Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne  (Luettu 20441 kertaa)

lehmänviljelijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Tässä taas eilen tuli suku tapaamisessa törmättyä tähän asiaan. Mihin sukunne rikkaudet on kadonneet?

Meillä suurin osa on hävinnyt vaarin isän uuden vaimon vuoksi ja lopuista suurin osa vaarin uuden äitipuolen sukulaisten tekemien bisnesten vuoksi.
Miten muilla? Tämä ei ole todellakaan harvinaista, vaan parissa lähiseudulla olevassa kartanossa on käynyt samoin.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
 Meillä meni serkun kuukautisvuotojen vuoksi paljon rahaa tamppooneihin, koska oli luvattu maksaa suvun kesken sairauskulut kimpassa. Aika paljon paloi rahaa ns. turhuuuteen...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Lähinnä ovat kesämökkeihin, koti ja ulkomaille, lomareissuille ja autoihin  tainneet rahansa sijoittaa. Minä olen tuhlannut kaikki maatalouteen :'(

Niin, ja menneet sukupolvet ovat tuhlanneet takauksiin....

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Tässä taas eilen tuli suku tapaamisessa törmättyä tähän asiaan. Mihin sukunne rikkaudet on kadonneet?

Meillä suurin osa on hävinnyt vaarin isän uuden vaimon vuoksi ja lopuista suurin osa vaarin uuden äitipuolen sukulaisten tekemien bisnesten vuoksi.
Miten muilla? Tämä ei ole todellakaan harvinaista, vaan parissa lähiseudulla olevassa kartanossa on käynyt samoin.

Taidat olla aika nuori, kun vaarin isän ja vaarin äitipuolen touhuihin teidän suvun rahat hupenee... ;D

lehmänviljelijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Tässä taas eilen tuli suku tapaamisessa törmättyä tähän asiaan. Mihin sukunne rikkaudet on kadonneet?

Meillä suurin osa on hävinnyt vaarin isän uuden vaimon vuoksi ja lopuista suurin osa vaarin uuden äitipuolen sukulaisten tekemien bisnesten vuoksi.
Miten muilla? Tämä ei ole todellakaan harvinaista, vaan parissa lähiseudulla olevassa kartanossa on käynyt samoin.

Taidat olla aika nuori, kun vaarin isän ja vaarin äitipuolen touhuihin teidän suvun rahat hupenee... ;D
No sehän on suhteellista. Itse olen 40 vuotias ja vaari kuoli 94 vuotiaana pari vuotta sitten. Vaarin pikku poikana ollessa talossa oli vielä lähes 4000ha maita ja niistä ylivoimaisesti suurin osa ryöstettiin kaikenlaisten asutus ja siirtolais lakien voimalla.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
No sehän on suhteellista. Itse olen 40 vuotias ja vaari kuoli 94 vuotiaana pari vuotta sitten. Vaarin pikku poikana ollessa talossa oli vielä lähes 4000ha maita ja niistä ylivoimaisesti suurin osa ryöstettiin kaikenlaisten asutus ja siirtolais lakien voimalla.
Alamme "ymmärtää" sua paremmin..... ::)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Isän isän isä omisti aikoinaan Kultarannan maatilan Naantalissa. Se tuli ryypättyä pois. On sitten toisinpäinkin samanlainen tapaus.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Sikäli on helpompaa etten tiedä mitään rikkauksia olleenkaan...ai niin, mut mähän oonkin duunariperheestä. Lapseton setämies on luultavasti ns. rikas, ikänsä töitä tehnyt ja vaimonsakin on elättänyt itsensä.

Just oli lasteni mummun kanssa puhetta pappan kuoltua, että "juur sevverta on rahaa jemmattuna, että hautajaisia varten ei tarvi velkaa tehdä". Eipä tuota itsellekään oo haitaksi asti päässyt kertymään. Toisaalta ei se iskäkään mitään sinne arkkuunsa mukaan pyytänyt.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Agrimarkettiin tuntuu rahat menevän polvesta polveen :'(

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
No sehän on suhteellista. Itse olen 40 vuotias ja vaari kuoli 94 vuotiaana pari vuotta sitten. Vaarin pikku poikana ollessa talossa oli vielä lähes 4000ha maita ja niistä ylivoimaisesti suurin osa ryöstettiin kaikenlaisten asutus ja siirtolais lakien voimalla.
Alamme "ymmärtää" sua paremmin..... ::)
Joo, kymmenen prosenttia otettiin meiltäkin.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Tässä taas eilen tuli suku tapaamisessa törmättyä tähän asiaan. Mihin sukunne rikkaudet on kadonneet?

