Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuoden esittelijäteko 2011  (Luettu 29189 kertaa)

Fuller

  • Vieras
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mulla on tilaus vuodelta 1997 traktorin merkkiliikkeestä tynnyri öljyä. Sanoivat että tuodaan kun ehditään,johon lisäsin että ei kiire mutta jos saisi lokakuun loppuun(tilaus heinäkuulla). Vielä ei ole ehtineet,mutta varrotaan,kyllä se sieltä tuodaan kun aika koittaa. Saakohan laskulle saman verran maksuaikaa ::)

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Saavuumma Jyväskylän Agriaan eileen, siitä Kjellmanin osaston viereisestä sisäänkäynnistä. Etukuormaimen kauhojen päällä oli kahdesta eri metallista tehtyjä liuskoja, jotka hienosti havainnollistivat kauhoos käytettyä S650 terästä verrattuna johonkin huonompahan. Taivuttelin metalliliuskoja, kun viereeni tuli kiitettävän aktiivinen esittelijä, jonka kanssa tilanne eteni jotenkin näin (Hahmot: P=Pohojalaanen, OM=Oranssipaitainen myyjä):

OM: -Miltäs vaikuttaa?
P: -Mielenkiintoosta, mitä materiaalia tämä pehemiämpi on?
OM: -Se on Multiva-rautaa, sitä joka tulee Virosta, aivan niinkun kärrytkin (Pohojalaasella oli yllään Multiva- fleese)
P: (???Mitenkäs tuo tähän liittyy???) -Ai Virosta?
OM: -Ja ovat aina tulleet!
P: -Eiköhän ne oo suomalaasia. Onko tämä liuska S235:sta vai S355:sta?
OM: -En minä tiedä, tavallista rautaa.
P: -Ei kai Rautaruukilta saakkaan "tavallista rautaa". Ai nämä kauhat on tehty 650:stä, sehän on fiksua, ei tuu painoa liikaa.
OM: -Joo ja kestää hyvin. Kyllähän me molemmat tiedämme, että aina se Multiva on Virossa tehty.
P: (hämmästyy taas aiheen vaihdosta) -Tieräkkö mitä, meillä taitaa olla vedonlyönnin aika. Saat valita summan?
OM: -Minä en mitään vetoa lyö, molemmat tiedämme tuon asian.
P: -Voi hyvä mies, kaksi asiaa: Opettele esittelemäs tuote, äläkä valehtele.

Oranssipaitainen esittelijä kohottaa kädessään olleen esitenipun, lyö sillä Pohojalaasta ja huutaa: "Painukaa sinne mistä olette tulleet".

Tämän jäläkehen OM juoksi kollegansa luo, ja alkoi toisella kotimaisella kuuluvaan ääneen mollata Pohojalaasta. Vaikka Pohojalaanen ymmärtääkin sujuvasti ruåttia, päätti Pohojalaanen jättää puolinelssonit tekemättä ja tilanne jäi siihen.

Vielä tieroksi, arvostan kyseistä firmaa paljon, ja tekevät hienoa työtä. Tällä kertaa joukosta löytyi totaalisen ammattitaidoton idiootti.

voi ny vit.u, taas mulle on myity viron rautaa kotimaisena, yv:nä jos "kotimaiset" multivat kiinnostaa.... ;)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Saavuumma Jyväskylän Agriaan eileen, siitä Kjellmanin osaston viereisestä sisäänkäynnistä. Etukuormaimen kauhojen päällä oli kahdesta eri metallista tehtyjä liuskoja, jotka hienosti havainnollistivat kauhoos käytettyä S650 terästä verrattuna johonkin huonompahan. Taivuttelin metalliliuskoja, kun viereeni tuli kiitettävän aktiivinen esittelijä, jonka kanssa tilanne eteni jotenkin näin (Hahmot: P=Pohojalaanen, OM=Oranssipaitainen myyjä):

