Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!  (Luettu 11730 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Hep :) Tunnustan että tuloni ovat nousseet tai ainakin vähintään pysyneet samana joka vuosi koko 2000 luvun, tosin liki joka vuosi tullut peltoa lisää 10-20 hehtaaria..
Kyseessä ei kuitenkaan ihan jäähdyttelykään kun vuosittaiset investoinnit olleet joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja..

Tollaiset Aatamin tapaiset, ei tartte palkkaa, mukavaa hommaa, tuloksen tavottelu ahneutta pilaa koko tän hyvän homman :(
Jos kaikki olisivat kaltaisiani ahneita, joille ei pelkkä duunarin ansiotaso riitä, niin vuokrahinnat olis alhaalla ja lihan hinta ylhäällä ;)

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Hep :) Tunnustan että tuloni ovat nousseet tai ainakin vähintään pysyneet samana joka vuosi koko 2000 luvun, tosin liki joka vuosi tullut peltoa lisää 10-20 hehtaaria..
Kyseessä ei kuitenkaan ihan jäähdyttelykään kun vuosittaiset investoinnit olleet joka vuosi kymmeniä tuhansia euroja..

***** Juuri tätä olen koittanut koko ajan sanoa. Joka vuosi on investoitava kymmeniä tuhansia euroja, jotta tulos pysyy samana tai parhaassa tapauksessa lievästi nousevana. Ne samat kasvun rajat joista täällä aina huudellaan koskevat myös näitä investointeja. Lisäksi tällainen epäterveen tiheä investointitahti johtaa tilojen rahoitusrakenteen vääristymiseen, eli suomeksi sanottuna ylivelkaantumiseen. Adam toimii käsittääkseni maidontuotannossa, alalla jossa se vääjäämätön kehitys joka on tuhoamassa lihantuotannon maastamme on vasta alkamassa.
Jokainen saa toki tulla onnelliseksi haluamallaan tavalla. Adam tahollaan ja allekirjoittanut omallaan. En missään nimessä syyllistä tai kadehdi teitä jotka olette valinneet toisen tien kuin itse olen. Tunnen ainoastaan sääliä niitä viljelijöitä kohtaan jotka näkevät asiat samoin kuin minä, mutta eivät syystä tai toisesta uskalla/voi hypätä enää kyydistä.
Arvovalinnoistahan tässä on kysymys. Loppujen lopuksihan kaikilla on edessään sama kohtalo, metri kertaa kaksi tontti hautausmaalla. Itse voi vaikuttaa ainoastaan siihen muistaako saattoväki vainajaa helvetin kovana työmiehenä vai ihmisenä joka panosti elämässään muihin asioihin.
Omalta osaltani tämä aihe saa tältä erää jäädä tähän
In vino veritas

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Tollaiset Aatamin tapaiset, ei tartte palkkaa, mukavaa hommaa, tuloksen tavottelu ahneutta pilaa koko tän hyvän homman :(
Jos kaikki olisivat kaltaisiani ahneita, joille ei pelkkä duunarin ansiotaso riitä, niin vuokrahinnat olis alhaalla ja lihan hinta ylhäällä ;)
Kyllä mä tartten 30 tonnia vuodessa, mutta se riittää mukavasti.  ;) Pitää nyt vielä teroittaa, että meillä ei niin kauhean hyvin mene, mutta pärjätään. Tuskinpa ne muutkaan yrittäjät koko voittoa itselleen firmastaan sosialisoi, vai pitäisikö.

Joka vuosi on investoitava. Tämä ei ole mikään kauhistus, vaan yritystoiminnan elinehto. Maatalousyritys ei ole mikään pelkkä työpaikka. Ei investointien aina tarvitse olla kasvua, mutta tämä on kuitenkin tosiasia myös siinä firmassa, jossa rööri-roope työskentelee. Joka vuosi siellä investoidaan johonkin.

Mun puolesta tämä jää kans tähän, persaukinen on jo avautunut riittävästi. Muistuttaisin vielä lisää palkkaa vaativia siitä, että se onnellisuus ei synny siitä, että saa mitä haluaa. Vaan siitä, että haluaa sitä mitä saa.......ja lopputulemana ei tarvitse olla muistettava ihminen, vaan montun toiselle puolen jäisi enemmän ystäviä kuin vihamiehiä...

:)

Viimeksi muokattu: 23.10.11 - klo:11:37 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!


http://www.youtube.com/watch?v=MHdHTyrOgPI tämä koskee myös näittä ay-röörejä minäminäminäminä ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Joillekkin riittää kolmekymppiä, mä tartten kuusnumeroisen summan, ku oikeesti joutuu töitä tekeen ja osaamista käyttään. Investoin paljon, mutta oravanpyörä pysyy loitolla kun investoi pelkästään tulorahotuksella minkä mahdollistaa kohtalainen vuosittainen veronmaksu..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Joillekkin riittää kolmekymppiä, mä tartten kuusnumeroisen summan, ku oikeesti joutuu töitä tekeen ja osaamista käyttään. Investoin paljon, mutta oravanpyörä pysyy loitolla kun investoi pelkästään tulorahotuksella minkä mahdollistaa kohtalainen vuosittainen veronmaksu..
Se on helppoa, kun kapulanvaihto on onnistunut ja pääsee lähtemään lennosta. Meitä vähempiosaisiakin on ja teidän neuvot ei siihen auta ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Juu mä tein töitä tilalla viistoista vuotta jo ennen kapulanvaihtoa ja tilaa kehitettiin haluamaani suuntaan. Tosin kaikki maatalousrakennukset ja koneet on uusittu tilakaupan jälkeen, päärakennukset peruskorjattu ja peltopinta-ala(sekä oma että vuokrattu) on reilusti nelinkertaistunut.
Kapulan vaihtoon ttoi tiettyä helppoutta verottajan alhaiset arvot elukoille ja maalle silloin ja alkuvuosien rakentamisen halpuus verrattuna nykypäivään..

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!


Röörä roopejen kannattaas muistaa myös olevansa pääasia yrittäjien työllistettävinä,sinä päivänä ko työnantaja omaksuu rööräroope  "mua ei nyt nappaa"ajattelun sinä päivänä röörä saa alkaa etsimään uusia töitä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!


Röörä roopejen kannattaas muistaa myös olevansa pääasia yrittäjien työllistettävinä,sinä päivänä ko työnantaja omaksuu rööräroope  "mua ei nyt nappaa"ajattelun sinä päivänä röörä saa alkaa etsimään uusia töitä ;D
sta

****** Roope muistaa kyllä. En ole yrittäjävastainen, vaikken tällä hetkellä näekään sitä vaihtoehtona itselleni. Otapa pää pois perseestä ja lue mitä tässäkin ketjussa sanoin. En vastusta edes maatalousyrittämistä, väitän vain ettei sillä ole mahdollisuuksia eikä tulevaisuutta.
In vino veritas

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!


Röörä roopejen kannattaas muistaa myös olevansa pääasia yrittäjien työllistettävinä,sinä päivänä ko työnantaja omaksuu rööräroope  "mua ei nyt nappaa"ajattelun sinä päivänä röörä saa alkaa etsimään uusia töitä ;D
sta

****** Roope muistaa kyllä. En ole yrittäjävastainen, vaikken tällä hetkellä näekään sitä vaihtoehtona itselleni. Otapa pää pois perseestä ja lue mitä tässäkin ketjussa sanoin. En vastusta edes maatalousyrittämistä, väitän vain ettei sillä ole mahdollisuuksia eikä tulevaisuutta.

On mahdollisuus ja tulevaisuus. Ihmiselle jolle raha ei ole ainoa vaikutin.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!

