Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..  (Luettu 25677 kertaa)

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?

Juba

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1034
  • LOS KANTTURAS
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)
AkkuPENSASLEIKKURI😬

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)

ei sinne ennään sovi, mutahaudat on täynnä 6100 sarjan verkuja.
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Vian nimi on Valmet!Korjauskeinoksi suosittelen lähimpään mutahautaan pudotusta ja oikean rattorin ostoa! 8)

ei sinne ennään sovi, mutahaudat on täynnä 6100 sarjan verkuja...
Niistäkin hytti näkyy, kun ei uppoo syvemmälle alla olevien valtrojen ja portaattomien jontikkojen takia...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?

Polta se,kepit notkistuu.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?
Se on aivan normaalia, ´Valmetille ominaista käyttäytymistä. Ei kannata hermostua. Korjaus on helpointa aloittaa ajamalla traktori keskelle pihaa.
Otetaan kaasupilli käteen ja poltetaan hytin etupuolelta, kytkimen kohdalta pultit poikki ja annetaan hytin langeta kenepeiton katteeksi.( Huomioi työturvallisuus ettei putoa varpaille!)
Seuraavaksi otetaan banjot käsittelyyn ja sama hoitomuoto, myös etuakselille.
Päätteeksi soitetaan apuun Stena Oy:n romun kuljetusauto!
Kas vika on korjattu ja pysyvästi!!!! ;) ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kas niin... Tää meni jo *****iluks, mutkun ei kuitenkaa oo kyse sun omasta koneesta...

Vivustos väljyyttä niin, ettei kepin liikevara riitä tai siis keppi pökkää lattias olevan aukon reunaan ennen kuin kepin pallukka on siirtyny haarukan loveen... tai jotain muuta mystistä.
tethering holes to their concave windings

powercontrol

  • Vieras
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Missähän olis vika.. Keppi kyllä liikkuu normaalisti vasempaan laitaan mutta ei liiku siellä eteen eikä taakse. Siirtäjävika? Onko kova töinen purkaa vai voisko olla joku helpompikin vika?
STEENAAN VAAN JA 100 SARJAN MASSIKKA TILALLE NIIN LOPPUU ONGELMAT....

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kaikesta *****ilusta huolimatta,ongelma on todennäköisesti vaihdekepissä.Sehän on tuossa mallissa pitkä ja jostain pyörötangosta väännelty monelle mutkalle eli keppi on vääntynyt ja liikevara ei sitten ole sopiva.Katso ettei siellä kepin ja lattian välissä ole mitään olennaista estettä joka panttaa.Sekin on mahdollista koska vipu on monella mutkalla.Aikoinaa entisessä 502 oli kakkosen päällemeno tosi työläs.Emännänkin piti kaksin käsin vängätä pykälää päälle.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kas niin... Tää meni jo *****iluks, mutkun ei kuitenkaa oo kyse sun omasta koneesta...

Vivustos väljyyttä niin, ettei kepin liikevara riitä tai siis keppi pökkää lattias olevan aukon reunaan ennen kuin kepin pallukka on siirtyny haarukan loveen... tai jotain muuta mystistä.
No asiaan !
1: Yleensä tossa tilanteessa on vaihteensiirtäjä kulunu laatikon sisältä niin paljon, että harittaa paria pykälää kerralla eikä tiedä kumpaa tarjoisi eli pykälä jää välille.
2: "Vaihdelaatikon" siirto vipu on katkeamaisillaan juuresta ja antaa jo mýöten
3: Vaihdelaatikko on jo siirtyny moottorin sisätiloihin ja kepistä loppuu liikevara= suurenna aukkoa
    51 cm joka suuntaan! ;D

Juba

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1034
  • LOS KANTTURAS
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Valmetti miehet vatkaa vaan keppiä! ;D ;D Yhellä tutulla Valtra kuskilla jäi keppi käteen onnex kotipihassa!Se sano että Valametit on siitä kummia rakkineita et ne särkyy seistessään.(keppi käjessä ;D ;D ;D on se näky)
Sit joku kurja vielä kehtaa kehua!
ANTEEX taas tää pyhäinhäväistys! :-*
AkkuPENSASLEIKKURI😬

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 591
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)

 :)
allekirjoittanut

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Ferkun kuuluisa jousi kun pettää niin silloin alkaa suuri hulapaloo elikkä
kahden euron jousen takia 2 päivää remonttia ja sitten jousi jo maksaakin mukavasti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Valmet 502 ykkönen ja pakki ei mene päälle..
Kerran mäki vatkasin keppiä !!!

Oli kyseessä mf 390 ja se malli jossa aluetta vaihdettiin keppiä liikauttamalla. Ihan uus 50 tuntia ajetu kone joka ei risteyksessä ottanu mitään aluettä päälle. Pikkasen autoilijat tyyttäsivät ja hinaamalla tultiin risteyksestä pois. Ei siitä saanu kukaan muukaan alueita päälle, syy oli ilmeisesti äkillinen pakastuminen. Jotenki vaaka kallistu silloin 55 sarjan valmettiin ja enpä oo kauppoja katunu :)

Heh, joo mulla oli kans tommonen speedshit-vaihteistoinen. Sen jälkeen on aina pikkasen hymyilyttäny jos massikkamiehet todistaa jotain keppivaihteista :-D