Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Öljy syylärissä  (Luettu 17219 kertaa)

brotofobia

  • Vieras
Vs: Öljy syylärissä

          ja kuka todella vaihtaa netseitä koneeseen , kun huoltoonkaan ei nykyää näytä kuuluvan!

Eikö vanhoissa koneissa kannata vaihdella nesteitä? Siinä käy niinkun tässä yllä on mainuttu. Kun sen nesteen korroosionesto pääsee pettämään ja lohko alkaa ruostumaan sisältä niin sitten nesteitten vaihto ei enää autakkaan kun uudet nesteet on heti uudestaan ruosteessa. Sitä pitäisi sitten huudella ja vaihtaa taas uudestaan ja uudestaan. Vähän väärää säästöä olla vaihtamatta ainakin joskus niitä nesteitä, olisko moni putkiremontti  jäänyt sillä väliin....  ::)

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Öljy syylärissä
Otin koneen auki  männät  ja putket irti , ykkösen putken O-renkaat hieman perstuneita joten vuotokohta on se ykkösen putki .Lohko on ruosteeton ,mutta sakkaa jonkin verran kertynyt lohkon pohjalle ja seiniin 2-3 syl kohdalle ,mutta ne lähti pyyhkimällä pois. Vein kannen koneistamoon ja varmuudeksi se koeponnistettiin ennen oikaisua ja venttiilien laittoa ja kansi oli ainakin ehjä. Kansi on tänään haettavissa ja moottorin korjaussarja tulossa Suolahdesta . Kampiakselin päittäislaakerien saatavuudessa on ongelmia mutta kaikki muut osat on ainakin paketissa. Kokoaminen jää kuitenkin ensi viikkoon

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Öljy syylärissä
>vaihtaa alimmat liuskat,josseivät ole pakkasnesteen punastamat.Silloin pitää vaihtaa ylimmät(ylempi ei oikeestaan kulu ollenkaan,jos voitelu pelaa)

Ja sitten vielä ihmettellään miten vasta"rempatut" koneet rivahtelee
alta aikayksikön.Muistan 70-luvulta naapurin äijää vitutti kun Sisu
oli oikein Sisulla remontissa ja olivat vain kääntäneet laakerit toisin päin.

Kiinnostavaa olisi myös tietää suostuuko joku myymään pelkkiä toisen puolen laakeriliuskoja.

Tiivitsesarjakin kustantaa jo sen verran ,että jonkin verran voisi
odotella jonkinlaisia tuloksia remontille.

Ei tuon puolikas liuskasarjasta vaihtamisella ole muuta pointtia paitsi nimenomaan kestävyys.
Ylempiä ei isoissa koneissa vaihdeta ilman hyvää syytä,vaikuttaa kampuran asentoon.
Ei puolta sarjaa irrallaan saa.
Eikä taida sisunkaan liuskat väärinpäin sopia luulen,mahtaakovoitelureikä tulla kohdalle.
En usko että ovat liuskat keskenään vaihtaneet,mutta asiakas luulee niin kun ei ymmärrä.
Olen muuten jonkun moottorin korjannut vuosien aikana.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Öljy syylärissä
>Ylempiä ei isoissa koneissa vaihdeta ilman hyvää syytä,vaikuttaa kampuran asentoon.
En usko tuohon enkä ole ikinä kuullutkaan.Käytännössä syy lienee
se,että joutuu tekemään hirveän homman tuon eteen.

>Eikä taida sisunkaan liuskat väärinpäin sopia luulen,mahtaakovoitelureikä tulla kohdalle.

Porakoneella niitä reikiä saa tehtyä.

En usko että ovat liuskat keskenään vaihtaneet,mutta asiakas luulee niin kun ei ymmärrä.

>Sen laatuinen konemies oli ,että jos joku ymmärsi niin tämä ymmärsi

>Olen muuten jonkun moottorin korjannut vuosien aikana.

On noita itsekin tullut siinä määrin tehtyä,ettei tarvitse muilta paljon kysellä