Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maaseutu-TUPO  (Luettu 1758 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Maaseutu-TUPO
Esson baarissa käsiteltiin eilispäivän MaasTullin etusivulla ollutta vaatimusta maaseudun TUPOsta.

"MTK: Oikeudenmukaisuus vaatii maaseututupoa".

Että oikein TUPOa taas ja että  OIKEUDENMUKAISUUTTA!!!

Viimeksi kun maataloudelle myönnettiin 20 milj € TUPO-raha viljelijäväestön tulojen nostamiseen, ohjasi ministeri Korkeaoja rahat  MTK:n vaatimuksen mukaisesti  siten, että lomittajien palkankorotuksiin meni 20 milj €, loppu käytettiin sian tukiin, koska tuotanto oli lisääntynyt voimakkaasti vastoin EU-liittymissopimusta.

Lopputuloksena sian 141-tukea jouduttiin leikkaamaan S-L Anttilan "torjuntavoitto"neuvotteluissa Brysselissä, nimenomaan liittymissopimuksen vastaisen tuotannon lisäämisen takia.

TUPO-rahoista ei  loppuviimeksi maatalousyrittäjä hyötynyt senttilläkään...tyypillistä MTK:n "edunvalvontaa",.

Ei ihme, jos näihin MTK-mielenosoituksiin ei lähde mukaan muuta kuin MTK-virkailjat ja muutama änkyräkepulainen.

Jaa siitä OIKEUDENMUKAISUUDESTA:  MTK ei ole vieläkään osoittanut minkäänlaista merkkiä oikaistaakseen oman suuren sisäisen vääryytensä: sekä johtokunnan että valtuuskunnan puheenjohtajat ovat C-aluuelta.

Kun valtuuskunnan silloinen pj Saikkonen poistui keskuudestamme, nousi hänen tilalleen Hämeenkyrön emäntä.

C-alue nosti helvetinmoisen metelin, kun vastoin hiljaista herrasmiessopimusta  kumpikin pj oli samalta AB-tukialueelta, VÄÄRYYS ON KORJATTAVA!

Kun AB-alueen Hornborgin tilalle nousi Marttila C-alueelta, niin silti valtuuskunnan pj valittiin myös C-alueelta. Siinä ei sitten ollutkaan enää mitään vääryyttä, vaikka molemmat olivat samalta tukialueelta.

Tämmöistä  "OIKEUDENMUKAISUUTTA"  Simonkadulta.

S-L Anttila korotti maidolle lisähintaa ja antoi lisää lomapäiviä, ilmoitti viime keväänä ennen vaaleja jatkavansa maatalousministerinä vaalien jälkeen. Täti ei tajunnut, että MTK-herrojen perseitä nuolemalla ei enää tule menestystä. MTK ei edusta viljelijäväestöä.

minä-itte

• Vieras
Vs: Maaseutu-TUPO
Eilinen persiilleen mennyt MTK-mielenosoitus Eduskuntatalon portailla oli puhdas kepulainen propagandatilaisuus ja sellaiseksi tarkoitettukin.

http://www.suomenmaa.fi/etusivu/viljelij%C3%A4t_suohon_5501829.html

Tällä tavallako "etujärjestö" ajaa viljelijäväestön etua, toimimalla pienimmän oppositiopuolueen propagandavälineenä?

Anne Kalmarikin kehtaa aukoa päätään, vaikka itse C-alueen maidontuottajana on saanut lisää rahaa oikein suokuokalla.

Viimeksi muokattu: 13.10.11 - klo:06:13 kirjoittanut minä-itte

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta... eipäs toi hornporkkikaan niin paljon suosiota saanut sulta töissä ollessaan!     onko vain niin että olet vain muuten vaan katkera jollekin joka sattuu olemaan mtk?       ei mitään väliä mitä tekee ja sanoo, kunhan vaan pääset vastustamaan!    ja kelle muuten siellä etelässä pitäis ne tuet maksaa kun siellä ei pahemmin ole 1962 jälkeen ollu kuin kuolevia yrityksiä karjapuolella!

minä-itte

• Vieras
mutta... eipäs toi hornporkkikaan niin paljon suosiota saanut sulta töissä ollessaan!     onko vain niin että olet vain muuten vaan katkera jollekin joka sattuu olemaan mtk?       ei mitään väliä mitä tekee ja sanoo, kunhan vaan pääset vastustamaan!    ja kelle muuten siellä etelässä pitäis ne tuet maksaa kun siellä ei pahemmin ole 1962 jälkeen ollu kuin kuolevia yrityksiä karjapuolella!

MTK ja  kepu ovat lähteneet siitä, että etelästä pitää nautakarjat hävittää.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=11837.0

..senverran on tullut tähän ikään seurattua, että jo Kekkosslovakian aikana luotiin etelän ja pohjoisen välille suuri tukiero, jotta etelän karjoista päästiin.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Maaseudun TUPO-neuvottelut on siinä, kun täppäri kysyy kaffeepöydässä nöyränä vaimoltaan lupaa ostaa uusi Dyna-Retee ja saa kieltävän vastauksen. Täppärin tuntiansio nousi heti enemmän kuin duunarin.  ;D ;D
Nothing is Something Worth Doing

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eilinen persiilleen mennyt MTK-mielenosoitus Eduskuntatalon portailla oli puhdas kepulainen propagandatilaisuus ja sellaiseksi tarkoitettukin.

Tällä tavallako "etujärjestö" ajaa viljelijäväestön etua, toimimalla pienimmän oppositiopuolueen propagandavälineenä?

Anne Kalmarikin kehtaa aukoa päätään, vaikka itse C-alueen maidontuottajana on saanut lisää rahaa oikein suokuokalla.

mutta   kerroppa  onko  kokoomus  nyt  hallituksessa  jotta   maatalouden asiat korjaantuvat ???

minä-itte

• Vieras

mutta   kerroppa  onko  kokoomus  nyt  hallituksessa  jotta   maatalouden asiat korjaantuvat ???

Sikäli kuin on korjattavissa kepulaisten tekemien sitoutumisten jälkeen.

Kok. mm. toi Suomeen viime keväänä EU-tukiuudistusta valmistelevan herran kuuntelemaan suomalaisten näkemyksiä.

juumassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kuolema kuittaa univelat.

[/quote]

Kok. mm. toi Suomeen viime keväänä EU-tukiuudistusta valmistelevan herran kuuntelemaan suomalaisten näkemyksiä.

[/quote]

ei se mitään ole auttanut.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

Minä-ittekin on kuunneltu muttei ole mitään auttanut sama parku jatkuu ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Loordi Fordson

• Vieras

[/quote]

ei se mitään ole auttanut.
[/quote]

Ei takuulla auttanut, näitä pikku-Benejä kun koko puolue pullollaan....
On siinä EU-herralle ollut olo vähän niinkuin, että  mitähän varten minä täällä ?