Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lähteen kuivatus  (Luettu 30128 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lähteen kuivatus
Pajuvitsalla kannattaa katsoa, kuinka laaja lähteen veden tulo on ja sen mukaan kaivaa reikä auki.  Käypi ihan narun päässä heiluvalla sormuksellakin, ainakin itelläni.

Älä hyvä ihminen rupea selittämään noita vesisuonijuttuja  :D On nimittäin niin totaalista huuhaata koko homma  :D

Eikä ole huuhaata! Pajukeppi toimii ja tasan varmasti. Voin katsoa sormuksella vaikka kumpi sukupuoli on syntymättömällä kersallasi. Menee takuuvarmasti oikein!  Kaivoista, jotka olen katsonut tulee vettä kuin härjän kurkusta.

Viimeksi muokattu: 18.07.11 - klo:22:49 kirjoittanut landehande

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Lähteen kuivatus
joo-o, pitää kutsua kylän poppamies paikalle kartoittamaan lähteen koko. On sillä kaivot ainakin paikoilleen osunut :) Taidanpa siis tehdä maanalaisen kaivon josta lyhyet imut jokasuuntaan ja kaivosta putki reunaojaan (matkaa about 15m) kaivon ympärille kivistä hiekkaa/kiviä ja hiekkaa ja se on herran haltuun sitte!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Lähteen kuivatus
Pajuvitsalla kannattaa katsoa, kuinka laaja lähteen veden tulo on ja sen mukaan kaivaa reikä auki.  Käypi ihan narun päässä heiluvalla sormuksellakin, ainakin itelläni.

Älä hyvä ihminen rupea selittämään noita vesisuonijuttuja  :D On nimittäin niin totaalista huuhaata koko homma  :D

Eikä ole huuhaata! Pajukeppi toimii ja tasan varmasti. Voin katsoa sormuksella vaikka kumpi sukupuoli on syntymättömällä kersallasi. Menee takuuvarmasti oikein!  Kaivoista, jotka olen katsonut tulee vettä kuin härjän kurkusta.
No nyt tais tulla sitä huuhaatakin ::)   Vaan tuo vesisuonijuttu ei ole huuhaata, itsekin olen niskakarvat pystyssä pidellyt sormusta narun päässä :o

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Lähteen kuivatus
Tehkää siihen lähteen paikalle lohiallas. 15€/kg itse ongittuna kirjolohi.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lähteen kuivatus
Suomessa löytyy kaivo/lähde melkein mistä vaan ainakin Etelä-Suomen alueella. Jääkausi muokkasi tiiviit ja väljemmät kerrokset sopivasti limittäin ja pohjavettä löytyy aina. Välillä matalammalta ja välillä syvemmältä.

Miten se sormus muuten pyörii naisen mahalla jos on tulossa kaksoset  ??? Mahtaa pyöriä oikein vinhasti  :P

Hienoa kyllä huomata miten taikausko ja esi-isien keksimät legendat edelleen elävät vahvoina suomalaisessa sivistysyhteiskunnassa  :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Lähteen kuivatus
missä "sivistysyhteiskunnassa"    ?     tää on  niin perseestä koko popula että sivistyksestä mitään puhetta!                        toi "taikojen" teko on muuten vekovaa, ite en ole uskonu mutta kun olen joutuna näkemään ja tuntemaan niin jotain täytyy olla!       en esim. pystynä vitasta millään vastustaan kun oli tekijä paikalla!    ja muuten ei sitten värähtäkään!     -siis se vitas!

        nyt vaan pitäsi löytää elossa oleva kaivoksen kattoja vettä varten mutta .......!

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lähteen kuivatus
Suomessa löytyy kaivo/lähde melkein mistä vaan ainakin Etelä-Suomen alueella. Jääkausi muokkasi tiiviit ja väljemmät kerrokset sopivasti limittäin ja pohjavettä löytyy aina. Välillä matalammalta ja välillä syvemmältä.

Miten se sormus muuten pyörii naisen mahalla jos on tulossa kaksoset  ??? Mahtaa pyöriä oikein vinhasti  :P

Hienoa kyllä huomata miten taikausko ja esi-isien keksimät legendat edelleen elävät vahvoina suomalaisessa sivistysyhteiskunnassa  :D



Kaksosia en ole testannut vielä. Sepä taitaa olla mielenkiintoinen tapaus. Vaan eräskin karjakko katsoi lehmävasikoiden sukupuolta oikein assistentin läsnäollessa, merkittiin muistiin ja kaikki meni oikein.

