Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivurin putket  (Luettu 7509 kertaa)

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Kuivurin putket
Mitenhän se nyt menikään, kuka osti aikoinaan kenetkin ja mistähän mun kannataisi ostaa antin kuivuriin putkia. Niissä on se sellainen L-mallinen pää, mepun putkissahan on pallomallinen huuli sopisiko mepun putket suoraan antin putkiin? Arskalla taitaa vielä olla L-huuli putkissa?
Nothing is Something Worth Doing

sorkkis

• Vieras
Vs: Kuivurin putket
Tarkoititko Jaakonputkia . Antti osti aikoinaan Jaakon joten sieltä ekaks kysyyn .

Naureskeltiin ettei antilla olis kunnon putkia ellei Jaakko olis konkkaa tehny .

sirkussonni

• Vieras
Eikös antilla ole nykyisin ainakin seuraavat "vanhat" merkit: Jaakko, Sampsa(terässiilo), Teijo. Kenelle joutui  Viurila? Samaan talliinko jonkun mutkan kautta? Mikä on Sato nykyisin, tai siis kenen haltuun joutunut?

Antilla on muunnoskappaleita jaakko vs. antti, ja löytyypä sampsan pienempäänkin osia. Muistaakseni sampsa on 150 mm ja jaakko 160 mm putkella molemmissa se taivutettu syrjä. Teijo taisi olla 140mm putkella?

Viimeksi muokattu: 17.07.11 - klo:14:12 kirjoittanut sirkussonni

JoHaRa

• Vieras
Tarkoititko Jaakonputkia . Antti osti aikoinaan Jaakon joten sieltä ekaks kysyyn .

Naureskeltiin ettei antilla olis kunnon putkia ellei Jaakko olis konkkaa tehny .

Entäs väinönputket ja koiranputket  ???

sorkkis

• Vieras
Eikös antilla ole nykyisin ainakin seuraavat "vanhat" merkit: Jaakko, Sampsa(terässiilo), Teijo. Kenelle joutui  Viurila? Samaan talliinko jonkun mutkan kautta? Mikä on Sato nykyisin, tai siis kenen haltuun joutunut?

Antilla on muunnoskappaleita jaakko vs. antti, ja löytyypä sampsan pienempäänkin osia. Muistaakseni sampsa on 150 mm ja jaakko 160 mm putkella molemmissa se taivutettu syrjä. Teijo taisi olla 140mm putkella?

Viurila oli aikoinaan tytäryhtiö jossakin Savossa vai missä se oli . Sato oli aikoinaan telasyöttöjalustalla ja vanhemmilla kuivauskennoilla .Loppui senkin valmistus .Teijokuivurin ostosta tuli Antille paremmat uunit .
L mallisenpään saa itekkin tehtyä putkeen jos haluaa .

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Valaiseva keskustelu, en muistanutkaan että antti-teollisuus on vielä hengissä, eli putkia kyllä löytyy. Mutta pitääkö mun nyt alentua asioimaan agrimarketissa? Tuskaa...  :P

Pasi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Putkien halkaisija saattaa nykyään erota hieman siitä mitä joskus on ollut. Kannattaa soittaa suoraan tehtaalle ja kysyä sieltä ensimmäiseksi. Agrin kanssa ei ainakaan pari kolme vuotta sitten tarvinnut asioida, paitsi että lasku tuli agrin kautta. Jos tuo tuskaa yhtään helpottaa....  ::)

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Sitä Terässiilon puhaltimen ulinaa ei unohda koskaan, mahtava ääni ja kuuluu syysillassa kauas. :)
Käteinen ratkasee

Naturalis

• Vieras
Sitä Terässiilon puhaltimen ulinaa ei unohda koskaan, mahtava ääni ja kuuluu syysillassa kauas. :)
Eikös se ulina lähde esipuhdistajasta?

nilihaara

• Vieras
   On niissä antin 200 ssa putkissa pyöreät päätylerssit mutta putket on vaan niin onnettoman ohkasia ettei ne kestä kun 3 vuotta. Jakajia saa hitsata jo ja 250 millisetkin vuotaa jo. On se kumma kun ei osata kuivurifirmassa putkea tehdä. Parina aamuna on ollu vitsit vähissä kun yön aikaan on putki puhjennu ja viljaa on kasapäin ylhäältä alas. Antilta pitäs kyllä putkia saada ilman Yaraakin.

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Eikös se ulina lähde esipuhdistajasta?

Taitaa sieltäkin kuulua, mutta se itse pääulina lähtee puhaltimelta.
Käteinen ratkasee

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä en tiedä mikä aikoinaan oli vanhan isännän aivoitus siinä, että kaikissa siiloissa on 200 millinen lähtö, mutta sitten ne on heti supistettu 160 milliin? Ajattelin jos nyt tekisin neljään helppoon siiloon kiinteän putkituksen ja samalla vaihtaisiin niihin 200 mm putket.

Myykö ja laskuttaako antti suoraan? Agrin kautta kierrättämisessä on se ongelma, että mä olen jo monta vuotta selvinnyt avaamatta agriin tiliä, enkä mä vieläkään viitsisi... 8)

Ropsoni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Valaiseva keskustelu, en muistanutkaan että antti-teollisuus on vielä hengissä, eli putkia kyllä löytyy. Mutta pitääkö mun nyt alentua asioimaan agrimarketissa? Tuskaa...  :P

Jos se agrissa käynti tuskaa tuottaa, mikset tee itse niitä putkia? Siinähän sitten SÄÄSTÄÄ jos vain osaa...

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyl ne kaikkien valmistajien pyöreäreunaiset 160 putket sopii toisiinsa.

Mistä vaan halvimmalla saa. Ohkasta paskaa ne kuitenkin on.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
160mm on standardi, joten voit kilpailuttaa kaikki kolme myyjää keskenään ja huomata, että yhtä kalliita kaikkialla. Valmistajilla on keskinäinen sopimus siitä, että ainevahvuutta ei lisätä. Koko bisneshän siinä kaatuisi, jos putket eivät kuluisi.

Mitä tulee tuohon supistukseen, niin sekin on jonkinlainen standardi, että pohjakartiosta lähdetään 200 millin lähdöllä ja sulkijaläpän jälkeen tehdään vasta supistus. Vanhalta isännältä ei ole tossa asiassa kysytty mitään. Eikä kysytty meiltäkään, kun aikanaan uusi systeemi laitettiin.