Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New Holland 7030pc  (Luettu 14590 kertaa)

3070 E

  • Vieras
Vs: New Holland 7030pc
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: New Holland 7030pc
Kuten aiemmin kerroin isot 6000 tonniset on tehty keveämmästä tarpeista kuin 7000 set, mikä tarkoittaa sitä että ne on suunnattu vähän vetovoimaa tarvittaviin töihin joissa tarvitaan suurta ulosoton tehoa.
6000 akseli väli on lyhyempi kuin 7000  siinä suurimmat erot noiden välillä.

Mistä johtuu että 7050 on 200 kiloa painavempi kuin 7030?. Eikös muuten ole samasta koneesta kyse?


Tuota mallienvälistä eroa minäkin juuri kyselin huoltomieheltä, kun täällä kerran Adamin kanssa vähän siitä väiteltiin, jotta onko noissa sitten isompia jäähdytinlaitteistoja ja muita oheistarpeita, vaan kun ei kuulema ole. Tiedä häntä sitten, mutta jos en niihin ammattihuoltomiähiin pysty tässä luottamaan, niin jätän kokonaan miettimättä asian.  :)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: New Holland 7030pc
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

Katos valtran risojenkin lämpöongelmat kun heitti porin ja voimaa.comin ohjelmat vidduun ja laittoi älteeärrän ohjelman samoilla tehoilla  :o

roadman

  • Vieras
Vs: New Holland 7030pc
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla.
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: New Holland 7030pc
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla.

Saakin normiakseleilla, mutta sillä että onko siinä säädettävä raideleveys vai ei, ei ole perän tai laatikon järeyden kanssa mitään tekemistä. Säätötumpit saa halutessaan moneenkin traktoriin lisävarustelistalta.

Ei oo tietoa mahd. 7030-7050 järeyseroista (7070 kyllä jo osittain eri kamaa), mutta vanhoihin 175-190 Temmeihin noi laatikot ja perät pohjaa. Jotkut hammaspyörien kantopinnat on leveämpiä kuin vanhoissa mutta ennen kaikkea jäähdytystä on parannettu paljon vanhoihin verrattuna, jotka on tunnettuja nostamaan lämpöjä.

PC-laatikothan ei TM-sarjassa kovin paljon toisistaan poikenneet mekaanisesti 120-190, joten sikäli vois ajatella, että noi lyhyemmätkin jonkunlaista piristystä kestää ainakin PC:nä.

Jännä sinänsä, että vasta T6090 korvasi vanhan TM165:n "välimallina" pyörätehon osalta. 165:han oli myöhempää 155:ttä joltain osin järeämpi. Liekö uusissa sitten T6080/T7.200 nostettu palikoiltaan vanhan 165 Temmin tasolle, mene ja tiedä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: New Holland 7030pc
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla.
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.
TeeÄmmäläisissä havaittu ajoittoin öljyjen ylikuumenemista.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: New Holland 7030pc
Kuulemma 6080:stä ylöspäin perän sisällön pitäisi vastata TM165:sta järeydeltään.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: New Holland 7030pc
TM sarjan lämpeeminen tietyn vuosimallin jälkeen (jota en muista) johtuu pumpun ajoituksesta joka on päin *****a tehtaalta tulles säädetty. ja yllättäen päästöjen takia. Tämäkin asia on käytännössä koettu ja nähty sekä todettu todeksi.

Valtroissahan kaiketi "välijäähdyttimet" on näiden virityspajavelhojen mukaan ollu enemmänki ilmankuumentimia, niistä lämpiäminen. Nyt ymmärtääkseni valluissa on jo kahtena vuonna ollu eri valmistaja coolereissa ja hyötysuhde on parantunut. Tiedä häntä pitääkö paikkansa...
Suolahe rauta on haurasta

sikaniska

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
Vs: New Holland 7030pc
Ok-
muistin että 7030 saa tavallisilla normaalin näköisillä vetoakseleilla oisko sittenkin noissa malleissa vähän kevyemmät raudat sisällä. amerika perällä varmasti samat hilut sisällä. noita kun näkyy liikkuvan molemmilla akseliloilla.
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

Ei sitä asiaa ole käännetty asia vaan on niin. Toissa kesän helteillä 33 celsiusta ajoivat palaa ylös 24h/vrk. verrokit. 6080 nh ja t 191 valtionmetallin tuote. nh.ssa ei mitään lämpö ongelmia moottori kuin ohjaamo puolellakaan. valtukuskit joutuivat seisottamaan konetta kun moottorin lämmöt nousi jatkuvasti ylös yksinkertaisesti jäähdytys kapasiteetti loppui kesken.