Homma ei perustu taikauskoon, vaikka tiedemiehet ovatkin vielä sormi suussa. Ilmio kuitenkin tunnustetaan vaikka tieteellisiä selityksiä ei vielä ole. Vaan tälläinen jonkin verran fysiikkaa ihmetellyt maallikkokin tarkemmin asiaan perehtyneenä voi sanoa, että lukion fysiikan magnetismin oppimäärä riittää selittämään ilmiön. Maapallo, sähköinen laite, kännykkä, patterikello yms kuin myös jokainen biologinen olento omaavat oman magneettisen kentän. Pajuvitsa ja sormus osoittavat niiden magneettiisia ominaisuuksia. Pajuvitsan logiikkaa on vaikeampi selittää lyhyesti, mutta sormus on helpompi.  Sormus eli kela langan päässä ajetaan magneettisen voimaviivan päälle ja se ei halua olla. Se alkaa väistellä viivaa, painovoima palauttaa sen viivalle ja sen yli ja taas hylkii, palutus ja hylkiminen jne. Heiluriliike jatkuu.  Kun 'kela' asetetaan voimaviivojen risteytykseen, niin heiluriliikkeestä tulee pyörivä. Sitä en osaa selittää, miksi vain n 10%:lla ihmisistä tämä toimii, huolimatta siihen uskooko asiaan vai ei. Sen verran usean olen saanut asiaa ihmettelemään omalla kohdallaan.  
Kaivon syvyyden mittaukseen käytetään ns magnetismin kyllästysilmiötä. Ilmiö toteutuu, mutta en pysty kertomaan mistä se johtuu: Taipuva  pajuvitsa viedään ''vesisuonen'' päälle , viedään siitä pois kääntäen 90 astetta sivulle, tuodaan takaisin. Niin monta kertaa kuin vitsa taipuu kertaa puolimetriä, niin saadaan kaivon pohjan syvyys. Ja homma toimii idioottivarmasti.  Miksi veden tulo so kaivon paikat ja magneettiset herkkyydet käyvät yhteen olisi isommankin tutkimuksen paikka. Ehkä on joistakin heijasteista kyse.  Omassa rakennuksessani olen esitellyt voimaviivojen paikkoja ja vuosi toisensa jälkeen ne pysyvät tasan samoilla paikoillaan.  Aikaisempien sukupolvien kaivonpaikkoja olen myös 'vitsaillut' Pääosin ovat ''vesisuonien'' paikoilla. Yksi kuitenkaan ei ollut. Se olikin aina huono kaivo. Itse katsoin, että metrin päässä olisi ollut oikea paikka.
Tästä voisi kirjoittaa vaikka kirjallisen kokemuksia. On se niin mielenkiintoinen ''huuhaa''.

Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo:08:50 kirjoittanut landehande

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lähteen kuivatus
 :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesisuoni

Nuo sormusjutut ovat myös täyttä huuhaata. Sormus ei ole sellainen kela joka voisi ottaa vaikutteita magneettikentistä. Paitsi siitä magneettikentästä joka ilmenee ihmisen sormien vapinana  :D

"Kaksosia en ole testannut vielä. Sepä taitaa olla mielenkiintoinen tapaus. Vaan eräskin karjakko katsoi lehmävasikoiden sukupuolta oikein assistentin läsnäollessa, merkittiin muistiin ja kaikki meni oikein"

Ettäkö karjakko on katsonut lehmävasikoiden sukupuolta ja ihan assistentin läsnäollessa ja arvannut oikein ? Kyllä tuolla taidolla jo karjakon paperit täytyy saadakkin.

Täyttä huuhaata.

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Lähteen kuivatus
tästähän pitääs avata otsikko: poppakonstit/taikauskot :D

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Lähteen kuivatus
joo-o, pitää kutsua kylän poppamies paikalle kartoittamaan lähteen koko. On sillä kaivot ainakin paikoilleen osunut :) Taidanpa siis tehdä maanalaisen kaivon josta lyhyet imut jokasuuntaan ja kaivosta putki reunaojaan (matkaa about 15m) kaivon ympärille kivistä hiekkaa/kiviä ja hiekkaa ja se on herran haltuun sitte!
Et ole mitannut miten syvä tuo reikä on,meillä on tuollaisessa pienessä reiässä talousvesikaivo,jossa on vettä pienen vesiosuuskunnan verran.Ei ole aikoinaan kuivanut pelto tuosta kohti millään,nyt on asettunut yhteen kohti,on kahdet renkaat tuossa vierekkäin,aiemmin on ollut kahdessa,kolmessa kohti tuo lähde.Peltoa ei pysty eikä ole haluakaan viljellä lähelle asti,tuo kaivo on arvokkaampi kuin tuon pellonsato.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Lähteen kuivatus
Pajuvitsalla kannattaa katsoa, kuinka laaja lähteen veden tulo on ja sen mukaan kaivaa reikä auki.  Käypi ihan narun päässä heiluvalla sormuksellakin, ainakin itelläni.

Älä hyvä ihminen rupea selittämään noita vesisuonijuttuja  :D On nimittäin niin totaalista huuhaata koko homma  :D

Eikä ole huuhaata! Pajukeppi toimii ja tasan varmasti. Voin katsoa sormuksella vaikka kumpi sukupuoli on syntymättömällä kersallasi. Menee takuuvarmasti oikein!  Kaivoista, jotka olen katsonut tulee vettä kuin härjän kurkusta.

