Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe opi hallitsemaan maatalouskauppaa  (Luettu 6699 kertaa)

Laki Luuk

  • Vieras
opi hallitsemaan maatalouskauppaa
monet kerrat on todettu miten maatalouskauppa vie suoraan saatavat avustukset. tässä tärkeimpiä vinkkejä kaupoille ja miten saataisiin aito kilpailu syntymään kaupan alalle:

1. älä tee itsestäsi kanta-asiakasta. varmin keino saada kaupalle paras kate on osoittaa miten ei tule mieleenkään käydä muissa liikkeissä.

2. älä ole kiinnostunut tuotteesta. suhtaudu tuotteeseen kriittisesti ja kyseenalaista tuotteen esittelyt.

3. anna kauppiaan kertoa muiden merkkien virheet ja viat. toista sama asia muissa liikkeissä. täten tiedät mihin asioihin kannattaa tuotteen hankinnassa kiinnittää huomiota.

4. ympyrä sulkeutuu. vaikka tuntisitkin jonkun merkin omaksesi. älä osoita sitä myyjälle. vähitellen kanta-asiakkaasta tulee hyvin lypsävä lehmä ja kauppiaalle vähäpätöinen, helposti hoidettava asiakas.


hyviä keinoja joiden avulla kilpailua saadaan aidosti toimimaan.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
Sama systeemi pelaa puunhankinnassa. Yritetään kalastella metsänomistajaa kanta-asiakkaaksi, että kilpailu ja hinnat pysyis kurissa. Halvalla joskus menee, virman lippalakki ja kynä riittää.
Kun asiakas on saatu omaan leiriin, sitä on huomattavasti helpompi käsitellä ja lypsää. Se siitä sitten, virman päälliköt hieroo hykerrellen käsiään yhteen. Taas uusi lammas karsinassa.

Viimeksi muokattu: 03.04.08 - klo:22:30 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

torppis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 170
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
Poijjaat alkaa oppimaan jutun juonen  :)

gonemies

  • Vieras

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3601
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa


3. anna kauppiaan kertoa muiden merkkien virheet ja viat. toista sama asia muissa liikkeissä. täten tiedät mihin asioihin kannattaa tuotteen hankinnassa kiinnittää huomiota.

[/quote]



Ei per¤%¤............onkos Suomessa vielä todellakin noin tyhmiä kauppiaita olemassa ????.................

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
3. anna kauppiaan kertoa muiden merkkien virheet ja viat. toista sama asia muissa liikkeissä. täten tiedät mihin asioihin kannattaa tuotteen hankinnassa kiinnittää huomiota.

Löytyy kyllä ja on vielä tekemään savujakoja. Ei sais tehdä kauppaa kilpailijan kanssa eikä varsinkaan samaan ryhmään kuuluvan yksityisen kauppiaan kanssa. ::)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
te alatte oppia. itse ostan useamman toimijan kautta. haetaan kustannustehokasta laatua ei aina halvinta. viljelijän on palkkansa haettava markkinoilta. puhelinkierros kannattaa aina ;D. aina harkintaa mukaan hankkii mitä tahansa ja aikaa. myyjiä kannattaa hiostaa pitkään ja kaupassa tietää mitä ostaa ja myy ja millä hinnalla. eurot on paljon helpompaa törsätä kuin tienata. hyödyntää kausihinnoittelut, paljousalennukset yms. monesti lähden pitkän tulosteen kanssa kauppaan ja otan tarjoukset useammasta kaupasta vertaan mitä hankin mistäkin. olen pyrkinyt pitämään tilan maksuvalmiuden niin hyvänä että voin ostaa aina edullisimmalla hinnalla.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
te alatte oppia. itse ostan useamman toimijan kautta. haetaan kustannustehokasta laatua ei aina halvinta. viljelijän on palkkansa haettava markkinoilta. puhelinkierros kannattaa aina ;D. aina harkintaa mukaan hankkii mitä tahansa ja aikaa. myyjiä kannattaa hiostaa pitkään ja kaupassa tietää mitä ostaa ja myy ja millä hinnalla. eurot on paljon helpompaa törsätä kuin tienata. hyödyntää kausihinnoittelut, paljousalennukset yms. monesti lähden pitkän tulosteen kanssa kauppaan ja otan tarjoukset useammasta kaupasta vertaan mitä hankin mistäkin. olen pyrkinyt pitämään tilan maksuvalmiuden niin hyvänä että voin ostaa aina edullisimmalla hinnalla.

