Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalousoppilaitokseen?  (Luettu 8822 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Eikös ton maatalouskoulun ole yleensä käyny se sisarrusparven tyhmin ja yksinkertasin tyyppi, yleensä vielä nuorin? Muilla on kovalevy sen verran isolla kapasiteetilla varustettu ettei tarvi tuijotella kalvoilta ja kirjasta lehmän tissejä ja kylvökoneen syöttöpyörästöö. 
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Fuller

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Päijät-Häme Asikkala

Calte

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Päijät-Häme Asikkala


Eikös siellä ole vähän vanha työkone kalusto keski-iältään...
On vaikea tehdä mitään idioottivarmaksi, koska idiootit ovat niin nerokkaita.

Fuller

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Keskivertomaatila Suomessa

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Mää menisin tonne fullerille harjoittelemaan.

Mitä siel ei opi niin sitä ei mies tartte.

 :D
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Olen saanut sellaisen käsityksen, että harjoittelutiloilla hommat tehdään yleensä niin perseelleen kuin olla ja voi. Sen takia ne harjoittelutiloja ovatkin, kun kaikki tehdään niin vaikeimman kautta, että työvoimaa (ja mieluiten ilmaista) tarvitaan ummet ja lammet.

Kollegat kertoneet mukavia juttuja. Se minun mielestäni paras paikka oli, kun talossa käytettiin säilörehua ruokintaan, mutta ei ollut lainkaan rehuleikkuria. Kallis ja tarpeeton. Parempi laittaa harjuri hommiin. Kokeili moottorisahaa, teroitettuja lapiota jne. :D

Mää en oikeestaan voinut uskoa tuota, enkä ihan kaikkia muitakaan juttuja. Mutta sen tiedän, että töitä saa/pitää tehdä monessa paikassa niin paljon kuin jaksaa. Kai siinä sitten jotain oppiikin  ::)

Fuller

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Onhan noita. Eräässä paikassa harjuri kantoi kahdella UPO-sangolla vettä sikojen ruuhiin ja hieman heraa sekaan. Sikalassa oli isännän mukaan liemiruokinta :D
Samalla tilalla viljavarastona pidettiin vanhaa asuinrakennusta,huoneet apulantasäkeillä tapetoituna.Ekaan huoneeseen meni ruuvilla vilja,toiseen harjuri lapioi hiki päässä minkä 5 tuumainen ruuvi toi. Voi ****tana :o

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
>kantoi kahdella UPO-sangolla vettä sikojen ruuhiin

Oli sentään juokseva vesi

 ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D
Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Olisko ollut sama paikka missä iso eläinrääkkäys juttu 1990 luvun alussa?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Aha? Taisi mennä harjoittelukesä kylpylän terassibaarissa kun en itse muista mitään. Vanhoja tiilirakennuksia näin ja koin Santahaminassa, jossa olin itse rääkättävänä.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Aha? Taisi mennä harjoittelukesä kylpylän terassibaarissa kun en itse muista mitään.
Ai. Mä olen pitänyt sua vähän vanhempana.  ;)
Oliskohan kylpylä valmistunut joskus 2008 tai jotain..  ;D ;)

Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo:09:42 kirjoittanut bouli

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Aha? Taisi mennä harjoittelukesä kylpylän terassibaarissa kun en itse muista mitään.
Ai. Mä olen pitänyt sua vähän vanhempana.  ;)
Oliskohan kylpylä valmistunut 2008 tai jotain..  ;D ;)

Osoittaa vain kuinka vähän siitä seudusta tiedän. Timppa nyt muistelee jonkun toisen harjurin vaiheita. Olimme plinin ja agrobaatoksen kanssa maaorjina saarella, josta monen ei tiedetä elävänä poistuneen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Aha? Taisi mennä harjoittelukesä kylpylän terassibaarissa kun en itse muista mitään.
Ai. Mä olen pitänyt sua vähän vanhempana.  ;)
Oliskohan kylpylä valmistunut 2008 tai jotain..  ;D ;)

Osoittaa vain kuinka vähän siitä seudusta tiedän. Timppa nyt muistelee jonkun toisen harjurin vaiheita. Olimme plinin ja agrobaatoksen kanssa maaorjina saarella, josta monen ei tiedetä elävänä poistuneen.

Tarkoituksella muistin väärin. Mutta ne rakennukset oli kyl hirvittäviä.  :D
Kui mää ain olen paras?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Maatalousoppilaitokseen?
Muistaakseni kosmik kaupoi tais harjoitella Aulangolla kartanossa.

Heitin asunto oli tiilirakenteinen ja seinä oli niin halki että siit halkeamasta näki ulos.  ;D

Aha? Taisi mennä harjoittelukesä kylpylän terassibaarissa kun en itse muista mitään.
Ai. Mä olen pitänyt sua vähän vanhempana.  ;)
Oliskohan kylpylä valmistunut 2008 tai jotain..  ;D ;)

Osoittaa vain kuinka vähän siitä seudusta tiedän. Timppa nyt muistelee jonkun toisen harjurin vaiheita. Olimme plinin ja agrobaatoksen kanssa maaorjina saarella, josta monen ei tiedetä elävänä poistuneen.

Tarkoituksella muistin väärin. Mutta ne rakennukset oli kyl hirvittäviä.  :D

Uusi omistaja onkin panostanut rakennuksiin.

http://www.metsankylannavetta.fi/

Pellot ovat lihakarjankasvattajalla vuokralla.

Timppa oli harjoittelussa broilertilalla, jossa tehtävänä oli antaa nimet saapuville untuvikoille ja pitää sitten niistä tarkaa rekisteriä. TOinen vakiohomma oli kiillottaa talon rahasäiliössä kolikoita ja puhallella pölyistä ja silitellä seteleitä. Yöt menivät heltta punoittaen broilerbaronittaren seksiorjana. Isäntää piti auttaa mielikuvituksellisten vuokratarjousten kehittelemisessä. Peltohommiin ei ollut asiaa, vain isännän vinssaus portaattomaan Jontikkaan noustessa. Kustannuskriisin vuoksi ruokana oli vain oman vuokrapellon savikka-tatarmüsliä ja haudutettuja ohdakkeenjuurakoita.