kyllä ne Patutkin ratkeilevat puomin hitsauksista ja kolmipistekiinnityksestään. Toki niillä lie jo siihen ikään lastattukin enemmän kuin maatilakuormaimilla keskimäärin.
Omien kokemusten ja käytettyjen nosturien silmäilyjen perusteella mustapuomiset hakit on jo kestävyydeltään kilpailijoiden tasoa. Joskus oli ongelmia enemmänkin souvarien kanssa, tosin valitettavasti kourat olivat viimevuosiin asti vanhaa perua, eli ovat hieman kömpelöitä käyttää ja hieman heikkotekoisia ahkerampaan käyttöön. Toki samaan konkurssiin kun vaihtaa hyvän kouran, niin vanhasta saa rakennettua vaikka kahmarin tms. Harvoissa uudemmissakaan maatilakuormaimissa on kelvollista kouraa jos vertaa ammattimalleihin.
Puomin kääntölaitekin on Hakin kuormaimissa aika kestävä vaikka voiteluaineena on pelkkä vaseliini edullisemmissa malleissa. Luulen että pienemmissä maatilakuormaimissa ei öljykylvystä ole vielä merkittävää hyötyä kestävyyden kannalta jos vain huolehditaan oikeasta hammasvälyksestä.
Viimeinen isompi savotta minkä ajoin maksoi asiakkaalle 5€+alv. Kiintoja 450 ja monena päivänä sai käydä työmaalla. Kalustona 6850htt ja Hakin 6400 kuormain+92 kärri. Ja varaan aina itselleni oikeuden olla ajamatta savottaa jos vaikuttaa liian hankalalta traktorikalustolle. Joskus olen pyytänyt lisähintaa jos ajomatka on pitkä vaikka se olisikin maantietä joka on traktorille nopeaa siirtyä.
Pienemmät urakat ja ranganajot ym. spesiaalimmat sitten tuntihinnalla luonnollisesti.
Kalusto kun on hankittu ensisijaisesti omaa käyttöä varten, niin en ole vasiten alkanut mainostamaan, ihan riittävästi on ollut ajoa ja yleensä päivän parin urakoita jotka sopivimpia tämän kokoluokan traktorikalustolle.
Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:23:54 kirjoittanut Hervast
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's