneita arvauksia".

Mutta ehkä tämä ei ole vielä ihan tundraa. Kylvöjä aloitellaan normaalisti toukokuun 1 viikolla ja puidaan ennen kuin B-alueen eteläosissa

Tällä saitilla on monasti arvosteltu kepuluusereiden maatalouspolitiikkaa ja etelän jättämistä heitteille. kepulaisen maaatalouspolitiikan tarkoitus vain kepun synkeimpien alueiden tukeminen. Keinotekoisista laskelmista tehtiin perusteet eriarvoiselle maatalouspolitiikalle, jota sinunkin kirjoituksesi todistaa.

tukijärjestelmä ei perustu mihinkään muuhun kuin kepulaiseen ahneuteen, viis tasapuolisuudesta.

Tapani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eemeliä taitaa vituttaa taas maan perkeleesti, kun pitäny jo neljältä nousta minä-iten kanssa kiittelemään kepun erinomaisuutta.

Jätkä

• Vieras
Eemeliä taitaa vituttaa taas maan perkeleesti, kun pitäny jo neljältä nousta minä-iten kanssa kiittelemään kepun erinomaisuutta.

Tais vielä herättää sen minä-itten viereltään.

minä-itte

• Vieras

Kepun Pekkarinen myi lannoitetehtaat norjalaisille, norskit nostivat heti hinnat pilviin. Lisäksi ämteekoon vilja-asiamies levittää propagandaa, että vilja on kallista.

minä-itte

• Vieras
Ennen vaaleja Правда oli täynnä kirjoituksia, joitten mukaan maidolla meni huonosti, muilla tuotantosuunnilla hyvin. ...maitu, maitu, maitu, ....Правда oli täynnä maituasiamiehen vuodatuksia...

Lopputulos oli viljelijäväestön vastaveto, kepusta tuli pienpuolue ja  lähtö "ikuiseen" oppositioon....mikä on onneksi isänmaalle. 

Eipä  maidolla ole mennyt huonosti:

https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/agronet/Nauta/Maitotilojen%20tulokset/Maidontuotanto%202010

Kannattavuuskerroin jopa 1,6.

Tänä vuonna maidolle korotus lisähintaan ja  lypsäjille yksi lomapäivä lisää, muille tuotantosuunnille kannattavuuden heikkenemistä entisestään.

Kun tuo kannattavuuskerroin hajautetaan eri tukialueille, niin parhailla C-alueen suurtiloilla kannattavuuskerroin on 2 seutuvilla.  Ei ihme, jos sinne suunnitellaan jopa 700 lehmän suurnavetoita

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Se on noilla vanhoilla sedillä semmoista elämä..   :o

nAGGI-nYLYGGI

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kepun Pekkarinen myi lannoitetehtaat norjalaisille, norskit nostivat heti hinnat pilviin. Lisäksi ämteekoon vilja-asiamies levittää propagandaa, että vilja on kallista.

On se vaan kumma, kun minäkin maitotilallisena viljelen viljaa ja sinäkö väität sitten että minulle se touhu on halvempaa? Vai ajatko nyt tätä kotieläintilan korkeampaa tukea? Siihenhän pääset käsiksi tasan sillä, että otat minimimäärän elukoita ja jätät heitteille, kun et jaksa/kerkeä niitä angstaamiseltasi hoitaa.

Mitä tulee sitten tuohon pellon hintaan, niin siinä on kyllä niin helevetisti heittoa pienienkin rajanylitysten jälkeen. Kuten JoHaRa tuossa totesi, niin täällä Juankoski/Nilsiä akselilla tuo lähemmäs 9k on se karu totuus. Itse ostin naapurilta tuollaisen persesilmän kokoisen lämpäreen 5k/ha ja vaikka myynnissä olisi ollut kymmeniä hehtaareja ihan muutamien kilometrien säteellä, niin miksi niistä pitäisi maksaa yli 7k/ha? Sitten valitetaan taas kun ei kannata ja mussunmussun. Eiköhän sillon ole omassa näppäilytaidossa vikaa, jos maksaa 15k/ha tai maksaa vuokrana 600€/ha.

Sitten kun vingutaan aina näistä Tundralaisten ahneudesta ja perinpohjaisesta pahuudesta, niin kysyisinpä vaan, jotta mihin tämän alueen halvat vuokrahinnat esim. pohjautuvat? Ei taida pohjautua siihen samaan kun siellä Suuressa ja Mahtavassa etelässä - ahneuteen?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...