Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kevejät mullat  (Luettu 5332 kertaa)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Kevejät mullat
Se on sitte Junkkarisen Erkkiki siirtyny parempaan orkesterriin, tuliki mieleen tappavus joka Erkkijä sivuvaapi.

vuonna
yheksäntoistasattaakaheksankytäkaks olin Putasjärvellä maatalloutta opiskelemassa ja olin justiisa saanu ajokortin. No, isäukko anto tasunin lainaan ja sillä körryttelin kouluun pyhäiltana. Tietennii meitillä tuli poekasakissa tuuma, että lähetäänpä Ylikiiminkiin kahtomaan Erkki Junkkarista. Ja niin tehtiin, minä tasunin puikoissa ja auto täyteen, taesi jopa toenennii pirssilasti lähteä perrään. Ja ostimma tiketit ja sitte sisälle, lipponen iski jo ovella tahtie hanurin äänen kuullessa. Vaen voe pertteeni, pyhäilta ja net oliki melekolaella eläkeläesten tanssit. Nuorimmat mahto olla häthättää viiskymmentä, mutta enimmäkseen ne oli jo kansaneläkeijässä.

Me että mitä nyt, vähillä rahhoella ostetut liput taskussa ja leima käjessä ja tanssiminennii persotti. Joku hoksi että pannaanpa kilipaelu pystyyn, se voettaa joka ruminta hakkee. Ja oliha ne akat sitte mielissään, kun kymmenkunta kahekastoistavuotista poekaa vei niitä että rotteesit rutisi ja suonikohjut poksahteli. Jotakuta meistä ne mummat koetti vettää viereesä istumaan... nii, minä en selevinny voettajana siinä kisassa, lienekö ees pistesijalle päässy. ja tarina on ihan tosi.
Elämä on parasta kometiijjaa

Maitopoika

• Vieras
Vs: Kevejät mullat
Juu niinhän se,onhan sitä muutamat kipaleet tullut tuon ekinkin tahdissa mentyä.

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

mike

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pääsikös Heino mummoja villoihin viilaamaan tanssin tiimellyksessä?   :P
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei veikkoste, Heino oli jo sillon Sääkerismiehie

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
tuossapa oesi hevimiehille

...Tämä se on sitä parasta tavaraa, mitä ramohvoonista voi pyhäaamuna tulla.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joku hoksi että pannaanpa kilipaelu pystyyn, se voettaa joka ruminta hakkee. Ja oliha ne akat sitte mielissään,

***Heino varmaan hemestinsä tuosta tilaisuudesta löysi?
Kui mää ain olen paras?

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joku hoksi että pannaanpa kilipaelu pystyyn, se voettaa joka ruminta hakkee. Ja oliha ne akat sitte mielissään,

***Heino varmaan hemestinsä tuosta tilaisuudesta löysi?

Kylläkät se muuten vaen ne kaks vasikkata... ei sitä nuin huntalona vielä semmosista älynny, ku perintötekijöestä, oes varmaan ollu rikasta ja syvänvikasta tarjolla.

mike

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sääkerismiehie?

Hemesti?

???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sääkerismiehie?

Hemesti?

???

Ihan selvää suomea.
Kui mää ain olen paras?

articla

• Vieras
Sääkerismiehie?

Hemesti?

???

Hemesti on yks niitä Ruåttin kielestä Suomeen väännettyjä synonyymejä asioille. Alkuperänen Ruåttalainen sana on hembiträde. Ja eiku sanakirijat essiin.

Sääkeris(miehie) on taasen johdettu sanasta säker.

Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:14:47 kirjoittanut articla

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sääkerismiehie?

Hemesti?

???

Sääkerismieshä tarkottaapi herrasmiestä, elikkä kentlemannie ja hemesti on sama ku sytämmenvierimäenen... pitäs se teitin jo osata

henriksson

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Se on sitte Junkkarisen Erkkiki siirtyny parempaan orkesterriin, tuliki mieleen tappavus joka Erkkijä sivuvaapi.

vuonna
yheksäntoistasattaakaheksankytäkaks olin Putasjärvellä maatalloutta opiskelemassa ja olin justiisa saanu ajokortin. No, isäukko anto tasunin lainaan ja sillä körryttelin kouluun pyhäiltana. Tietennii meitillä tuli poekasakissa tuuma, että lähetäänpä Ylikiiminkiin kahtomaan Erkki Junkkarista. Ja niin tehtiin, minä tasunin puikoissa ja auto täyteen, taesi jopa toenennii pirssilasti lähteä perrään. Ja ostimma tiketit ja sitte sisälle, lipponen iski jo ovella tahtie hanurin äänen kuullessa. Vaen voe pertteeni, pyhäilta ja net oliki melekolaella eläkeläesten tanssit. Nuorimmat mahto olla häthättää viiskymmentä, mutta enimmäkseen ne oli jo kansaneläkeijässä.

Me että mitä nyt, vähillä rahhoella ostetut liput taskussa ja leima käjessä ja tanssiminennii persotti. Joku hoksi että pannaanpa kilipaelu pystyyn, se voettaa joka ruminta hakkee. Ja oliha ne akat sitte mielissään, kun kymmenkunta kahekastoistavuotista poekaa vei niitä että rotteesit rutisi ja suonikohjut poksahteli. Jotakuta meistä ne mummat koetti vettää viereesä istumaan... nii, minä en selevinny voettajana siinä kisassa, lienekö ees pistesijalle päässy. ja tarina on ihan tosi.

Suonenjoen mies Erkki oli uransa huipulla kesällä 1975.  Työväenyhdistyksen tanssilavalla oli väkeä mustanaan tuona kesänä, kun ensimmäisen ja viimeisen kerran Junkkarisen livenä näin.  Kyllä siinä Led Zeppelin ja Uriah Heep CCR:sta puhumattakaan jäivät toiseksi, kun kukkamekkotyttöjä humpalle pokattiin.  Kesä ja humppa ne yhteen kuuluu.

Ei ole enää vireessä Erkki eikä työväenlavalla tanssita, mutta maalaisliitto jytää.