OM: -Miltäs vaikuttaa?
P: -Mielenkiintoosta, mitä materiaalia tämä pehemiämpi on?
OM: -Se on Multiva-rautaa, sitä joka tulee Virosta, aivan niinkun kärrytkin (Pohojalaasella oli yllään Multiva- fleese)
P: (???Mitenkäs tuo tähän liittyy???) -Ai Virosta?
OM: -Ja ovat aina tulleet!
P: -Eiköhän ne oo suomalaasia. Onko tämä liuska S235:sta vai S355:sta?
OM: -En minä tiedä, tavallista rautaa.
P: -Ei kai Rautaruukilta saakkaan "tavallista rautaa". Ai nämä kauhat on tehty 650:stä, sehän on fiksua, ei tuu painoa liikaa.
OM: -Joo ja kestää hyvin. Kyllähän me molemmat tiedämme, että aina se Multiva on Virossa tehty.
P: (hämmästyy taas aiheen vaihdosta) -Tieräkkö mitä, meillä taitaa olla vedonlyönnin aika. Saat valita summan?
OM: -Minä en mitään vetoa lyö, molemmat tiedämme tuon asian.
P: -Voi hyvä mies, kaksi asiaa: Opettele esittelemäs tuote, äläkä valehtele.

Oranssipaitainen esittelijä kohottaa kädessään olleen esitenipun, lyö sillä Pohojalaasta ja huutaa: "Painukaa sinne mistä olette tulleet".

Tämän jäläkehen OM juoksi kollegansa luo, ja alkoi toisella kotimaisella kuuluvaan ääneen mollata Pohojalaasta. Vaikka Pohojalaanen ymmärtääkin sujuvasti ruåttia, päätti Pohojalaanen jättää puolinelssonit tekemättä ja tilanne jäi siihen.

Vielä tieroksi, arvostan kyseistä firmaa paljon, ja tekevät hienoa työtä. Tällä kertaa joukosta löytyi totaalisen ammattitaidoton idiootti.

voi ny vit.u, taas mulle on myity viron rautaa kotimaisena, yv:nä jos "kotimaiset" multivat kiinnostaa.... ;)

Värin takiahan sä oot ne kumminki ostanu?
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Oliko havaintoja esittelijöiden "raikkaudesta" ?
Asiaan oli ainakin muutamat firmat panostaneet paremmin kuin taannoisina vuosina.

Ilmeisesti esittelijät ottivat tänä vuonna vähän rauhallisemmin. Ainakin Suomalaisen iltatilaisuus oli muuttunut juomingeista kulttuurielämykseen.  :D

Kertonee tiukentuneesta markkinatilanteesta??

Ei varmaan millään firmalla ole/olisi varaa päästää yhtäkään kauppaa sivu suun.

Aina joku sen kaupan tekee... Jos jokaisen firman "perälauta" vuotaa yhtä paljon, niin menetettyjä kauppoja on yhtä paljon kuin on noita muiden mokailuiden kautta tulevia  ;D

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mulla on tilaus vuodelta 1997 traktorin merkkiliikkeestä tynnyri öljyä. Sanoivat että tuodaan kun ehditään,johon lisäsin että ei kiire mutta jos saisi lokakuun loppuun(tilaus heinäkuulla). Vielä ei ole ehtineet,mutta varrotaan,kyllä se sieltä tuodaan kun aika koittaa. Saakohan laskulle saman verran maksuaikaa ::)
Mulla on kans tynnyri öljyä tilauksessa eräästä kotimaisesta traktorin huoltoliikkeestä, ollut vasta 2006 keväältä asti. Sitähän sitten saapi odotella jos fuller on tilannut 97...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mulla on tilaus vuodelta 1997 traktorin merkkiliikkeestä tynnyri öljyä. Sanoivat että tuodaan kun ehditään,johon lisäsin että ei kiire mutta jos saisi lokakuun loppuun(tilaus heinäkuulla). Vielä ei ole ehtineet,mutta varrotaan,kyllä se sieltä tuodaan kun aika koittaa. Saakohan laskulle saman verran maksuaikaa ::)

1997 tilaus on varmaan puolet halvempaa kuin nykyhinnoilla.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mulla on tilaus vuodelta 1997 traktorin merkkiliikkeestä tynnyri öljyä. Sanoivat että tuodaan kun ehditään,johon lisäsin että ei kiire mutta jos saisi lokakuun loppuun(tilaus heinäkuulla). Vielä ei ole ehtineet,mutta varrotaan,kyllä se sieltä tuodaan kun aika koittaa. Saakohan laskulle saman verran maksuaikaa ::)
Mulla on kans tynnyri öljyä tilauksessa eräästä kotimaisesta traktorin huoltoliikkeestä, ollut vasta 2006 keväältä asti. Sitähän sitten saapi odotella jos fuller on tilannut 97...

