Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luomua, vai ei?  (Luettu 14878 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Luomua, vai ei?
Tehossakin voi maata parantaa . Paskaa peltoon , jättää kyntämättä .

Nurmet tietysti kannattaa kyntää .

 Jos hiukkasen valaiset kuinka se parantaa maata tuo systeemi, niin ymmärrän paremmin ;D

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Luomua, vai ei?
saksassa syömäni luomubroileri ei edes maistunut broilerilta lainkaan. Maistui hieman väkevälle, ilmeisesti kanan ulosteelle

No ainakin tuo luomuBROILERI on todellista kusetusta! Kyseessä lienee ollut joko

A: Luomukanaa
B: "Teho"broileria

Broilerihan elää luonnon olosuhteissa ehkä tunnin, ei se pikkutipu kai niin nopeasti teuraspainoa saavuta?

  No nyt kun suomessa tulee ensimmäiset erät luomu broileria markkinoille lähiviikkoina, niin pääset testaamaan. Luomu broilerihan on kyllä sitten eri rotua kuin nämä tehoviljellyt yksilöt.  ;D

Toisella isolla broilerjalostajalla, Hubbardilla on saatavilla hidaskasvuisempia rotuja. JA 57 -emojen jälkeläisiä on ollut kasvatuksessa Tanskassa.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Luomua, vai ei?
Uskokaa kun sanotaan, maussa on eroja ????

  Nostaa tunteet pintaan monilla sana luomu. Jos joku sanoo, ettei mausta huomaa eroa, niin sanoisin että makuaisti puuttuu. Tai sitten maku- ja hajuaisti on samanlainen kuin niillä jotka väittää että ***** haisoo sillille.
  Kanamuna, porkkana, mansikka, on tyyppiesimerkkejä joissa maun huomaa heti. Paitsi niissa pohojalaasissa luomuporkkanoissa joita ostin Prismasta. Maistuivat sianpaskalle. Meillä käytetään luomumaitoa siitä syystä, että homogenointi aiheutti ongelmia. Vaihtamalla Arlan luomumaitoon ongelmat poistui ;D

Silli*****ja on kokemuksieni mukaan noin joka kymmenellä, eikä sekään suuri haitta ole, sillä ainakaan minun vehkeilläni ei ole hajuaistia, mutta onko Sepe koskaan kuullut mulkusta, jonka päässä kasvaa karvoja?

  Minä kun en kuulu siihen suuntaukseen sukupuolisuutta, että minun tarvitsisi toisten mulkkuja tutkia. Että tutki sinä vaan. ;D

Sepe ymmärsi kysymykseni väärin: oletko kuullut mulkusta, jonka päässä kasvaa karvoja? Saat, Sepe, vastauksen vilkaisemalla peiliin   ;D

   Ootko kuullu, että järki ja karvat ei pysy samassa päässä. Siis edelleenkin mulkku löytyy viestin lähettäjältä.  ;D

Perfekt

Vs: Luomua, vai ei?

Mä syön vain luomua,,,,

pelkään DDT amitrol roundup jäämiä

Ja onhan se niin tosi paljon parempaakin esim ulkoilua saaneiden kanojen munat Keltaisella keltuaisella

puhumattakaan luomu peuran lihasta ( syönyt siis luomu apilaani )

 8)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Luomua, vai ei?
Uskokaa kun sanotaan, maussa on eroja ????

  Nostaa tunteet pintaan monilla sana luomu. Jos joku sanoo, ettei mausta huomaa eroa, niin sanoisin että makuaisti puuttuu. Tai sitten maku- ja hajuaisti on samanlainen kuin niillä jotka väittää että ***** haisoo sillille.
  Kanamuna, porkkana, mansikka, on tyyppiesimerkkejä joissa maun huomaa heti. Paitsi niissa pohojalaasissa luomuporkkanoissa joita ostin Prismasta. Maistuivat sianpaskalle. Meillä käytetään luomumaitoa siitä syystä, että homogenointi aiheutti ongelmia. Vaihtamalla Arlan luomumaitoon ongelmat poistui ;D

Silli*****ja on kokemuksieni mukaan noin joka kymmenellä, eikä sekään suuri haitta ole, sillä ainakaan minun vehkeilläni ei ole hajuaistia, mutta onko Sepe koskaan kuullut mulkusta, jonka päässä kasvaa karvoja?

