Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Variopallit tai europallit  (Luettu 3551 kertaa)

pappavolovo

  • Vieras
Variopallit tai europallit
Soveltuuko nuo sälesiivet multavan hietataikinan kääntöön?

Toisaalta kuivana aikana juokseeko hötymulta säleiden välistä?

Lienee muovisiipi kuitenkin paras ratkaisu em. olosuhteisiin?

http://www.nettikone.com/lemken/europal-6x/992426

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Variopallit tai europallit
Eikö ole sälesiipikokemuksia tämän enempää? ???

Entä Lemkenistä aurana ylipäätänsä?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Variopallit tai europallit
Mitä tykkää kiviosumasta sälesiipi?
Kui mää ain olen paras?

Nuor isanta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Variopallit tai europallit
Kaikki tuli variopal 7 sälesiivillä kynnettyä. Ei paluuta kverneen muovisiivillä enää.  ;)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Variopallit tai europallit
Soveltuuko nuo sälesiivet multavan hietataikinan kääntöön?

Toisaalta kuivana aikana juokseeko hötymulta säleiden välistä?

Lienee muovisiipi kuitenkin paras ratkaisu em. olosuhteisiin?

http://www.nettikone.com/lemken/europal-6x/992426
Kokeelin sälesiipi-Lemkeniä neljällä erilaasella maalla, joilla kaikilla ajoon myös omalla muovisiipi-Agroluxilla. Maalajit hiesusta turpeeseen. Silloon kun se toimii, teköö huippuhienon jälien, sallii palio nopeutta, ja vakohon sopii isoo rengas iliman vaon avartimia (yli 700mm). Mutta äärioosuhteis siihen tarttuu, ei läheskään niinku rautasiipehen, mutta ei oo muovisiiven veroonen. Paras siipimalli millä minä oon ajanu niin kauan kun tarttuminen ei oo ongelma. Maan valuminen välistä ei oo ongelma mihinää olosuhteis.

Painoetuakaan sillä ei saa, painaa saman ku rautasiipi.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Variopallit tai europallit
Soveltuuko nuo sälesiivet multavan hietataikinan kääntöön?

Toisaalta kuivana aikana juokseeko hötymulta säleiden välistä?

Lienee muovisiipi kuitenkin paras ratkaisu em. olosuhteisiin?

http://www.nettikone.com/lemken/europal-6x/992426
Kokeelin sälesiipi-Lemkeniä neljällä erilaasella maalla, joilla kaikilla ajoon myös omalla muovisiipi-Agroluxilla. Maalajit hiesusta turpeeseen. Silloon kun se toimii, teköö huippuhienon jälien, sallii palio nopeutta, ja vakohon sopii isoo rengas iliman vaon avartimia (yli 700mm). Mutta äärioosuhteis siihen tarttuu, ei läheskään niinku rautasiipehen, mutta ei oo muovisiiven veroonen. Paras siipimalli millä minä oon ajanu niin kauan kun tarttuminen ei oo ongelma. Maan valuminen välistä ei oo ongelma mihinää olosuhteis.

Painoetuakaan sillä ei saa, painaa saman ku rautasiipi.

Maat on kyllä niinkuin taikinaa tietyssä kosteusolosuhteessa, jota on useimmiten koko syksyn. Ei huvittaisi enää, mikäli joskus uuden auran pystyy ostamaan, raaputella puulastalla parin ha välein teriä puhtaaksi että edes jonkinlaisen jäljen saa aikaiseksi. Ja onhan se aikamoinen vetovastuksen lisäys kun on siivissä monen cm maakerros kiinni.
Toisaalta maalaji on aika kuluttavaa että mahtaisiko muovisiipi kestää kauaakaan?
Oisko sälesiipi kuitenkin viisain ratkaisu? Niitähän saa ilmeisesti kaikkiin uusiin auroihin nykyisin?

Tuo Yrman Vogel&Noot kiinnostaisi hintansa takia. Liekkö paljonkin huonompi kuin kalliimmat kilpailijansa?

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Variopallit tai europallit
Soveltuuko nuo sälesiivet multavan hietataikinan kääntöön?

Toisaalta kuivana aikana juokseeko hötymulta säleiden välistä?

Lienee muovisiipi kuitenkin paras ratkaisu em. olosuhteisiin?

http://www.nettikone.com/lemken/europal-6x/992426
Kokeelin sälesiipi-Lemkeniä neljällä erilaasella maalla, joilla kaikilla ajoon myös omalla muovisiipi-Agroluxilla. Maalajit hiesusta turpeeseen. Silloon kun se toimii, teköö huippuhienon jälien, sallii palio nopeutta, ja vakohon sopii isoo rengas iliman vaon avartimia (yli 700mm). Mutta äärioosuhteis siihen tarttuu, ei läheskään niinku rautasiipehen, mutta ei oo muovisiiven veroonen. Paras siipimalli millä minä oon ajanu niin kauan kun tarttuminen ei oo ongelma. Maan valuminen välistä ei oo ongelma mihinää olosuhteis.

Painoetuakaan sillä ei saa, painaa saman ku rautasiipi.

Maat on kyllä niinkuin taikinaa tietyssä kosteusolosuhteessa, jota on useimmiten koko syksyn. Ei huvittaisi enää, mikäli joskus uuden auran pystyy ostamaan, raaputella puulastalla parin ha välein teriä puhtaaksi että edes jonkinlaisen jäljen saa aikaiseksi. Ja onhan se aikamoinen vetovastuksen lisäys kun on siivissä monen cm maakerros kiinni.
Toisaalta maalaji on aika kuluttavaa että mahtaisiko muovisiipi kestää kauaakaan?
Oisko sälesiipi kuitenkin viisain ratkaisu? Niitähän saa ilmeisesti kaikkiin uusiin auroihin nykyisin?

Tuo Yrman Vogel&Noot kiinnostaisi hintansa takia. Liekkö paljonkin huonompi kuin kalliimmat kilpailijansa?
Sälesiipihän on perussiipi suures osaa Eurooppaa. Monella valamistajalla sellaasia löytyy, mutta yleensä niiden siipimallikin on tarkootettu keski- ja eteläeurooppalaasille kyntösyvyyksille (25-35cm).

Ja se on tarkootettu nimenomaan myös tarttuvien maiden siiveksi. Sillä erolla jotta etelämpänä tarttuva maa tarkoottaa sitkiää ja joskus hyvin punertavaa savia. Eli sellaases ei tartu, mutta turpeinen ja multaanen maa on vähä eri asia.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Variopallit tai europallit
Eli muavil männään tulevaisuures jahka köyhtyyminen lakkaa.