Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maataloutemme ongelmien syy  (Luettu 5282 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Maataloutemme ongelmien syy
Suomi (tuolloin =Tuhon hallituksen keput) teki pahan virheen maatalouden EU-liittymisneuvotteluissa, kun kaikki tarmo käytettiin maatalouden säilyttämiseksi Peräpohjolaa myöden hintaan mihin hyvänsä...siinä tingittiin etelän maatalouden eduista...niinkuin yksi pohohojalaaaaaaaaaanen MTK-veteraani jälkeenpäin totesi, "etelän maatalous jätettiin tulevaisuuden optioitten varaan" ts. heitteille. Neuvottelijat olivat tottakai kepulaisia H. Haaviston johdolla, kepun saavutettua "veretseisauttavan" vaalivoiton v. 1991.  Lisäksi kepulaisten työrukkaen MTK aloitti heti jäsenyyden alussa hurjan kampanjan vähien etelän tukien alasajamiseksi, mm nuorten viljelijöitten tuki ja EU:n AB-alueelle määräämät investointituet.

Nyt maatalous voi tundralla hyvin, sensijaan etelässä mm. lihantuotanto on pahoissa vaikeuksissa.

Nyt pitää kiiruusti aloittaa neuvottelut tehtyjen virheitten korjaamiseksi, ts. maahan on saatava samat tukitasot kaikkialle. Se karsisi pois järjettömän tundraviljelyn ts. kepun vaalikarjan ruokkimisen ...nyt kun kepuakaan ei enää käytännössä ole.

Meni 15 vuotta, ennenkuin umpiluisemmatkin etelän kepulaiset huomasivat, kuinka "oma puolue ja oma etujärjestö" on heitä kusettanut.

minä-itte

• Vieras
Vs: Maataloutemme ongelmien syy
http://www.suomenmaa.fi/etusivu/alueellinen_eriarvoistuminen_ei_ole_sattumaa_5365979.html

Oikein huvitti, kun eilen TV:ssä yksi utsjokinen selitti kepun romahduksen syyksi heidän unohtamisensa....siellähän niitä äänestäjiä riittää....yhdessä Helsingin korttelissakin on enemmän...

Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo:03:54 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

• Vieras
http://www.suomenmaa.fi/etusivu/koskinen_vertaa_ruokahuijauksia_dopingiin_5368640.html

...juu, lihapullapaketteihin pitää selvemmin merkitä, että sisältää vain kanan jänteitä ja nahkaa, mutta ei lainkaan naudanlihaa.

Onneksi MTK jakoi kuluttajille suurennuslaseja.

Viimeksi muokattu: 15.07.11 - klo:11:29 kirjoittanut minä-itte

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Maataloustuki pitäisi olla kaikille suomalaisille viljelijöille sama(samaa mieltä minä-itten kanssa?!? VOI ***** SOIKOON.No ei voi mittään :)) mutta siten että tukea VAIN päätoimisille maanviljelijöille eli ei tuettaisi harrastusta. On ihan tarpeeksi nalleja, kansanedustajia ym harrastelijoita joiden tulot tulee muualta ja silti kuittaavat tuet ja perseet eikun levenee...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eikös ne siellä neukkulassa yrittäneet tasaistaa kaikkien tulot ja mites kävi?    toi M-I;n ajattelu on kyllä aika hupaisaa!    tasajako vaan!    kyllä vissiin kohta tarttee hankkia se maon pikkupunakirja että selviää tuon ajatusmaalima!

minä-itte

• Vieras
eikös ne siellä neukkulassa yrittäneet tasaistaa kaikkien tulot ja mites kävi?    toi M-I;n ajattelu on kyllä aika hupaisaa!    tasajako vaan!    kyllä vissiin kohta tarttee hankkia se maon pikkupunakirja että selviää tuon ajatusmaalima!

Ei se mitään tasapäistämistä ole, jos kaikkialla Suomessa olisi samat tukitasot. Tulojen tasaamisesta ei ole kysymys, vaan jokaisen oma yrittäjyys ratkaisisi, ei kepun jäsenkirja. 

minä-itte

• Vieras
http://www.suomenmaa.fi/etusivu/alueellinen_eriarvoistuminen_ei_ole_sattumaa_5365979.html

Oikein huvitti, kun eilen TV:ssä yksi utsjokinen selitti kepun romahduksen syyksi heidän unohtamisensa....siellähän niitä äänestäjiä riittää....yhdessä Helsingin korttelissakin on enemmän...

Yksi lappilainen MTK-yhdistys uhosi ennen EU-äänestystä estävänsä jäsenyyden, jos heidän vaatimuksiinsa ei suostuta  :D :D :D :D :D :D

mixutech

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Eli meidän nykyinenkin maatalousministeri on keskustalainen?
Juurihan hän menneellä viikolla pauhasi, miten Suomelle tärkeintä on säilyttää pohjoisen alueen erityistuki.....

Jätkä

• Vieras
Mikä olisi toisin täällä keskustelupalstalla jos pohjoinen maatalous olisi ajettu heikoille M-I toiveen mukaan? Ei mikään, vaan joku Lappalainen Minä-Ite surkuttelisi että MTK ajoi pohjoisen maatalouden alas vaatimuksillaan. Sama parku ja valitus mutta niinhän se on että valittajat vain valittaa ja eivät tee mitään oman elintasonsa eteen.

sorkkis

• Vieras
Rehunhinnan nousu ja lihanhinnalasku tämän ahdinkon aiheuttaa . Kauppa ostaa halppiseriä maailmalta , ne alkaa loppumaan .  :D

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan

Ei se mitään tasapäistämistä ole, jos kaikkialla Suomessa olisi samat tukitasot. Tulojen tasaamisesta ei ole kysymys, vaan jokaisen oma yrittäjyys ratkaisisi, ei kepun jäsenkirja. 
se on sitä yrittäjyyttä kun muuttaa työn perässä otollisempiin olosuhteisiin :D  Kyllä täältä pohjosempaa on kuule lähteny esimerkiksi monta rakennusmiestä sinne etelään, on ostettu talot ja hallit ja alettu yrittäjäksi ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

minä-itte

• Vieras

se on sitä yrittäjyyttä kun muuttaa työn perässä otollisempiin olosuhteisiin :D  Kyllä täältä pohjosempaa on kuule lähteny esimerkiksi monta rakennusmiestä sinne etelään, on ostettu talot ja hallit ja alettu yrittäjäksi ;D

Teretulemast loputkin!

emo-heikki

• Vieras

Se vaan ei käy, EU:ssa on sellainen periaate, että mikään maa ei voi olla yhtä ja samaa tukialuetta, eikä saada näitä vakavien vaikeuksien tukia koko alueelleen.

Sepedeus

• Vieras

Eli meidän nykyinenkin maatalousministeri on keskustalainen?
Juurihan hän menneellä viikolla pauhasi, miten Suomelle tärkeintä on säilyttää pohjoisen alueen erityistuki.....

Se että kepu on ominut OIKEAN maatalouspolitiikan on maatalouden tuho. Maatalous pärjää ainoastaa, että kaikki puolueet hoitaa kotimaisen elintarvike tuotannon etua ;D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Se että kepu on ominut OIKEAN maatalouspolitiikan on maatalouden tuho. Maatalous pärjää ainoastaa, että kaikki puolueet hoitaa kotimaisen elintarvike tuotannon etua ;D
[/quote]

Näin on,ja toisaalta yksin maajussien äänillä ei mikään puolue pysy pystyssä..