Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voin valmistus  (Luettu 12922 kertaa)

JoHaRa

• Vieras
Vs: Voin valmistus
Siis kerma hapatetaan ja vispataan niin kauan,että tulee voita.Voi vaivataan vedessä puhtaaksi ja sitten suolataan.Ihan helppoa.

Lopputuloksena kirnupiimää ja maalaisvoita. Harmi vain ettei tämä onnistu teollisessa mittakaavassa kun maku on aivan eri........

Kaupan voissa on vähemmän suolaa, siitä pahempi maku ?

Lisbet

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Eli ei vissiin saa yhdestä maitokannullisesta paljo sitä rasvaa kuorittua, eikä paljo nykyajan tankista nuin vaan mennä rasvaa kaapimaan... pittääpä siis ostaa se kerma. Melkosen työn takana siis on voin tekeminen itse alusta asti...

JoHaRa

• Vieras
Eli ei vissiin saa yhdestä maitokannullisesta paljo sitä rasvaa kuorittua, eikä paljo nykyajan tankista nuin vaan mennä rasvaa kaapimaan... pittääpä siis ostaa se kerma. Melkosen työn takana siis on voin tekeminen itse alusta asti...

Sitä kermaa on siinä noin sen rasvaprosentin verran. Sankollisesta tulee vajaa puoli kiloa.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Voi maistuu parhaalta, kun sitä syö ihan sellaisenaan, ilman mitään lisukkeita, kokeilkaa joskus, yllätytte, voipaketti auki ja lusikalla  tai veitsellä suoraan pala suuhun, nam!!

Minä kykenen maistamaan rasvoja sellaisenaan ja joskus aikoinaan nautittiin erästä nestemäistä öljyä jopa urheilullisessa ravitsemuksellisessa tarkoituksessa, olisko ollut jotain Wrangen tavaraa.......

Rasvoissa on siis suuria eroja kumpa joku saisi markkinoille sen perinteisen maalaiskirnuvoin niin epäilen että suosio olisi taattu......

Viimeksi muokattu: 24.10.11 - klo:20:52 kirjoittanut Luomujussi

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Voi maistuu parhaalta, kun sitä syö ihan sellaisenaan, ilman mitään lisukkeita, kokeilkaa joskus, yllätytte, voipaketti auki ja lusikalla  tai veitsellä suoraan pala suuhun, nam!!

Minä kykenen maistamaan rasvoja sellaisenaan ja joskus aikoinaan nautittiin erästä nestemäistä öljyä jopa urheilullisessa ravitsemuksellisessa tarkoituksessa.

Rasvoissa on siis suuria eroja kumpa joku saisi markkinoille sen perinteisen maalaiskirnuvoin niin epäilen että suosio olisi taattu......

juu  siinä   olisi  markkinarakoa  tundalla  tuotetulle  maidolle  ja  jäisivät  ne 200  km
tankkiautomatkat  vähempään  8)

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Minä kykenen maistamaan rasvoja sellaisenaan ja joskus aikoinaan nautittiin erästä nestemäistä öljyä jopa urheilullisessa ravitsemuksellisessa tarkoituksessa, olisko ollut jotain Wrangen tavaraa.......

Onko tuo lähelläkään?
http://www.peltolanjuustola.fi/tuoteluettelo_voi.php

Rebel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Meiltä kävi maidontuotantoaikana eräät hiihtäjät ostamasa ternimaitoa mahdollisimman tuoreena. Silmät kiiluen nostelivat kymmeniä litroja takakonttiin. Hinnalle oli se ja sama, kunhan saivat varattua seuraavaksi poikivan lehmän ternimaidot itselleen.
Valonnäyttäjä on pirun tärkiä mies...mutta harvoin siihen parasta miestä...

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Rasvoissa on siis suuria eroja kumpa joku saisi markkinoille sen perinteisen maalaiskirnuvoin niin epäilen että suosio olisi taattu......tarjouksia otetaan vastaan.
Onko tuo lähelläkään?

En nyt taaskaan noita linkkejä avaa mutta olisko se markkinointikelpoinen suositus jos Luomujussikin sitä suosittaa. Ehkä nyt tulee pitää kiinni omasta brändistä.....tarjouksia otetaan vastaan.

Viimeksi muokattu: 24.10.11 - klo:21:27 kirjoittanut Luomujussi

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Rasvoissa on siis suuria eroja kumpa joku saisi markkinoille sen perinteisen maalaiskirnuvoin niin epäilen että suosio olisi taattu......tarjouksia otetaan vastaan.
Onko tuo lähelläkään?

En nyt taaskaan noita linkkejä avaa mutta olisko se markkinointikelpoinen suositus jos Luomujussikin sitä suosittaa. Ehkä nyt tulee

pitää kiinni omasta brändistä.....tarjouksia otetaan vastaan.

ei  enää  brändyä  lisää  sinulle  8)

Fuller

• Vieras
Mikä ero on kirnuvoilla ja meijerivoilla?

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Mikä ero on kirnuvoilla ja meijerivoilla?
minä-itte sen tietää, meijerivoi on 10g paketissa ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Fuller

• Vieras
 :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ai sen voisulan voi sulattaa suussakin ettei tarvitseryystää esilämmitettynä...

Kyllä kirnuvoita sai vielä kymmenisen vuotta sitten tästä meidän meijeristämme kauppoihinkin,nyt vaan tuotannon siirtyminen sinne vaikeitten olosuhteiden seuduille lopetutti voinvalmistuksen täällä,nykyään meijerit tekevät voit tykittämällä,kyllä selvä makuero on havaittavissa menetelmien välillä..

JoHaRa

• Vieras
Maidon rasva on muuten myös erilaista kuin ennen. Ruokinta on muuttunut "teidän lapsuusajoistanne" niin paljon, että vääjäämättä voin makukin on erilainen. Luulen, että nykymaidosta tulee nykyvoita jokaisella menetelmällä  ???

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Maidon rasva on muuten myös erilaista kuin ennen. Ruokinta on muuttunut "teidän lapsuusajoistanne" niin paljon, että vääjäämättä voin makukin on erilainen. Luulen, että nykymaidosta tulee nykyvoita jokaisella menetelmällä  ???

Ei se ruokinta mihinkään muuttunut ainakaan meillä kun kirnuaminen loppui tuolla meijerissä,olisko vielä kymmentäkään vuotta sitten,kyllä minä olen sitä mieltä että kirnutessa tulee samastakin maidosta toienlaista voita kun tykittämällä..