Joo itte todennu saman asian. Ainut poikkeus valluissa 8400

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: New Holland 7030pc
Mega-sarja viä jotenki toimikin. 8400 ja 8750 ite noin pari tuhatta tuntia moisilla kamppeilla nevalla ajaneena. Olivat rautasia pelejä. Varsinki 8750 pikkuse piristettynä. Jyrsinkarheeja meni ku tyhjää vaan. T-sarja ku tuli niin sen jäläkeen en ole vallluja pitäny minään. Enkä ole tiettävästi ainut..
Suolahe rauta on haurasta

roadman

  • Vieras
Vs: New Holland 7030pc
Mega-sarja viä jotenki toimikin. 8400 ja 8750 ite noin pari tuhatta tuntia moisilla kamppeilla nevalla ajaneena. Olivat rautasia pelejä. Varsinki 8750 pikkuse piristettynä. Jyrsinkarheeja meni ku tyhjää vaan. T-sarja ku tuli niin sen jäläkeen en ole vallluja pitäny minään. Enkä ole tiettävästi ainut..
juu paljon on T valtuja vaihtunut täälläkin muihin merkkeihin.

Darksmoke

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: New Holland 7030pc
sieltä nykyaikaisesta sähköhelvettikopista onkin kiva alkaa hakemaan vikaa  ;D
Valmetti kuskit ei oo vielä kuullukkaan erotiikasta saati kunnon hydrauliikasta  ;D ;D ;D

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: New Holland 7030pc
Ite oon kans miettinyt tuommoista Nyykkää.

Hyvää:

- Mukava ja hiljainen ohjaamo, verrattuna tuohon Valtran 20 vuotta vanhaan hökötykseen
- vaihteistoa lukuunottamatta mekaanista perustekniikka. ei tarvitse seikkailla tietokoneen valikoissa
- voimansiirto kestää suurenkin tehonlisäyksen

Huonoa:

- aika isoraaminen ja raskas
- vaihteisto syö tehoa, varsinkin siirtoajossa

***täh? mä ku ajoin tommosta pienempää portaatonta niin mun korviin se koppi oli paljon meluisampi kuin esimerkiksi oma t151a.

laatikko piti uskomatonta jollotusta ja ulinaa. isompi raaminen portaaton case viimetalvena oli huomattavasti hiljaisempi.
---------------------

tuo lämpenemis ongelma on t sarjan ominaisuus. siis jos kone on viritetty. vanhat 8000srj koneet ei lämpiä. mekaaninen pumppu ja koskeampi syyläri syynä. etenkin se syylärin korkeus ja maskin toimivuus hyvä. viimekesänä ei ollu hakkurikäytös lämpöongelmaa 8950/325hv voimanotosta.
nämä tupperware valtrat lämpenee paljo pienemmillä tehoilla punaselle...

Viimeksi muokattu: 03.11.11 - klo:10:02 kirjoittanut retku

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: New Holland 7030pc
Ei edes lämpiämistä, toisin ku Valtra risoissa ku niitä virittää...
 :P

Onks tää juttu käännetty nyt toisin päin, yhteen aikaan ainakin puhuttiin TM:ien lämpenemisongelmista??

Katos valtran risojenkin lämpöongelmat kun heitti porin ja voimaa.comin ohjelmat vidduun ja laittoi älteeärrän ohjelman samoilla tehoilla  :o
Ei vain saanu tuo älteeärrä nyykkäriin tehoja.
Laskun kyllä osas kirjottaa ja itte lämpes kun kuuli että muut sai virityksen onnistumaan!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: New Holland 7030pc
Kaikista nyykkäreistä on laatikko avattu alle 4000 tunnin se siitä kestävyydestä.Silti kannattaa aina ostaa ulkomailla tehtyjä koneita koska nyykkärin tehtaalla on työntekijät lupautuneet aina syömään Suomalaista ruokaa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !