Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!  (Luettu 11904 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/lakko-alkaa-perjantaiaamuna/art-1288422239733.html

Moni metallialan firma täälläpäin om lopettamassa tuotantoaan ja siirtymässä halvempiin maihin.


Metallimiehetkin saavat nauttia  samasta "laatuajasta", mitä Jouko Ahonen järjesti paperimiehille. 

Viimeksi muokattu: 21.10.11 - klo:04:34 kirjoittanut minä-itte

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65964
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
eihän suomessa enää kohta ole kuin vain maitontuottajat töissä kun vähän aikaa tällä tahilla männään!           ja tietty siä, ..... - töissä! ::)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Irvokasta hommaa tämä edunvalvonta. Samaan aikaan "tuponeuvottelujen" kanssa vedettiin kymmeniä yt-neuvotteluja. Palkankiristyksen vastapainoksi teollisuuden on pantava väkeä pihalle ja tästä tietysti mr. Sak eli työministeri Ihalainen moitti aamuteeveessä yrityksiä. Mies on pahasti pihalla tai uskomattoman röyhkeä. Lomautuksia vaan, ei irtisanomisia... sementoidaansementoidaan.

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Nyt kun sdp on hallituksessa metalli liiton pitää vähän näyttää mahtiaan myös kokoomukselle.
Muutenkin metalli liittolaiset ovat tyytymättömiä koska ovat saaneet huonoimmat korotukset useana vuonna lakon ajankohtaa voi sitten miettiä onko se oikea ja syyt jotkin kouluttautumis vapaat tuskin niitä kovin moni käyttäisi vaikka niitä saisikkin

Aulis Anttila

  • Vieras
Kouluttautuminen...
Nyt kun sdp on hallituksessa metalli liiton pitää vähän näyttää mahtiaan myös kokoomukselle.
Muutenkin metalli liittolaiset ovat tyytymättömiä koska ovat saaneet huonoimmat korotukset useana vuonna lakon ajankohtaa voi sitten miettiä onko se oikea ja syyt jotkin kouluttautumis vapaat tuskin niitä kovin moni käyttäisi vaikka niitä saisikkin

Jokainen kynnelle kykenevä menisi Murikkaan kolmen päivän täys´hoitoon työnantajan kustannuksella  :P

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Nyt kun sdp on hallituksessa metalli liiton pitää vähän näyttää mahtiaan myös kokoomukselle.
Muutenkin metalli liittolaiset ovat tyytymättömiä koska ovat saaneet huonoimmat korotukset useana vuonna lakon ajankohtaa voi sitten miettiä onko se oikea ja syyt jotkin kouluttautumis vapaat tuskin niitä kovin moni käyttäisi vaikka niitä saisikkin

Jokainen kynnelle kykenevä menisi Murikkaan kolmen päivän täys´hoitoon työnantajan kustannuksella  :P

Täysin samaa mieltä Aukin kanssa. Kun mitään tekemättä saa täyden ylläpidon jonkun toisen kustannuksella, niin tottahan sen ottaa?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

Näin tämä vastuunkanto ja yhteisestä hyvinvoinnista huolehtiminen tämän hetken hallituksessa ymmärretään. Samoin työntekijöiden "edunvalvontajärjestöissä". Täällä mennään ensimmäistä kertaa lakkoon, vaikka nyt jo istuttu aika huojuvalla alustalla. Lupaan kyllä mennä taputtamaan ovelle, kun pulttaavat koneita irti ja vievät Kiinalaisille oikeisiin töihin!  ;)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

Näin tämä vastuunkanto ja yhteisestä hyvinvoinnista huolehtiminen tämän hetken hallituksessa ymmärretään. Samoin työntekijöiden "edunvalvontajärjestöissä". Täällä mennään ensimmäistä kertaa lakkoon, vaikka nyt jo istuttu aika huojuvalla alustalla. Lupaan kyllä mennä taputtamaan ovelle, kun pulttaavat koneita irti ja vievät Kiinalaisille oikeisiin töihin!  ;)

Tuskin hallitus mitään työmarkkinajärjestöille voi... ei ole ainakaan ennen voinut.

Niin mukavaa kuin kotimaisten metallituotteiden ostaminen olisikin... niin hinnat saattavat oikeasti karata käsistä, varsinkin maatalousalalla jossa tulon vaan putoavat  >:(

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Irvokasta hommaa tämä edunvalvonta. Samaan aikaan "tuponeuvottelujen" kanssa vedettiin kymmeniä yt-neuvotteluja. Palkankiristyksen vastapainoksi teollisuuden on pantava väkeä pihalle ja tästä tietysti mr. Sak eli työministeri Ihalainen moitti aamuteeveessä yrityksiä. Mies on pahasti pihalla tai uskomattoman röyhkeä. Lomautuksia vaan, ei irtisanomisia... sementoidaansementoidaan.
Joo. Hyvää vauhtia ollaan rajuun lamaan menossa, ja demarit sen kun huutaa lisää palkkaa.  >:(
Sen verran olen yrittäjien puolella, et lupaan kantaa oman korteni kekoon.
Käytän mahdollisimman paljon Suomalaista, omaa työvoimaa.     Eli niin paljon kun pystyn, teen itse.  ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65964
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
ja mitä ei ite pysty ostaa virolaiselta, vain siten auttaa kotimaista tuotantoa!     siellähän nuo soomifirmat on!

minä-itte

  • Vieras
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

"..muutama %  =  -17 %  kepumaatalousministerien Korkeaoja ja Anttila läljiltä....ei koske C-alueen maidontuottajia.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

"..muutama %  =  -17 %  kepumaatalousministerien Korkeaoja ja Anttila läljiltä....ei koske C-alueen maidontuottajia.

Joo.. mutta vielä muutama prosentti pois tuon vanhan 17%:n päälle  :P

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Muiden tulot nousevat 4-6% ja maataloudessa laskua muutama %  :P

"Niin kauas hinnat karkaavat"  :P

Maatalous on tulevaisuuden ala ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lakkoilkaa pojat, lakkoilkaa!
Irvokasta hommaa tämä edunvalvonta. Samaan aikaan "tuponeuvottelujen" kanssa vedettiin kymmeniä yt-neuvotteluja. Palkankiristyksen vastapainoksi teollisuuden on pantava väkeä pihalle ja tästä tietysti mr. Sak eli työministeri Ihalainen moitti aamuteeveessä yrityksiä. Mies on pahasti pihalla tai uskomattoman röyhkeä. Lomautuksia vaan, ei irtisanomisia... sementoidaansementoidaan.
Joo. Hyvää vauhtia ollaan rajuun lamaan menossa, ja demarit sen kun huutaa lisää palkkaa.  >:(
Sen verran olen yrittäjien puolella, et lupaan kantaa oman korteni kekoon.
Käytän mahdollisimman paljon Suomalaista, omaa työvoimaa.     Eli niin paljon kun pystyn, teen itse.  ;D ;D

orotetaas uuseereen vastausta tähän elis minä itte täptäp :o ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?