ei teillä sitte tapana oo kysellä josei näjy vai eikö sitte ookkaa ollu tarvetta?  :o
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Saavuumma Jyväskylän Agriaan eileen, siitä Kjellmanin osaston viereisestä sisäänkäynnistä. Etukuormaimen kauhojen päällä oli kahdesta eri metallista tehtyjä liuskoja, jotka hienosti havainnollistivat kauhoos käytettyä S650 terästä verrattuna johonkin huonompahan. Taivuttelin metalliliuskoja, kun viereeni tuli kiitettävän aktiivinen esittelijä, jonka kanssa tilanne eteni jotenkin näin (Hahmot: P=Pohojalaanen, OM=Oranssipaitainen myyjä):

OM: -Miltäs vaikuttaa?
P: -Mielenkiintoosta, mitä materiaalia tämä pehemiämpi on?
OM: -Se on Multiva-rautaa, sitä joka tulee Virosta, aivan niinkun kärrytkin (Pohojalaasella oli yllään Multiva- fleese)
P: (???Mitenkäs tuo tähän liittyy???) -Ai Virosta?
OM: -Ja ovat aina tulleet!
P: -Eiköhän ne oo suomalaasia. Onko tämä liuska S235:sta vai S355:sta?
OM: -En minä tiedä, tavallista rautaa.
P: -Ei kai Rautaruukilta saakkaan "tavallista rautaa". Ai nämä kauhat on tehty 650:stä, sehän on fiksua, ei tuu painoa liikaa.
OM: -Joo ja kestää hyvin. Kyllähän me molemmat tiedämme, että aina se Multiva on Virossa tehty.
P: (hämmästyy taas aiheen vaihdosta) -Tieräkkö mitä, meillä taitaa olla vedonlyönnin aika. Saat valita summan?
OM: -Minä en mitään vetoa lyö, molemmat tiedämme tuon asian.
P: -Voi hyvä mies, kaksi asiaa: Opettele esittelemäs tuote, äläkä valehtele.

Oranssipaitainen esittelijä kohottaa kädessään olleen esitenipun, lyö sillä Pohojalaasta ja huutaa: "Painukaa sinne mistä olette tulleet".

Tämän jäläkehen OM juoksi kollegansa luo, ja alkoi toisella kotimaisella kuuluvaan ääneen mollata Pohojalaasta. Vaikka Pohojalaanen ymmärtääkin sujuvasti ruåttia, päätti Pohojalaanen jättää puolinelssonit tekemättä ja tilanne jäi siihen.

Vielä tieroksi, arvostan kyseistä firmaa paljon, ja tekevät hienoa työtä. Tällä kertaa joukosta löytyi totaalisen ammattitaidoton idiootti.

voi ny vit.u, taas mulle on myity viron rautaa kotimaisena, yv:nä jos "kotimaiset" multivat kiinnostaa.... ;)
kyllä tuo Pohojalaanen on ovela,4 sivua multivalle myötätuntoa!!!!  mistä se keksiiki näitä ;) ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9756
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mulla on tilaus vuodelta 1997 traktorin merkkiliikkeestä tynnyri öljyä. Sanoivat että tuodaan kun ehditään,johon lisäsin että ei kiire mutta jos saisi lokakuun loppuun(tilaus heinäkuulla). Vielä ei ole ehtineet,mutta varrotaan,kyllä se sieltä tuodaan kun aika koittaa. Saakohan laskulle saman verran maksuaikaa ::)
Mulla on kans tynnyri öljyä tilauksessa eräästä kotimaisesta traktorin huoltoliikkeestä, ollut vasta 2006 keväältä asti. Sitähän sitten saapi odotella jos fuller on tilannut 97...

ei teillä sitte tapana oo kysellä josei näjy vai eikö sitte ookkaa ollu tarvetta?  :o


mulla on tapana kysellä jopa laskua, jos ei ala kuulumaan ;) Kerran tosin mulle sanottiin "on jo niin pitkä aika, että taidetaan unohtaa koko lasku" . Ei varmaan enää tuntunut missään ehkä n. 500€ laskutettava ;D 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Mä tilasin kerran 2 tynnyriä öljyä eräästä ei-maatalouskaupasta. Tynnyrit tulivat pihaan parin päivän päästä. Seuraavana päivänä tuli taas 2 lisää... piti jo soittaa että ei ollut tarkoitus olla päivittäinen kestotilaus :-)
Tilauksen hoidellut myyjä oli juuri samana päivänä jäänyt lomille, ja hommia jatkanut kaveri oli nähnyt lapun pöydällä ja ajatellut että tuo siltä varmaan jäi hoitamatta ja laittoi uudelleen menemään. Ei siinä mitään, kyllä ne käyttöön menivät molemmat toimitukset, vaikka hövelisti olisivat liiat hakeneet poiskin.