Ja sit mää heräsin....


****************************

Mää ostin vuos sitten 10 vuoden apulannat kun tiesin, että ne hinnat nousee. Viljaa panttasin vuositolkulla ja myin vasta
nyt kalliilla.


Yleensäkin tiedän kaikki maailmantalouden muutokset etukäteen hyvissä ajoin.


Kui mää ain olen paras?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
te alatte oppia. itse ostan useamman toimijan kautta. haetaan kustannustehokasta laatua ei aina halvinta. viljelijän on palkkansa haettava markkinoilta. puhelinkierros kannattaa aina ;D. aina harkintaa mukaan hankkii mitä tahansa ja aikaa. myyjiä kannattaa hiostaa pitkään ja kaupassa tietää mitä ostaa ja myy ja millä hinnalla. eurot on paljon helpompaa törsätä kuin tienata. hyödyntää kausihinnoittelut, paljousalennukset yms. monesti lähden pitkän tulosteen kanssa kauppaan ja otan tarjoukset useammasta kaupasta vertaan mitä hankin mistäkin. olen pyrkinyt pitämään tilan maksuvalmiuden niin hyvänä että voin ostaa aina edullisimmalla hinnalla.

Ja sit mää heräsin....


****************************

Mää ostin vuos sitten 10 vuoden apulannat kun tiesin, että ne hinnat nousee. Viljaa panttasin vuositolkulla ja myin vasta
nyt kalliilla.


Yleensäkin tiedän kaikki maailmantalouden muutokset etukäteen hyvissä ajoin.



Onnittelut menestyksenne johdosta!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
Eiköhän tämä vuosi ole opettanut, että ainakin apulannat kannattaa ostaa ajoissa..? Mattimyöhäinen maksaa aina kalliimman hinnan.
Nothing is Something Worth Doing

gonemies

  • Vieras
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
>>>Eiköhän tämä vuosi ole opettanut, että ainakin apulannat kannattaa ostaa ajoissa..? Mattimyöhäinen maksaa aina kalliimman hinnan.

Ehdotatko näille jotka ostavat agri- yms.rahoituksella nyt keväällä apulannat maksaakseen ne syksyn tukimaksatuksista,että pitävät apulannat piikissä kaikkiaan jotain 14 kk ja ostavat siinä välissä vielä seuraavan vuoden apulannat vielä lisäksi?Tietenkin halvalla.

Näitä on tullut ilmi muutamien isäntien kanssa kun on jutustellut.Väistämättä noita löytyy ympäri maan tuollaisia tiloja.

Kyllähän sen tietää mihin tuo kierre johtaa,jos ei kelit markkinoilla parane ,mutta minkäs tekee.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
>>>Eiköhän tämä vuosi ole opettanut, että ainakin apulannat kannattaa ostaa ajoissa..? Mattimyöhäinen maksaa aina kalliimman hinnan.

Ehdotatko näille jotka ostavat agri- yms.rahoituksella nyt keväällä apulannat maksaakseen ne syksyn tukimaksatuksista,että pitävät apulannat piikissä kaikkiaan jotain 14 kk ja ostavat siinä välissä vielä seuraavan vuoden apulannat vielä lisäksi?Tietenkin halvalla.

Näitä on tullut ilmi muutamien isäntien kanssa kun on jutustellut.Väistämättä noita löytyy ympäri maan tuollaisia tiloja.

