Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eutanasia?  (Luettu 7544 kertaa)

agricult

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Eutanasia?
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
  Saitkos valita itse myös syntymäpäiväsi ???  
Vastaan agricultin puolesta, tuskin hän sai sitä valita. Mutta se ei myöskään ollut mitenkään hänen hallussaan, toisin sanoen ihminen ei pysty valitsemaan syntymäpäiväänsä, mutta kuolinpäivänsä hän voi valita. Kyse on asioista joihin voidaan itse vaikuttaa ja joihin ei voida itse vaikuttaa, viimeksi mainitut vain tapahtuvat ja ensinmainittuihin ihminen voi eläessää itse vaikuttaa. Siinä on ero.

Ja toisekseen, ei eutanasiassakaan omaa kuolinpäivää valita. Kukaan ei tiedä milloin itse on siinä terveydellisessä kunnossa jolloin eutanasiaa harkittaisiin. Se voi vain olla inhimillinen ja vapauttava loppu hitaalle näivettymiselle jota potilas on toivonut.

Uskikselle vastaaminen järkiagumenteilla on jo määritelmällisesti tuhoontuomittu yritys, mutta kiitokset kuitenkin Supersammakolle hyvästä yrityksestä  ;D

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Itse taas ajattelen niin yksinkertaisesti, että elämästäni ja kuolemastani päättää joku muu, kuin minä itse. Olenko siis tyhmä?
Et ole tyhmä, me vain ajattelemme asioita eri tavalla ja siitähän tässäkin topicissa keskustellaan. Vain asioista keskustelemalla voidaan päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja ymmärää toisen keskustelijan kantoja sekä mielipiteitä, toisen ihmisen eriävän mielipiteen sivuuttaminen on tyhmyyttä.

Mutta pelkän uskonnon taakse on joskus hieman liian helppo piiloutua ja huutaa ikään kuin puskasta.

Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo:22:29 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Tuulia

• Vieras
Sen tulisi tietysti tapahtua vain potilaan vahvasta omasta tahdosta.  Ihminen on kuitenkin harvoin enää oikeustoimikelpoinen siinä vaiheessa, kun mahdollinen eutanasia saattaisi olla tarpeen.
 Niinpä. Lupalappu tulisi allekirjoittaa silloin, kun on vielä täysissä sielun voimissaan, ruumiin voimista ei ole niin väliä.   ;)

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Sen tulisi tietysti tapahtua vain potilaan vahvasta omasta tahdosta.  Ihminen on kuitenkin harvoin enää oikeustoimikelpoinen siinä vaiheessa, kun mahdollinen eutanasia saattaisi olla tarpeen.
 Niinpä. Lupalappu tulisi allekirjoittaa silloin, kun on vielä täysissä sielun voimissaan, ruumiin voimista ei ole niin väliä.   ;)

Siinä tapauksessa monella meistä agronettiläisellä se on myöhäistä.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Tuulia

• Vieras

Siinä tapauksessa monella meistä agronettiläisellä se on myöhäistä.  ;D
     Sielutonta porukkaa, vai ?    :P

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
jooo!   osa zompei ja osalla ei hissi mene ihan ylös asti!       loput vain muuten holhottavia! ;D :P :P

Tuulia

• Vieras
Itse taas ajattelen niin yksinkertaisesti, että elämästäni ja kuolemastani päättää joku muu, kuin minä itse. Olenko siis tyhmä?
Et ole tyhmä, me vain ajattelemme asioita eri tavalla ja siitähän tässäkin topicissa keskustellaan. Vain asioista keskustelemalla voidaan päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja ymmärää toisen keskustelijan kantoja sekä mielipiteitä, toisen ihmisen eriävän mielipiteen sivuuttaminen on tyhmyyttä.

Mutta pelkän uskonnon taakse on joskus hieman liian helppo piiloutua ja huutaa ikään kuin puskasta.
   Nykyisin on jokapäiväisessä käytössä ns. lempeä kuoleman jouduttaminen, eli letkut irti ja nesteytyksen lopettaminen. Näihinkin toimenpiteisiin pitää olla omaisten lupa. Tämä on kuitenkin eri asia, kuin eutanasia. Itse en isäni kohdalla antanut ko lupaa, jota harmittelin myöhemmin.

simmo

• Vieras
Tietysti, eikä siihen mitään lupia tarvitse pyytää. Uskonnon sen sijaan voisi kieltää, tai ainakin näihin "pyhiin" kirjoihin pitäisi saada samanlaiset varoitustekstit kuin tupakka-askeihin, sen verran umpimielisellä kirjoittelulla alkoi tämäkin säie.
--------------Vihapuhe on kiellettyä nykyään >:(  Uskovaisilla on samanlainen oikeus elää,kuin ateistillakin,ja kertoa mielipiteistään. :o

simmo

• Vieras

Mä en ainakaan usko että mikään herra tai muukaan päättää minun elämästäni, kyllä se olen ihan minä itse joka niin halutessani voin oman elämäni päättää.
[/quote]-------------jos kuolet auto-onnettomuudessa ilman omaa syytäsi,niin miten se voi olla oma tahtosi?

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
-------------jos kuolet auto-onnettomuudessa ilman omaa syytäsi,niin miten se voi olla oma tahtosi?
Ei se olekaan minun tahtoni, mutta se on taas asia jolle minä en yksinkertaisesti mitään.
Nothing is Something Worth Doing

mah

• Vieras
--------------Vihapuhe on kiellettyä nykyään >:(  Uskovaisilla on samanlainen oikeus elää,kuin ateistillakin,ja kertoa mielipiteistään. :o
Miksei tupakoitsijoilla ole samoja oikeuksia kuin uskovaisilla? :'(

Courtney1

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Miksei tupakoitsijoilla ole samoja oikeuksia kuin uskovaisilla? :'(
Niinpä  >:( Eihän uskiksia häädetä virsiä veisaamaan kirkon pihamaalle, toisin kuin tupakoitsijat, jotka kyl ajetaan sauhuttelemaan baarista pakkaseen... kesät talvet  >:(
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

emo-heikki

• Vieras
Tottakai, kunhan vaan ei noi Aaatun kannattajat saa valtaa toteutuksessa ????

simmo

• Vieras

[/quote]--------------Vihapuhe on kiellettyä nykyään >:(  Uskovaisilla on samanlainen oikeus elää,kuin ateistillakin,ja kertoa mielipiteistään. :o
[/quote]Miksei tupakoitsijoilla ole samoja oikeuksia kuin uskovaisilla? :'(
[/quote]---------------sen on valitsemamme eduskunta päättänyt ???

mah

• Vieras

[/quote]Miksei tupakoitsijoilla ole samoja oikeuksia kuin uskovaisilla? :'(
[/quote]---------------sen on valitsemamme eduskunta päättänyt ???
[/quote]
 ???Olisiko se sitten aivan OK jos valitsemamme eduskunta päättäisi kieltää uskonnon harjoittamisen yleisillä paikoilla sisätiloissa ja alle 18 vuotiailta? Uskontopaikat röökipaikkojen viereen. Siellä saisi ringissä lukea katekismusta ja räkiä. :'(