Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?  (Luettu 16595 kertaa)

realisti

  • Vieras
olenpa vaan ihmetellyt. Yhden syksyn kynsin vm kuhneille joissa ei ollut mitään leikkureita, ainoastaan esiaurat. Kaikki meni läpi ilman ongelmia aitosavesta aina rahkaturpeeseen, ja nurmesta viljansänkeen. Kiekot ovat kalliit, painavat ja yksi ylimääräinen huoltokohde. Nimim. taas tuli leikkurittomat kuhnit ostettua kun entiset myin.

Fuller

  • Vieras
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Minä nimenomaan kynsin puukkoleikkureilla,voi saatana millaiset ovat :o
Ei ole kiekkoleikkurin voittanutta :) Koneet pois sellaiselta mukamas isännältä joka ei viitsi aurojen kiekkoleikkureita huoltaa 8) :P ::) ::)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Minä nimenomaan kynsin puukkoleikkureilla,voi saatana millaiset ovat :o
Ei ole kiekkoleikkurin voittanutta :) Koneet pois sellaiselta mukamas isännältä joka ei viitsi aurojen kiekkoleikkureita huoltaa 8) :P ::) ::)

Puukkoleikkurin kaveri on esiaurra ja kuorinsiipi käy vain kiekkoleikkurin kansa pariksi.
Esiaura leikkaa päältä ja puukkoo alta, Överuumenen möivät mulle aikoinaan puukko/kuorin
paketilla ja nurmen kyntöö oli perseestä, sängellä toimi hienosti  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
kestääkö puukot ja esiaurat kivisiä maita? itellä ei oo kokemusta muusta ku kiekkoleikkureista, eikä niitä kyllä voi moittiakaan..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Ei mun mielestä mitään puukkoja tarvita. Hyvin säädetyt esiaurat ja viimisessä siivessä ehkä leikkuri. Senkin joutuu ottaa pois, kun ikulutupeltoa kyntää, kun siellä on ahtain paikka. Kiekkoleikkurit on osaamattomille ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5892
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
En kyllä oikesti tiedä mistä johtuu tuo johtuu.
Aika suuret epäluulot veitsien toiminnasta vieläkin yleisesti on, vähän kattotaan niinkuin vajaamielistä kun alkaa puhumaan kuinka helpot ja hyvät veitsileikkurit on käytössä.
Ja se yleensä käytetty viimeisen siiven kiekkokin on ihan turha, jäljestä ei erota onko sitä vai ei.
Kyllä tosi ihme saa tapahtua että kiekkoleikkurisen auran hankin.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
puukot ja esiaurat on kuhneissa
ja ne vähäset kynnöt mitä tehään ni ite oon kyllä tykänny
jälki on nättiä eikä pilkistä mitään sänkitupsuja viilun välistä

Leka kyllä kannattaa olla hytissä meinaan välillä saattaa olla kivi aika helvetin kovin kiinni esiauran ja puukon välis  ;D

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Ei mun mielestä mitään puukkoja tarvita. Hyvin säädetyt esiaurat ja viimisessä siivessä ehkä leikkuri. Senkin joutuu ottaa pois, kun ikulutupeltoa kyntää, kun siellä on ahtain paikka. Kiekkoleikkurit on osaamattomille ;D

mä ostan siis sitte esiaura/puukkohärpäkkeen ku opin kyntämään.. ;D ;D ei oo vielä ees rikastunu paluuauraa, vanhalla 4-s. kvernellä on maata mustattu.. :D :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Ei mun mielestä mitään puukkoja tarvita. Hyvin säädetyt esiaurat ja viimisessä siivessä ehkä leikkuri. Senkin joutuu ottaa pois, kun ikulutupeltoa kyntää, kun siellä on ahtain paikka. Kiekkoleikkurit on osaamattomille ;D

mä ostan siis sitte esiaura/puukkohärpäkkeen ku opin kyntämään.. ;D ;D ei oo vielä ees rikastunu paluuauraa, vanhalla 4-s. kvernellä on maata mustattu.. :D :D


samoin, tuo mustaamis tahtikin on niin hidas ettei tarvi toisia siipiä jäähdyttää palatessa ;D
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Minä tympäännyin viime syksynä kun kverneistä tippui taas kiekkoleikkuri peltoon ja laitoin puukot. Kuorimet löytyy myös ja hyvin toimii, jopa paremmin kuin kiekkoleikkurin kanssa. Puukko kun nostaa maata pikkuisen ja kuorin saa paremmin otettua palasen pois viilusta. Kokemusta tuli monta vuotta vanhasta nurmesta multamaalla ja karkeista maista niin näyttäis toimivan hyvin. Esiauratkin näyttäis toimivan tosi hyvin kun hommattiin edamin kanssa yhteiset raben aurat saksasta...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Minä tympäännyin viime syksynä kun kverneistä tippui taas kiekkoleikkuri peltoon ja laitoin puukot. Kuorimet löytyy myös ja hyvin toimii, jopa paremmin kuin kiekkoleikkurin kanssa. Puukko kun nostaa maata pikkuisen ja kuorin saa paremmin otettua palasen pois viilusta. Kokemusta tuli monta vuotta vanhasta nurmesta multamaalla ja karkeista maista niin näyttäis toimivan hyvin. Esiauratkin näyttäis toimivan tosi hyvin kun hommattiin edamin kanssa yhteiset raben aurat saksasta...

ei sitte rasvaprässi oo teilleekkää asti viä rantautunu?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Suomessa kun asuu hullun ahkera kansa, kaikenlaiset kiviropelot ja kallion kolot viljelee.  ;D Kyllä on tuhoon tuomittuja puukot ja esinahka-aurat kiviapajalla. 

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
ei sitte rasvaprässi oo teilleekkää asti viä rantautunu?
Rasvauksella ei ole mitään tekemistä tuon kanssa. Sopivan kiviset pellot ja vanhojen aurojen leikkurit tippuu kuin maitohampaat. 15v kokemuksella, kaikenlaiset rasvausvälit on kokeiltu.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

realisti

  • Vieras
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
arvasin että tästä tulee karmee väittely  :D Mutta aurat ei vaan tartte leikkureita kun on hyvät esiaurat piste.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: miksi suomessa suositaan kiekkoleikkureita?
Ei tipu kiekko pelkästään, vaan sokka pettää ja tippuu kiekko runkoineen päivineen. Päivittäin on tullu rasvailtua, mutta eipä tarvi enää. Yleensä ei oo koneet mulla hajonnu rasvan puutteeseen ::)
Uutena (alle 10 v) vanhana voi toimiakin kiekot :-X Mutta en ei tuu heti mieleen mihinkä tarvis kiekkoleikkureita aurassa ;)