Tässä ketjussa tuli taas hyvin esiin ketkä on konemiehiä ja ketkä jotain muuta.
Toiset vaan yksinkertaisesti pärjää millä koneella hyvänsä tekemättä siitä numeroa.
Toisille ei sitten kelpaa oikein mikään..
Joo pärjää mutta mikään ei oo sen *****maisempaa kuin tehdä remonttia sellaisena syksynä kun on aurinkoiset päivät muutenkin vähissä....
Tosi konemiehet ei tee remonttia, huoltoja vaan sadepäivinä, ja huolella. Eikä aja tyhjennystorvea puuhun. Tosi konemiehet haistaa luistavat hihnat ja kytkimet, tunnustelee laakerien lämmöt, kuulee ja tuntee pienenkin epätasaisen käynnin, ja tietää että Deutz-Fahrin moottori pitää puhdistaa usein, ja tarkistaa, ettei öljynlauhduttimen putki vuoda.
Puimurista aika jättää yleensä vasta sitten, kun omistaja ei jaksa enää pitää siitä huolta. Jos joka vuosi käy suurella huolella läpi kaikki pultit ja mutterit, rasvanipat, sähköjohdot, korjaa kaikki alkavat repeämät raudoissa, oikaisee vähänkin heittävät akselit ja maalaa kohdat, joista on maali lähtenyt, upottaa ketjut öljyyn, laittaa akselipukit alle, niin kyllä vaan puimuri kestää. No, Samposta en ole ihan varma. Joillakin pienviljelijöillä saattaa hyvin olla aikaa ja mielenkiintoa tällaiseen, jos ei tarvitse olla yötäpäivää kylillä ajamassa loppuun liian kallista puimuria.