 Mulla menee ihan hyvin. En ehkä tee taloudellisesti huipputulosta mutta tulen toimeen ja olen osaani tyytyväinen.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Pakko kyllä kysyä - ja toivoa vastausta - jotta mimmosella hintatasolla oot onnistunu PP nelinkertastamaan tilan pinta-alan? Itte läksin reilu 6 vuotta sitten kelkkaan vanhempien jalanjäljistä ja jos näillä hintatasoilla oisin nelinkertastanu pinta-alani, niin pankin tädit saattas jo alkaa hankaamaan vastaan?  :)

Mitä tulee sitten taas tuohon Roopen väitteeseen siitä, ettei Suomessa maataloudella ole tulevaisuutta, niin haluaisin kysyä että millä täällä kohta enää on tulevaisuutta? Omaan lompsaan jää tällä hetkellä sen verran rahaa, että sillä saa joka päivä ruokaa ittelleen ja mahollisesti talkoolaisille ja työntekijöille. Kuten aiemmin olen jo joskus sanonu, niin keskituloisen ja keskitason eläjän pitää Suomessa nykyään omata jo mönkijä, mökki, moottorivene ja muuta mukavaa...joten olen varmaan sen alapuolella. En vaan jaksa siitä valittaa, kun ei moiset joutavuudet kiinnosta, eikä ole koskaan kiinnostaneetkaan.

Lomallakin on tullut oltua tämän vuoden puolella päivissä mitaten alle kahden nyrkin summa ja juuri "lomautettuna" oltuani huomasin miten se alkoi väsyttämään, kun ei tarvinnut mitään muutamaan päivään tehdä. Laiskotelkoot muut sitten minunkin puolesta. Kaikkeen sitä ihminen tottuu, kun sitä tarpeeksi vänkää ja värkkää..
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!

***** Juuri tätä olen koittanut koko ajan sanoa. Joka vuosi on investoitava kymmeniä tuhansia euroja, jotta tulos pysyy samana tai parhaassa tapauksessa lievästi nousevana.
Ajatellaanpa toiselta kantilta: Miten kestävällä pohjalla on palkansaajan toiminta, jos joka vuosi tehtyjen työtuntien määrä suhteessa palkkaan vähenee.  Jossakin vaiheessa tulee pää vetevän käteen. Joissakin banaanimaissa, esim. Ruotsissa ja Saksassa tää on jo tajuttu, eikä olla vinkumassa Suomen tasoisia palkankorotuksia ennen kuin ne on ansaittu. Parin vuoden päästä taas ihmetellään, miten ne hurrit taas kerran pärjää meitä paremmin. :-\
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!

***** Juuri tätä olen koittanut koko ajan sanoa. Joka vuosi on investoitava kymmeniä tuhansia euroja, jotta tulos pysyy samana tai parhaassa tapauksessa lievästi nousevana.
Ajatellaanpa toiselta kantilta: Miten kestävällä pohjalla on palkansaajan toiminta, jos joka vuosi tehtyjen työtuntien määrä suhteessa palkkaan vähenee.  Jossakin vaiheessa tulee pää vetevän käteen. Joissakin banaanimaissa, esim. Ruotsissa ja Saksassa tää on jo tajuttu, eikä olla vinkumassa Suomen tasoisia palkankorotuksia ennen kuin ne on ansaittu. Parin vuoden päästä taas ihmetellään, miten ne hurrit taas kerran pärjää meitä paremmin. :-\

Saksassa käytännössä leikattiin palkkoja 20-25% jatkamalla työaikaa ettei se vaikuta kuukausipalkkaan. Sama tehtiin Ruotsissa. Siellä on tajuttu että jos valuutta ei voi joustaa, niin jousto pitää etsiä muualta.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
[
Saksassa käytännössä leikattiin palkkoja 20-25% jatkamalla työaikaa ettei se vaikuta kuukausipalkkaan. Sama tehtiin Ruotsissa. Siellä on tajuttu että jos valuutta ei voi joustaa, niin jousto pitää etsiä muualta.
[/quote]


  Mut meillä toi persunpelko estää ay-liikkeen tilanteen tajuamisn..