Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe perintä  (Luettu 14247 kertaa)

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
perintä
Miten olisi paras toimia tilanteessa kun lukuisista huomautuksista huolimatta ei meinaa rahoja eräältä tilalta saada. Uuden laskun olen laittanut pari kertaa, toisen kerran ihan henkilökohtaisesti vein sen kouraan mutta ei auta, päin naamaa valehteli silloinkin. Eräpäivähän on ollut vasta 30.4 että aikaa nyt on ollu sen puol vuotta keräillä rahoja kasaan. Laittaako perintätoimisto asialle vai miten olette hoitaneet tällasia juttuja toisen viljelijän kanssa?

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: perintä
Mä oon laittanu perintään, sen jälkeen ku ei rahoja tullu muistutuslaskusta huolimatta, ei kiinnostanu ruveta sen äijä kans dalttaa, perinnän kautta hynät tuli sit.
Whiskey for my men and beer for the horses...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: perintä
Muutaman laskun olen vienyt paikallisen lakimiehen asianajotoimistoon ja rahat on ilmestyneet tilille aika nopeasti. Auttaa kummasti kun huomautuskirjeen lähettäjä on asianajotoimisto.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: perintä
Miten olisi paras toimia tilanteessa kun lukuisista huomautuksista huolimatta ei meinaa rahoja eräältä tilalta saada. Uuden laskun olen laittanut pari kertaa, toisen kerran ihan henkilökohtaisesti vein sen kouraan mutta ei auta, päin naamaa valehteli silloinkin. Eräpäivähän on ollut vasta 30.4 että aikaa nyt on ollu sen puol vuotta keräillä rahoja kasaan. Laittaako perintätoimisto asialle vai miten olette hoitaneet tällasia juttuja toisen viljelijän kanssa?
Paat ulosottomiehen asialle alkaa tapahtuu heti

agroholisti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: perintä
itellä olis kans yks lasku oottamassa... pitää laittaa se tässä ihan lähipäivinä perintätoimistolle. En ole aikaisemmin käyttänyt, mutta toiveikas olen että rahat tulis korkoineen ku ammattilaiset perimässä  ;D

Naturalis

  • Vieras
Vs: perintä

Paat ulosottomiehen asialle alkaa tapahtuu heti
ei ulosottomies korvaa lotkauta ennen oikeuden päätöstä....

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: perintä
Nämä on muuten todella vitt*maisia tilanteita.. Itelläkin pari samanlaista tilannetta, summat on isoja mutta niissä rupee jo se kuukausikin tuntumaan kun lasketaan kaikki huollot ja löpöt mukaan. Mielellään pitää niistä asiakkaista kiinni jotka maksaa aina ajallaan, mutta markkinat kun tietää niin hankala tilanne on varmasti kaikille..  ::)
Tästä tähän.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: perintä
Mä oon laittanu perintään, sen jälkeen ku ei rahoja tullu muistutuslaskusta huolimatta, ei kiinnostanu ruveta sen äijä kans dalttaa, perinnän kautta hynät tuli sit.
Ei se voutikaan mikään taikasana ole.   Itellä on ollut kana kynittävänä jo puolitoista vuotta...
Jos velallinen on todettu varattomaksi, niin vasta oikeuden päätöksellä voit laittaa maksusi ulosottoon.
Perintäfirman kautta ollaan vasta jonossa.    Ja jonotetaan niin kauan, kun metsistä , pelloista , koneista ja
muusta irtaimesta alkaa tulemaan euroja.     Mutta siinäkin vielä on oma nokkimisjärjestys...  :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: perintä
Tein sopimuksen yhden perintä toimiston kanssa viimevuonna, kun yks asiakas katos eräpäivän jälkeen tavoittamattomiin meni 4 kuukautta, kunnes tuli raha korkoineen tilille ja vielä joku provisio toimistolta. Eihän ne koskaan kivoja juttuja ole samalla menettää varmasti asiakkaan, mutta toisaalta onko se mikään asiakas, joka ei hoida omaa osuuttaan kaupankäynnistä. Tällähetkellä on toinen lasku perinnässä ollut viime kesästä lähtien ei ole kuulunut mitään, mutta ootellaan :)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: perintä
Uutisissa oli mennäviikolla juttua, että 8 prosenttia uudenmaan alueen yrityksistä on perinnän kohteena. Aika touhua!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: perintä
Tein sopimuksen yhden perintä toimiston kanssa viimevuonna, kun yks asiakas katos eräpäivän jälkeen tavoittamattomiin meni 4 kuukautta, kunnes tuli raha korkoineen tilille ja vielä joku provisio toimistolta. Eihän ne koskaan kivoja juttuja ole samalla menettää varmasti asiakkaan, mutta toisaalta onko se mikään asiakas, joka ei hoida omaa osuuttaan kaupankäynnistä. Tällähetkellä on toinen lasku perinnässä ollut viime kesästä lähtien ei ole kuulunut mitään, mutta ootellaan :)
Asiakas joka ei maksa on pelkkä taakka bisneksessä, eli turhaa sitä asiakassuhteen menettämisestä on välittää.

Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo:00:30 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

roadman

  • Vieras
Vs: perintä
Mä oon laittanu perintään, sen jälkeen ku ei rahoja tullu muistutuslaskusta huolimatta, ei kiinnostanu ruveta sen äijä kans dalttaa, perinnän kautta hynät tuli sit.
Ei se voutikaan mikään taikasana ole.   Itellä on ollut kana kynittävänä jo puolitoista vuotta...
Jos velallinen on todettu varattomaksi, niin vasta oikeuden päätöksellä voit laittaa maksusi ulosottoon.
Perintäfirman kautta ollaan vasta jonossa.    Ja jonotetaan niin kauan, kun metsistä , pelloista , koneista ja
muusta irtaimesta alkaa tulemaan euroja.     Mutta siinäkin vielä on oma nokkimisjärjestys...  :o

Käyppä kysäsemässä josko myis sen mettän rahan puutteessa. Osan maksusta lyhentää velalla. Tällei toimii eräs yrittäjä täällä päin. Alkaa mettiä ja rantatontteja olla siellä ja täällä ;)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: perintä
Ehkä kannattaa vielä muistuttaa saatavasta kun on tukeakin tullut :)   Silloin on tietysti tie auki joka suuntaan jos ei ole väliä vaikka asiakassuhteen menettääkin...

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: perintä
Intrum justitia mulla hoitaa noi
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: perintä
Ennen vanhaa hankalat tapaukset hoiti Baltic Inkasso. Mainostivat kotisivuillaan että yleensä niiden leima laskussa riitti.  ;D