Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Savupiiput rosterista.  (Luettu 11042 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Savupiiput rosterista.
 Kyselin ns. valmispiipujen hintoja ja tuntuvat maksavan n. 350-400e/metri. Niissä on silti vain 50mm eriste ja 1-1,5mm sisäputki. Eli melko kalliita, sanon minä. Tilasin 140mm rosteriputkea 2mm seinämällä ja sen hinta oli 30e/m. Siihen sitten palonkestävää villaa 100mm ja peltivaippa päälle. Ulkopuolelle ei tarvitse kuin 50mm eristys kondensio/vedonparannus syistä. Onko jollakulla vinkkiä mistä saisi valmiita piippuja edes jotenkin kohtuulliseen hintaan? Ja mitä pitää ottaa huomioon jos itse piipun tekee. Palotarkastaja sanoi että itsekin voi piipun väsätä, mutta ennen käyttöönottoa on hänen käytävä tarkastamassa tekele. Oletteko millaisia savupiippuja hommanneet/tehneet?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Savupiiput rosterista.
Kakkoslaadun rosteriputket esim. 2 kpl  6 m   ¤ 176mm 2mm paksua, 100 mm verkkovillaa 80 kg/m3 ja päälle muovipintainen pelti. Tarvikkeet 10 m piippu ja pari metriä vaakaputkea 400-500 €. Laita pelti vaakaputkeen, niin voi rajoittaa vetoa, että ei lähde tuhkatkin pesästä sopivalla tuulisella korkeapaineella(alkaa pyöritämään stokerin puhallinta veto).

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Savupiiput rosterista.
Kakkoslaadun rosteriputket esim. 2 kpl  6 m   ¤ 176mm 2mm paksua, 100 mm verkkovillaa 80 kg/m3 ja päälle muovipintainen pelti. Tarvikkeet 10 m piippu ja pari metriä vaakaputkea 400-500 €. Laita pelti vaakaputkeen, niin voi rajoittaa vetoa, että ei lähde tuhkatkin pesästä sopivalla tuulisella korkeapaineella(alkaa pyöritämään stokerin puhallinta veto).

 Tarvitseeko peltiä jos on öljypoltin?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Savupiiput rosterista.
juurikin nuon ja savusolasta teleskooppinen, on sitte mukavee putsaalla seki väli.. me käytettiin 80mm verkkovillaa. on niitä jokunen tehty vuosien varrella.. jos piippujen kohtuuhintaista valmistajaa etit niin yv..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

optima

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Savupiiput rosterista.
Kyselin ns. valmispiipujen hintoja ja tuntuvat maksavan n. 350-400e/metri. Niissä on silti vain 50mm eriste ja 1-1,5mm sisäputki. Eli melko kalliita, sanon minä. Tilasin 140mm rosteriputkea 2mm seinämällä ja sen hinta oli 30e/m. Siihen sitten palonkestävää villaa 100mm ja peltivaippa päälle. Ulkopuolelle ei tarvitse kuin 50mm eristys kondensio/vedonparannus syistä. Onko jollakulla vinkkiä mistä saisi valmiita piippuja edes jotenkin kohtuulliseen hintaan? Ja mitä pitää ottaa huomioon jos itse piipun tekee. Palotarkastaja sanoi että itsekin voi piipun väsätä, mutta ennen käyttöönottoa on hänen käytävä tarkastamassa tekele. Oletteko millaisia savupiippuja hommanneet/tehneet?
Ostithan sitten haponkestävää ettei syövy jo muutamassa vuodessa??

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Savupiiput rosterista.
Hapothan ne ongemana ovat, lähinnä rikkihappo, joten vaikka rosteri on ihan kaunista katsella, minä kyllä pistäsin haponkestävää.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Savupiiput rosterista.
Happosesta juu...
Meidän putkimies sanoi, että 100kw:n pannuun saa vielä tehdä ns. paikallatehdyn, eli itsetehdyn piipun, siitä isommat pitää olla hyväksyttyja, olisko sitten "tyyppihyväksyttyjä" piippuja. No, ei taida hvinnamon tapausta kylläkään koskea, mutta yleisesti kun piipuista keskustellaan.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Savupiiput rosterista.
 Joo, haponkestävää 2 mm seinämällä.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Savupiiput rosterista.
Minä jatkoin lämmityskattilan tiilipiippua reilulla metrillä asentamalla sen sisään 6 metrisen 2 mm happoisesta kanttaillun sisäpiipun ja loppuosan eristin ja pellitytin alunperäisen piipun malliseksi. Toimii.  

Piippuun pujotellessa tuli kyllä mieleen että oisko 1,5 mm riittänyt seinänvahvuudeksi, painoa riittävästi vaikka sisäputki oli 2 osassa.

Eräs tuttu rakensi tuollaiseen pitkään rosteripiippuun kätevän nuohousjärjestelmän. Harja painoineen roikkuu vivulla käännettävän varren päässä ja kun aletaan nuohota käännetään varsi piipunsuulle ja lasketaan harja painoineen piippuun ja nostetaan ylös. Varsin turvallinen tehdä ja aikaakaan ei kulu paria minuuttia kauempaa.

Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo:09:41 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

optima

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Savupiiput rosterista.
Kyselin ns. valmispiipujen hintoja ja tuntuvat maksavan n. 350-400e/metri. Niissä on silti vain 50mm eriste ja 1-1,5mm sisäputki. Eli melko kalliita, sanon minä. Tilasin 140mm rosteriputkea 2mm seinämällä ja sen hinta oli 30e/m. Siihen sitten palonkestävää villaa 100mm ja peltivaippa päälle. Ulkopuolelle ei tarvitse kuin 50mm eristys kondensio/vedonparannus syistä. Onko jollakulla vinkkiä mistä saisi valmiita piippuja edes jotenkin kohtuulliseen hintaan? Ja mitä pitää ottaa huomioon jos itse piipun tekee. Palotarkastaja sanoi että itsekin voi piipun väsätä, mutta ennen käyttöönottoa on hänen käytävä tarkastamassa tekele. Oletteko millaisia savupiippuja hommanneet/tehneet?
Tuli itselle ajankohtaiseksi sisäpiipun asennus vanhaan hormiin. Mistäs löysit happosta rosteriputkee 30e metri?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Savupiiput rosterista.

Tuli itselle ajankohtaiseksi sisäpiipun asennus vanhaan hormiin. Mistäs löysit happosta rosteriputkee 30e metri?

 Se on alv 0-hinta. Be-Groupilta. 2mm seinämällä 6 metrin saloissa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.