Kyllähän sen tietää mihin tuo kierre johtaa,jos ei kelit markkinoilla parane ,mutta minkäs tekee.

Pinnistät yhtenä vuotena ja ostat lannoitteen kahteen kertaan, niin sitten olet keikauttanut junan siihen asentoon että voit ostaa lannoitteesi kesällä. Siksi se talous onkin kuralla kun ei käytä saatavissa olevia etuja.. 12% ale...

Viimeksi muokattu: 16.04.08 - klo:19:39 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
>>>Eiköhän tämä vuosi ole opettanut, että ainakin apulannat kannattaa ostaa ajoissa..? Mattimyöhäinen maksaa aina kalliimman hinnan.

Ehdotatko näille jotka ostavat agri- yms.rahoituksella nyt keväällä apulannat maksaakseen ne syksyn tukimaksatuksista,että pitävät apulannat piikissä kaikkiaan jotain 14 kk ja ostavat siinä välissä vielä seuraavan vuoden apulannat vielä lisäksi?Tietenkin halvalla.

Näitä on tullut ilmi muutamien isäntien kanssa kun on jutustellut.Väistämättä noita löytyy ympäri maan tuollaisia tiloja.

Kyllähän sen tietää mihin tuo kierre johtaa,jos ei kelit markkinoilla parane ,mutta minkäs tekee.

Pinnistät yhtenä vuotena ja ostat lannoitteen kahteen kertaan, niin sitten olet keikauttanut junan siihen asentoon että voit ostaa lannoitteesi kesällä. Siksi se talous onkin kuralla kun ei käytä saatavissa olevia etuja.. 12% ale...
Jep, jättää vaikka traktorin vaihtamatta.
Mystinen kesälaatumies

gonemies

  • Vieras
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
>>>Pinnistät yhtenä vuotena ja ostat lannoitteen kahteen kertaan, niin sitten olet keikauttanut junan siihen asentoon että voit ostaa lannoitteesi kesällä. Siksi se talous onkin kuralla kun ei käytä saatavissa olevia etuja.. 12% ale...

Mitä helvettiä se minun pinnistelemiseni auttaa noiden muiden agrirahoituksiin.Ei se minun ostoihini vaikuta yhtään mitään,minä ostan silloin kun siltä tuntuu.

Yksinkertaisten kanssa on niin raskasta selvittää mitään.Opettele edes lukemaan mihin vastaat.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: opi hallitsemaan maatalouskauppaa
>>>Pinnistät yhtenä vuotena ja ostat lannoitteen kahteen kertaan, niin sitten olet keikauttanut junan siihen asentoon että voit ostaa lannoitteesi kesällä. Siksi se talous onkin kuralla kun ei käytä saatavissa olevia etuja.. 12% ale...

Mitä helvettiä se minun pinnistelemiseni auttaa noiden muiden agrirahoituksiin.Ei se minun ostoihini vaikuta yhtään mitään,minä ostan silloin kun siltä tuntuu.

SCHUUUURP!! Tämä ääni kuuluu kun joku kiskoo herneen nenään(sä) ja syvälle. Taidat olla tosikko? Olen erittäin pahoillani kun sarkastisena ihmisenä kirjoitin sinä-muodossa enkä neutraalisti "he". Kuitenkin, jos pyrkii tekemään lyhyen, ytimekkään ja iskevän kirjoituksen on tehokkaampaa hieman kärjistää ja vältää määrittämättömiä, kohteen avoimeksi jättäviä sanamuotoja kuten "he". Osittain tämä onneton väärinymmärrys oli siis minunkin vikani, sillä sarkasmin ymmärtäminen vaatii vastaanottajaltaan jotain mitä kaikilta ei löydy ja se pitäisi kirjoittajan huomioda...  ;D

Lainaus
Yksinkertaisten kanssa on niin raskasta selvittää mitään.

Todellakin..  ;D
Nothing is Something Worth Doing