Meillä suurin osa on hävinnyt vaarin isän uuden vaimon vuoksi ja lopuista suurin osa vaarin uuden äitipuolen sukulaisten tekemien bisnesten vuoksi.
Miten muilla? Tämä ei ole todellakaan harvinaista, vaan parissa lähiseudulla olevassa kartanossa on käynyt samoin.

Taidat olla aika nuori, kun vaarin isän ja vaarin äitipuolen touhuihin teidän suvun rahat hupenee... ;D
No sehän on suhteellista. Itse olen 40 vuotias ja vaari kuoli 94 vuotiaana pari vuotta sitten. Vaarin pikku poikana ollessa talossa oli vielä lähes 4000ha maita ja niistä ylivoimaisesti suurin osa ryöstettiin kaikenlaisten asutus ja siirtolais lakien voimalla.

näin se omaisuus voi siirtyä jatkossakin valtion rahapulassa valtiolle,kyl lainvoimalla tehty ilmaiseksi otto on ryöstö :(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Joo, kymmenen prosenttia otettiin meiltäkin.
Aika monesta ns. isoosta taloosta otettiin. Paitsi ruotsinkielisellä pohjanmaalla. Katkeruuden tunteminen ja kantaminen tuosta asiasta kertoo aika hemmetisti ihmisestä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Jokainen sukumme jäsenistä on asunut jossain, eli siihen on mennyt yllättävän paljon, ruokaillut lähes päivittäin, ostanut vaatteita ja jopa autoja, traktoreita, mopoja, polkupyöriä ja moottoripyöriä. Lisäksi useat ovat ostaneet tupakkaa ja viinaa, ei tosin lapset, mutta he taas ovat tuhlanneet karkkiin. Voi voi, millaiseen tuhlarisukuun sitä on sattunut syntymään  ;)

Aulis Anttila

  • Vieras
Ryöstö...
Tässä taas eilen tuli suku tapaamisessa törmättyä tähän asiaan. Mihin sukunne rikkaudet on kadonneet? Meillä suurin osa on hävinnyt vaarin isän uuden vaimon vuoksi ja lopuista suurin osa vaarin uuden äitipuolen sukulaisten tekemien bisnesten vuoksi. Miten muilla? Tämä ei ole todellakaan harvinaista, vaan parissa lähiseudulla olevassa kartanossa on käynyt samoin.
Taidat olla aika nuori, kun vaarin isän ja vaarin äitipuolen touhuihin teidän suvun rahat hupenee... ;D
No sehän on suhteellista. Itse olen 40 vuotias ja vaari kuoli 94 vuotiaana pari vuotta sitten. Vaarin pikku poikana ollessa talossa oli vielä lähes 4000ha maita ja niistä ylivoimaisesti suurin osa ryöstettiin kaikenlaisten asutus ja siirtolais lakien voimalla.
näin se omaisuus voi siirtyä jatkossakin valtion rahapulassa valtiolle,kyl lainvoimalla tehty ilmaiseksi otto on ryöstö :(

Pelkkä näpistys se on... ryöstö on elättää vuosikymmeniä pankolla makailevia kepulaisia sosiaalipummeja.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Mihin sukusi on tujlannut omaisuutenne
Meidän tila pirstottiin vaarin sisarusten kesken atomeiksi ja sen takia parin sukupolven ajan tilan kehittäminen pysähtyi kun kaikki voimavarat kului tilan kasaan parsimiseen >:(
Myös kaikki pellot ja rakennukset jaettiin kuuteen osaan..
Suurin osa mettistä ja kaikki rahat jäi sille reissulle..