Mulla on ristiriitainen suhtautuminen tuohon varpuhommaan: periaatteessa en usko mihinkään tommosiin, mutta sille en mahda mitään, että itse joskus 7 vuotiaana katselin kaivonkatsojan varvulla meidän pihasta vesijohtojen paikat. Enkä varmasti tienny etukäteen missä niitä menee. Ja hyvin muistan kuinka se varpu vaan veti, ei sille mitään saanu. Mutta ei toimi enää....

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Lähteen kuivatus
Sormuksesta ja mahoista en tiedä, mutta varpu toimii helposti ja NÄYTTÄÄ kyllä vesisuonen. Joku oppinut syvyydenkin katsomaan, niin tarkasti että renkaat on oltava jo paikalla kun aloittaa kaivun. Muuten sortuu ja täyttyy vedellä ennen renkaita.
Valtaojalla kun olen saanut suonen poikki, kuivatus voi vaikuttaa todella kauas.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lähteen kuivatus
:D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vesisuoni

Nuo sormusjutut ovat myös täyttä huuhaata. Sormus ei ole sellainen kela joka voisi ottaa vaikutteita magneettikentistä. Paitsi siitä magneettikentästä joka ilmenee ihmisen sormien vapinana  :D

"Kaksosia en ole testannut vielä. Sepä taitaa olla mielenkiintoinen tapaus. Vaan eräskin karjakko katsoi lehmävasikoiden sukupuolta oikein assistentin läsnäollessa, merkittiin muistiin ja kaikki meni oikein"

Ettäkö karjakko on katsonut lehmävasikoiden sukupuolta ja ihan assistentin läsnäollessa ja arvannut oikein ? Kyllä tuolla taidolla jo karjakon paperit täytyy saadakkin.

Täyttä huuhaata.



Ei auta 'viisaiden' ja tietokirjojen todistelut. Täyttä totta on sormus- ja varpu jutut. Onhan tuon pallosalamankin selitykset vielä hukassa ja jotkut tiedemiehet eivät usko sellaisen olemassa oloa. Niin se vain on meillä hajottanut saunan sisällön pirstaleiksi ja naapuri nähnyt sen sisään menevän. Ja on muitakin näköhavaintoja ilmiöstä. Vaan sormus heiluu ja pyörii ja pajukeppi taipuu niin ylös-kuin alaspäinkin riippuen voimaviivojen varausmerkistä.  Mielenkiintoista vielä, että pajukeppi saa olla rutikuiva ja aina vain toimii. Keppinä voi olla vaikka rautalanka. Muovilanka on vielä kokeilematta.  Tärkeää on kuitenkin 90 asteen kulma eteenpäin sojottavan haaran ja kiinni pidettävien haarojen asennonsuhteessa.  Laitteiden materiaaleilla ei tunnu olevan merkitystä vaan niiden muodolla ja asennoilla.   Ilmiötä voi selittää fysiikan lainalaisuuksilla.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Lähteen kuivatus
Pajuvitsalla kannattaa katsoa, kuinka laaja lähteen veden tulo on ja sen mukaan kaivaa reikä auki.  Käypi ihan narun päässä heiluvalla sormuksellakin, ainakin itelläni.

Älä hyvä ihminen rupea selittämään noita vesisuonijuttuja  :D On nimittäin niin totaalista huuhaata koko homma  :D

Eikä ole huuhaata! Pajukeppi toimii ja tasan varmasti. Voin katsoa sormuksella vaikka kumpi sukupuoli on syntymättömällä kersallasi. Menee takuuvarmasti oikein!  Kaivoista, jotka olen katsonut tulee vettä kuin härjän kurkusta.

Mulla on ristiriitainen suhtautuminen tuohon varpuhommaan: periaatteessa en usko mihinkään tommosiin, mutta sille en mahda mitään, että itse joskus 7 vuotiaana katselin kaivonkatsojan varvulla meidän pihasta vesijohtojen paikat. Enkä varmasti tienny etukäteen missä niitä menee. Ja hyvin muistan kuinka se varpu vaan veti, ei sille mitään saanu. Mutta ei toimi enää....

Jos tuo vaatii sen "lapsen uskon" asiaan..? 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lähteen kuivatus
Olen nähnyt usein lehtipuiden taipuilevan teiden ja sähkölinjojen päälle. Johtuuko tuo siitä että autoliikenteen ja sähkövirtojen magneettikentät vetävät niitä puita puoleensa  ??? :D

Montako kertaa on mahtanut tapahtua sellainen onnettomuus että kaivinkone on puhkaissut vesisuonen ja tällainen maanalainen virta on sitten vienyt koko koneen mennessään  ??? Pitäisikö heti lähteä vakuutustoimistoon hankkimaan vakuutus tällaista varten  ???

Jokainen normaali osaa löytää tontilta sen vetisimmän paikan pelkästään maata potkimalla ja maaston muotoja seuraamalla. Sitten tuollaisella taikavarvulla hämätään maksavaa asiakasta  :D

Mä voin Landehandelle nyt ilmaiseksi kaukoennustaa sormuksella katsomalla että osa lampaista on paksuna ja molempia sukupuolia tulee  :D

Voi teittiä  :D