Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Casen ruma käyntiääni  (Luettu 2449 kertaa)

eska24

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Casen ruma käyntiääni
Olen pidemmän aikaan ihmetellyt oman case 5130:sen pakoputkesta kantautuvaa suhteellisen rumalta kuullostavaa hörpötystä. Vaihdoin koneeseen äänenvaimentimen (tosin ikh malli) mutta ei vaikuttanut mitenkään. Itse moottori käy sivulta kuullellessa kyllä ihan nätisti. Onko nyt näin että ikh:n  vaimentimet on ihan susia, vai onko koneessa jotain vikaa esim suuttimet, tai ajoitus, vai kuuluuko ko. turbottoman mallin ominaisuuksiin??

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Casen ruma käyntiääni
Kyllä tuo munki 5130 hörhöttää aika karusti. Vaimennin on myös vaihdettu mutta ei vaikutusta. Minä oon tullu siihen tulokseen että hörhötyksestä pääsee erilleen asentamalla koneeseen turbo. Tai sitte hörhötyksen taustakuoroksi tulee holsetin kaino vihellys.. ;D Ainaki kaverin 5150 ääni on suoralla putkella ihan jotain muuta ::)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Casen ruma käyntiääni
Kyllä tuo munki 5130 hörhöttää aika karusti. Vaimennin on myös vaihdettu mutta ei vaikutusta. Minä oon tullu siihen tulokseen että hörhötyksestä pääsee erilleen asentamalla koneeseen turbo. Tai sitte hörhötyksen taustakuoroksi tulee holsetin kaino vihellys.. ;D Ainaki kaverin 5150 ääni on suoralla putkella ihan jotain muuta ::)
"Erittäin hyvin sanottu siellä takana". Samat havainnot ja samat suunnitelmat. Hörpötys on ainakin mulle oikea sana kuvaamaan (tyhjä)käyntiääntä. Kyl se ääni vedossa vähän paranee, mutta turbon se vaatii silti.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Casen ruma käyntiääni
Kyllä tuo munki 5130 hörhöttää aika karusti. Vaimennin on myös vaihdettu mutta ei vaikutusta. Minä oon tullu siihen tulokseen että hörhötyksestä pääsee erilleen asentamalla koneeseen turbo. Tai sitte hörhötyksen taustakuoroksi tulee holsetin kaino vihellys.. ;D Ainaki kaverin 5150 ääni on suoralla putkella ihan jotain muuta ::)
"Erittäin hyvin sanottu siellä takana". Samat havainnot ja samat suunnitelmat. Hörpötys on ainakin mulle oikea sana kuvaamaan (tyhjä)käyntiääntä. Kyl se ääni vedossa vähän paranee, mutta turbon se vaatii silti.
Pari vuotta ollu suunnitelmissa, varmaan pari vuotta ottaa ennenku saa aikaseksi toteuttaa. Ja jos siitä hyvän haluaa täytys syöttöpumppu vaihtaa kans. Boschilaiseen... Tosin taitaa jäädä itellä vaihtamatta. Paikallinen dieselhuoltaja sanoi että jos sen pumpun tänne raahaat otan kaasuvivusta kiinni ja nakkaan lähimpään lampeen. Ja sitä bossia tilalle.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Casen ruma käyntiääni
Vanhemmat Cummins- moottorit tuppaa aina vähän hörskyytellä tyhjäkäynnillä.
Sama huomio oli fastrackissa.    Vaikka olikin rivimallin ukko-bosch ruiskutuspumppuna.    Ja iso holset turbona.

Mut silti niitä parhaimpia dieselmoottoreita traktoreihin.    Ja luotettava.      :)
Tuskahiki on köyhän sauna...