Metkossa olen kerran ihmetellyt, kun yrityksen kevyen pään hakkuupääuutuutta oli työnäytöksessä esittelemässä sellainen henkilö joka ei varmaan ollut koskaan nosturia käyttänyt, siitä  esiteltävästä vehkeestä puhumattakaan. Hommasta ei tullut niin kertakaikkiaan mitään, ei voinut kuin hyväntahtoisesti nauraa. Arvomme seuraavan vivun ja jossain välissä jonkun väärän nappulankin. Oho eiku, mites tämä nyt... ei se ollu toikaan.. heeetki... ups nyt se tipahti.. otetaas alusta.. äh.. ei sinne.. TOI se oli..  mitäs sitten.. ei tuo vaan...

Ei ainakaan voinut sanoa että esittely oli ennalta säädetty näyttämään helpolta ja toimivalta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011

Toisinpäin: Ollessani esittelyhommissa kaksi ensimmäistä päivää, olivat liikkeellä "oikeat" kaupantekijät. Eli sellaisia renkaanpotkijoita ja suunsoittajia ei vastaan tullut, vaan asiallisia ja hyvinkin kiinnostuneita ostajaehdokkaita.



Mitä esittelit?
Ristuksen suuria kiveksiä ja uusia kanalakalusteita. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Tuli vielä semmoinenkin mieleen, että esitteiden jakajat olivat kiusallisen aktiivisia. Kaikenlaista lippusta ja lappusta olisi ollut tarjolla. Ja tietenkin se iänikuinen mitä mieltä olet messuista kysely, johon joku onneton oli päättänyt uhrata aikaansa. Piti jäädä antamaan palautetta tästä asiasta, mutta kun niitä kysymyksiä tuntui riittävän. Negatiivisimman kokemuksen toi Faba-jalostuspalvelun esitteiden tuuppaaja. Hei haloo! Kannattaisi selvittää onko uhrilla edes minkäänlaista tarvetta juuri sen kyseisen firman tuotteille, joita olet mainostamassa. Kotiinpäin ajaessani aloin pohtia asiaa ja tulin siihen tulokseen, että kenties tämä oli hienovarainen vihje siitä, että tämän kaverin geenit eivät sellaisinaan ole parasta matskua eteenpäin siirrettäväksi. Pitäisi ensin tehdä jonkinlaista jalostustyötä :D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Oli eilen Kjellmanin osastolla jotenkin harvassa esittelijää, oli kai vihollisten soluttautujat viety saunan taakse :D :D

  :D Sellainen ajatus alkoi huvittaa että jos olisikin aloittajan episodi tapahtunut stimarille,   "kaikki Multivat on virosta tänne aina tulleet ja ihan vaan  tavallista rautaa ovat"     :D :D ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Sanokaas ihan asiallisesti mistä tämä 'Vironpaskarautalevy' oikein tulee??????
Venäjältä kait,vai.eihän eurooppalaiset terästehtaat kuten Ruukki tai Thyssen tee S235 laatua pehmeämpää rakenneterästä tietääkseni ollenkaan.

Eikös Multivat tehdä Suomessa ja toisaalta,vaikka tehtäisiinkin Virossa niin laadunvalvonnallahan pitää tunnetun valmistajan hoitaa asiat niin että laatu on OK.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Vuoden esittelijäteko 2011
Eikös Multivat tehdä Suomessa ja toisaalta,vaikka tehtäisiinkin Virossa niin laadunvalvonnallahan pitää tunnetun valmistajan hoitaa asiat niin että laatu on OK.

Aika hyvä vedätys, kun pitivät oikein avoimet ovet ropottimen kunniaksi ja kärryt kuitenkin röpelletään jossain kaalimaan päisteessä säilykepurkeista.

http://www.digipaper.fi/maatilanpirkka/51121/index.php?pgnumb=51