Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case ih 845  (Luettu 24582 kertaa)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: case ih 845
Meillä oli uudesta 585 joskus 80-luvulla Manchesterissa tehty. Täyssusi, älyttömän paljon ongelmia vaihteiston ja vaihteensiirtäjien kanssa. Lisäksi kone oli painava ja oikein hakeutui veteen ja oli aina jumissa syyshommissa. Sen jälkeen ei ole ollut kiinnostusta jatkaa Case perinteitä.

 

Meillä vieläkin IH 585 XL vm. 1984

 Vaihteet ja vaihteensiirtimet paskaa, samoin mm. sähkövikaa riittää.

 Toista en huolis vaikka puolilmatteeksi saisi.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: case ih 845
Mulla on 845 palvellu kakkoskoneena 15vuotta. Takanavat rupeaa jossain vaiheessa vuotamaan öljyä, samoin jarrunesteet saattaa karata peräöölin sekaan. Helppoja laittaa. kytkin meni n.5000h, samalla laitettiin turbo jonka seurauksena kulutus puolittu ja teho tuplaantu ::). Tai ainaki kulutus väheni aika raakasti, ennen tankilla paalaili nippanappa päivän, nyt menee heittämällä puolitoistapäivää. Liekkö tehoakaan kovin paljo tullu mutta ainaki on tehokkaan kuulonen. Nii ja tuossahan ei kuormaajaa ole, eikä isompia etuakselimurheita kun on takapotku. Väittävät hydrauliikka pahaseksi, hyvinhän tuolla hyväkoneen maansiirto kärryn on saanu kipattua, monesti. Montako kippiä tositäppärin pitää saada yhtäaikaa ylös?

Sammy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: case ih 845
Kolmisen vuottakohan toi oma 845 nyt olis ollu, kevyellä käytöllä piha- ja mettäkoneena. Ostettaessa oli yks kiertokanki ja kampiakseli poikki ynnä nyrkin kokonen reikä lohkon kyljessä; väittävät että ei oikeen kierroksien nostoa pitkäiskusena sietäisi...
Muuten ihan kohtuullinen peruskone tohon käyttöön, mutta talvikäynnistyvyyttä en menisi kehumaan. Paljoa ei tarvitte mennä pakkasen puolelle kun käyntiin ei lähde muuta kun roikan perästä. Sitä en tiedä, onko näissä ihan vaikiona erilaisia hehkutussysteemejä; nykyisessä moottorissa on sellainen kuiva kuumalankasysteemi ihan imusarjan päässä minne ilmansuodattimelta letku tulee kiinni kun taasen siinnä alkuperäisessä moottorissa näytti olleen löpönpoltin imusarjassa.
Se etuakseli noin kuormaajakoneessta kannattaa toisaan tarkistaa; omassa oli keinun puslat sekä toisen puolen olkatapin laakerit väljät. Itse kun en asiaa heti sen kummemmin tutkaillut, hajotin yhden etuvedon akselin tukilaakerin noin sadan tunnin ajolla. Asiaa jälkikäteen tutkaillessa pääteltiin että koska akselissa ei ole niveliä, rasittaa tuo väljyys sitten laakeria niin paljon että se ainakin tässä tapauksessa kirjaimellisesti posahti palasiksi.
Miusta kaikista isoin ongelma koneen ylläpidossa on kuitenkin se, että ainakin täkäläinen merkkiliike on ilmoittanut valmistajan kantana että näin vanhaan koneeseen ei tarvitse enää pitää varaosia saatavilla! Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.
Niin se hydrauliikan köppäsyys on lähinnä 844:sen ongelma; tuossa naapurilla on vanhemman mallinen 844 XL (mekaanisella nostolaitehallinnalla) ja hyö kävivät jo epäilemään vikaa koneessa kun ei kärrin kippi noussut ylös asti. Ohjekirjan tavaaminen vasta paljasti, että ilman lisäsäiliötä ulosotettava öljymäärä oli aivan mitätön (takuuta en anna, mutta muistelisin jotta olisi ollut neljä litraa...). No, nyt on siinäkin koneessa lisäsäiliö ja kippi nousee ylös asti.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: case ih 845

Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.

IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.  :D Ja sparex toinen tarvikemerkki.

http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reID=1&nav=2004004842&a=&us=&q=y

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: case ih 845
Lainaus
IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.

vai oliko ne "short death"  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: case ih 845

Niin se hydrauliikan köppäsyys on lähinnä 844:sen ongelma; tuossa naapurilla on vanhemman mallinen 844 XL (mekaanisella nostolaitehallinnalla) ja hyö kävivät jo epäilemään vikaa koneessa kun ei kärrin kippi noussut ylös asti. Ohjekirjan tavaaminen vasta paljasti, että ilman lisäsäiliötä ulosotettava öljymäärä oli aivan mitätön (takuuta en anna, mutta muistelisin jotta olisi ollut neljä litraa...). No, nyt on siinäkin koneessa lisäsäiliö ja kippi nousee ylös asti.

745:sta sai ottaa 5 litraa.. Just riitti kolmiputkiselle kipille.  Ja säiliö muutenkin niin pieni että rikoin vaihteiston välikannen tiivisteen kun Väderstadin jyrän yksitoimisesta taittosylinteristä työasentoon laitettaessa tuleva öljy ei mahtunut..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: case ih 845

Jos nyt ulkomuistista en pahasti valehtele, niin esim. etuvedon voimansiirtoakselin booriholkit sekä vetovarsien akselin holkit/tiivisteet olivatten osia joita merkkiliikkestä ei ainakaan täällä päin enää saa.

IKH:n "low life" tarvikeosia ainakin saa.  :D Ja sparex toinen tarvikemerkki.

http://www.ikh.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reID=1&nav=2004004842&a=&us=&q=y

Täällä merkkiliikkeistä saa tuota sparexia.

Tuon holkin kireys kannattaa aina joskus tarkastaa, pehmeää tavaraa ja jos löysällä kalvaa helposti boorit pilalle.  Holkit varmaan tarkoituksella pehmeät että rikkoo sen eikä akseleita.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: case ih 845
Virittäjät hoi! Miks tuo mun 845 pukkaa ankarat savut kun täyskaasulta löysää? Siis ihan huolella peittyy taivas savuun. Kone on n.6000h ajettu ja turbotettu muutama vuos sitte. Pumpussa kai vika mutta mikä?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: case ih 845
Virittäjät hoi! Miks tuo mun 845 pukkaa ankarat savut kun täyskaasulta löysää? Siis ihan huolella peittyy taivas savuun. Kone on n.6000h ajettu ja turbotettu muutama vuos sitte. Pumpussa kai vika mutta mikä?
Eikö kukkaan tiiä? Eihän tuolla kehtaa jyväkuormia kiskoa... Eli kun vedosta löysää ja ahtopaine tippuu nii päästää parikolme sekuntia putken täydeltä savua. Kuin ukkopekka konsanaan...