Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ajo-opastin kylvö  (Luettu 14374 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: ajo-opastin kylvö
Trimblellä näköjään tuollainen paketti nykyään:

http://www.geotrim.fi/Tuote.asp?ID=1725


Hinnasta ei hajuakaan, ominaisuudet ilmeisesti riittävät :-)

Tuon tukiasemajutun voinee unohtaa vanhentuneena. Tulipahan päivitettyä omiakin harhaluuloja.

Ainakin yhden tiedän jolla tuo käytössä. Käyttää sitä kylväessä, ruiskutuksissa, puidessa... Tuo vuosittainen 2,5cm tarkkuus mahdollistaa sen että voit ajaa ekana vuotena ajolinjat koneelle ja hyödyntää tulevina vuosina valmiita linjoja.
Just, ostaa ***** kalliin opastimen yhtä kevättä varten ja sitten nakkaa sen huitsin *****un. Juur näin...hyvä. ;D

Huomaa taas luomumiesten hoksottimet... Ainahan näitä löytyy. Määkin olin rahtiruiskuttamas yhdes talos jossa isäntä oli ***** kiinnostunu mun ruiskun leveydestä. Aamulla menin joskus viiden mais tuvan pihaan niin isäntä ja poika istui kurahousut jalas odottamas. Olivat käyneet valmiiksi mittaamas ruiskun ajolinjat pellolle ja seisoivat sitten pellon pääs käsi pystys näyttämäs linjaa. Ei auttanu vaikka kuinka yritin selittää, että kun on tuo opastinkin  ;D




edittiä sen verran että täs on äskooännälle rautalangasta:

Ne ajolinjat on siellä ***** kalliissa opastimessa muistissa ja voit kaivaa sen lohkon seuraavana vuonna sieltä koneesta ja kylvää samoja linjoja pitkin kun viime vuonna. Voit siis aloittaa lohkon kylvön vaikka keskipellosta jos se parhaalta tuntuu, eikä tarvi ajaa uutta referenssilinjaa... Voit myös helposti kylvää päisteet viimeisenä kun on edelliseltä vuodelta valmiina merkki missä koneen nostaa ylös ym. ym.
Ja notta olekko ihan varma ettei niillä ollu sellaaasta sukelluspukua? Ihanko vaan mahorottaman suurehet kurahoooosut?

Ihan vaan edittiä Määlle rautalankaaast:

Sellaasta jota pohojanmaalla ei ole, sellaasta ei koskahan tulla tarvittemahan. Ja jos kaupasta ei löyry, sen teemme ristuuksen varmasti itte. Kuten röpötellään rullakarhia peräkkäin ja tinataan sinne viimiseks pyörät...  VOE HALVATUN HALVATTU!!!! ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: ajo-opastin kylvö
Kavereilla käytössä lisäsingaali, maksaa jotain hunajaa per vuosi mutta tarkkuus riittää kaikkiin töihin automaattiohjauksella, itse en ole tuota hankkinut kun ei sillä enää lisäsäästöjä saa. "Perinteisellä" EZ-steer automaattiohjauksellakin saa ruiskutuksissa/apulannan levityksissä säästöä turhan limityksen välttämisellä, eikä jää myöskään haukipaikkoja. Prosenttikin on paljon tuhannen hehtaarin alalla,kertaa käyttöikänä kymmenen vuotta. ::)


Ja kuitenkin näitä laitteita laitetaan työnsäästön/helppouden vuoksi, mutta voi näillä oikeasti tienatakin jotain :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: ajo-opastin kylvö
Huomaa taas luomumiesten hoksottimet... Ainahan näitä löytyy. Määkin olin rahtiruiskuttamas yhdes talos jossa isäntä oli ***** kiinnostunu mun ruiskun leveydestä. Aamulla menin joskus viiden mais tuvan pihaan niin isäntä ja poika istui kurahousut jalas odottamas. Olivat käyneet valmiiksi mittaamas ruiskun ajolinjat pellolle ja seisoivat sitten pellon pääs käsi pystys näyttämäs linjaa. Ei auttanu vaikka kuinka yritin selittää, että kun on tuo opastinkin  ;D
Harmittava väärinkäsitys tosiaan  :-[
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...