Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin "liisaus"  (Luettu 11906 kertaa)

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Traktorin "liisaus"
Onko kellään ollut tai kenenkään tutulla ollut leasingtraktoria?  Ulkomailla tuota käytäntöä on mutta liekö suomessa edes mahdollista?

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Traktorin "liisaus"
Eikös euroopassa ainakin vuokrata koneita käytökaudeksi kerrallaan. Ei sidota pääomia vuosiksi koneisiin mitä käytetään maksimissaan kuukausi kaudessaan.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Täällä päin oli 2-3 liisinki konetta yhellä porukalla mutta nykyset taitaa olla jo omistuksessa. Taitaa vaan tulla kalliiksi sekin jos ei kerry töitä paljon sille traktorille. Mites vuokraus esim viljatilalta olisko mahdollista? maksaisi vain käytetyistä tunneista.

handetonttu

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • talvi yllätti autoilijat
kysäisin paikalliselta valtrakauppiaalta ja sanoi että tällä hetkellä liisausta käyttää noin neljännes urakoitsijoista joilla on kerrallaan 2-5 vuoden sopimuksia esim kunnalle tms.
allekirjoittanut

Pasi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse en tiedä ketään, jolla olisi leasing-traktori. Mahdollista se on jo Suomessakin ja ihan traktoriliikkeen kanssa asioiden. Viljatilalta tiedän vuokratun traktoria mm. turvesuolle kylvö ja sadonkorjuuajan väliseksi ajaksi.

Tuolla on pieni keskustelun pätkä aiheesta

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=7899&p=72163&hilit=leasing#p72163

talutehnika

• Vieras
Noista traktoreista tiedä mutta Maaningallahan oli 500 seccimersu liisinkillä. Vuonna muna ja nakki.

Arik

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on nyt ollu kuukauden uuskone liisinkinä, kannattavuutta ei oikein tiedä ennenkuin vaihtaa seuraavaan. Mulla koneeseen tulee tunteja n.1200vuodessa sopimus on 5v.

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on nyt ollu kuukauden uuskone liisinkinä, kannattavuutta ei oikein tiedä ennenkuin vaihtaa seuraavaan. Mulla koneeseen tulee tunteja n.1200vuodessa sopimus on 5v.
Onko tuota tuntimäärää jotenkin rajoitettu siis ollenkaan?   Saako leasing koneella olla miten monta kuskia tahansa?   Ei varmaan ainakaan vuokrata saa ilman kuljettajaa?

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Saako sitä varustella omien tarpeiden mukaan, porailla reikiä kiinnikkeille ym.

Paalaaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuntejahan liisinki kone vaatii kannattaakseen: vai olisikohan sitten niin päin että siinä pääomakustannus konkretisoituu paljon kouriin tuntuvammin kuin perämettäliisinkisessä traktorissa...   8)
Slippin 'n sliding

Arik

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Kone arvioidaan vaihdossa aivan kuten muutkin vaihtokoneet, sitten neuvotellaan... Itte laskin että erotus hyvitys riittäis sitten hyvin seuraavaan käsirahaan.

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitäs jos viljatila, karjatila ja lumiurakoitsija liisais koneen porukalla. Olisko se liisinkikone tuollaises tapaukses parempi kuin ostaa kone yhdes?

Mickey

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Itellä ollu nyt reilu pari vuotta liisari kone käytös. Tunteja tulee noin 1000 - 1500/kone. 3 konetta joista yks on liisarilla. Ihan kokeilu mielessä jopa. Ihan ok juttu. Huolehtikaa liisari sopimuksissa sellainen että jokaisesta vuokraerästä jää oikeus teille itselle. Eli kone siirtyy teidän omistukseen pikkuhiljaa ja jos kesken sopimuskauden haluaa vaihtaa uudelle sopimukselle uuden koneen, niin edelliset erät luetaan ns."vaihtokoneen" hintaan. Suomessa on useita kauppiaita kuten valtra joka tarjoaa hieman erillaista sopparia. Ns, mitään oikeuksia ei jää teille jos ennen koneen loppu lunastusta.

Kokemuksena hyvä ja voi olla että seuraavassakin kone kaupassa puhutaan liisarista. Myös huollot saa näihin mukaan sovittaessa, yms...

talutehnika

• Vieras

Tuntejahan liisinki kone vaatii kannattaakseen: vai olisikohan sitten niin päin että siinä pääomakustannus konkretisoituu paljon kouriin tuntuvammin kuin perämettäliisinkisessä traktorissa...   8)

Siinä sentään jää jäljelle ns. peräaukko  :D

Mikama

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Itellä ollu nyt reilu pari vuotta liisari kone käytös. Tunteja tulee noin 1000 - 1500/kone. 3 konetta joista yks on liisarilla. Ihan kokeilu mielessä jopa. Ihan ok juttu. Huolehtikaa liisari sopimuksissa sellainen että jokaisesta vuokraerästä jää oikeus teille itselle. Eli kone siirtyy teidän omistukseen pikkuhiljaa ja jos kesken sopimuskauden haluaa vaihtaa uudelle sopimukselle uuden koneen, niin edelliset erät luetaan ns."vaihtokoneen" hintaan. Suomessa on useita kauppiaita kuten valtra joka tarjoaa hieman erillaista sopparia. Ns, mitään oikeuksia ei jää teille jos ennen koneen loppu lunastusta.

Kokemuksena hyvä ja voi olla että seuraavassakin kone kaupassa puhutaan liisarista. Myös huollot saa näihin mukaan sovittaessa, yms...

Paljonkos tuollaisen liisinki koneen kustannukset sitten on per kuukausi esim? Joku tietty prosentti koneen hinnasta vaiko onko erikseen sovittavissa maksut?