  Minä kun en kuulu siihen suuntaukseen sukupuolisuutta, että minun tarvitsisi toisten mulkkuja tutkia. Että tutki sinä vaan. ;D

Sepe ymmärsi kysymykseni väärin: oletko kuullut mulkusta, jonka päässä kasvaa karvoja? Saat, Sepe, vastauksen vilkaisemalla peiliin   ;D

   Ootko kuullu, että järki ja karvat ei pysy samassa päässä. Siis edelleenkin mulkku löytyy viestin lähettäjältä.  ;D

 Joka jätkältä joku roikotin löytyy, mutta kuka on *ittumainen *yrpä, niin siihen ei kaikista ole... mää oon tainnu tehdä tanniinisia kiintiökauppoja aikanaan SA:n kanssa, mutta vain pari hänen veljistään lievästi tunnen....ehkä...?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Luomua, vai ei?
Onko teillä tyrmääjillä omakohtaisia kokemuksia??

Tavanomainen puolustaa kaikin voimin omaa reviiriään, koska busines on siellä. Monet toimivat vaihtoehtoiset ovat edullisia hoitoja. Lisäksi niillä ei yleensä ole haittavaikutuksia kuten kemiallisilla lääkkeillä. Korppa on kovilla kemiallisissa hoidoissa.  Koko suomalainen viranomaisten hallussa oleva sairaudenhoito lepää kemiallisen lääketeollisuuden varassa ja siitä voi päätellä miksi vaihtoehtoisia tyrmätään täydellä teholla. Tyrmääminen alkaa lääketieteellisessä jo ensimmäisillä luennoilla.  Keski-Euroopassa onneksi vaihtoehtoisa käytetään jo runsaasti tavanomaisen rinnalla. Se käytäntö tulee myös hitaasti Suomeen. Suomessa vaan on kaiken maailman uppiniskaisia ajatuksettomia ''pekkapuskia'' haraamassa vastaan.
Itse en tyrmää tavanomaista länsimaista lääketiedettä, mutta vaihtoehtoisissa on paljon käyttämisen, kokeilun ja tutkimisen arvoista hoitoa. Näistä on hyviä omakohtaisia lähipiirin kokemuksia useita.

Siis vieläkin; onko teillä tyrmääjillä omakohtaisia kokemuksia???

Monet taudit paranee itsestään, tosin vaihtoehtolääkkeistäkin voi olla apua, mutta noin yleisesti, ihan liian helposti turvaudutaan kemialliseen lääkintään.
Luomusta ei ole pellloille mitään haittaa missään vaiheessa, kemiallisesta tehomaataloudesta ei voi sanoa samaa ....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: Luomua, vai ei?
eiks tossa luomussa päde ihan sama kuin tehotuotannossakin?    ku tekee jotain pellolla niin se on sentäs osattava ja tiedettävä mitä tekee!                           moni luomuilija on pilannu alan mainetta noilla horsmikoillaan ja samaa tekevät tehoökyilijät koneillaan!

sorkkis

  • Vieras
Vs: Luomua, vai ei?
Tehossakin voi maata parantaa . Paskaa peltoon , jättää kyntämättä .

Nurmet tietysti kannattaa kyntää .

 Jos hiukkasen valaiset kuinka se parantaa maata tuo systeemi, niin ymmärrän paremmin ;D
Maahan tulee typpee joka lahottaa pahnat , jätökset syö kastemadot . Kynnössä kuluu hiiltä maasta .

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Luomua, vai ei?
Pakurikääpää suuhun ja nokkosia perseeseen kun hyppää kuhnekylpyyn. :D

Mihnää oikke kuhnaat? Kuollu vai kirjattu ulos määräajaks?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Santeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 267
Vs: Luomua, vai ei?
Helppo yhtyä Timpan ajatukseen. Suorastaa tähänaikaa rupee panettamaan.