Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe niitto  (Luettu 1981 kertaa)

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
niitto
Mites on milloin katsotte olevan viimeisiä nurmen niitto ajankohtia, jotta nurmi kerkiäisi vahvistua talveen ja näin talvehtia hyvin?
Sen verran kasvaa nurmikot jotta joutuu niittämään pitkällleen rehua ei tarvitse lisää

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: niitto
Minun mielestä ainakin täällä pohjoisemmassa joku syyskuun puoliväli on kaikista pahin, sitä ennen tai sen jälkeen kun niittää niin hyvä. Joskus tehnyt lumille saakka viimeisiä rehuja ja aivan hyvin on talvehtiminen onnistunut.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: niitto
Syyskuun lopulla onnistuu varmimmin, puolivälissä heikoimmin. Arvelisin päivän lyhemisellä olevan suurempi merkitys kuin säätyypin muutoksilla. Varma en kyllä ole....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: niitto
eikös se ole hieman siitä kiinni miten ilmat kestää lämpösenä?    joskus olen ite ajellu tossa alle 5 asteen jälkeen niin ei vaikutusta seuraavana keväänä kun ravinteet jo juurissa ja maanpäällinen turhaa.                   puhistus niitto tuolloin antaa seuraavalle suvelle kuin kevät kulotus.    -melkein!

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: niitto
Täällä keskisessä suomessa on pidetty sääntönä että syyskuun ensimmäisellä viikolla ei saa niittää. Ennen tai jälkeen kyllä. Tiedä sitten itse niittelen silloin kun muihin töihin sopii ja hyvin on talvehtineet.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: niitto
Kolmas sato on aina tehty syyskuun lopulla, joskus on mennyt jopa lokakuun alkuun säiden takia. Aina nurmi on seuraavana vuonna kasvanut, varmaan jopa paremmin kuin jos olisi jäänyt niittämättä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.