Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaatonta säästöä  (Luettu 7035 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Portaatonta säästöä
Noita raputtomia mainostetaan pöö-kulutuksen säästöllä..
Kuis paalainta tai niittomurskainta vetäessä (nimimerkin päätyöt) voi voimanoton nimelliskierroksilla laskea moottorin kierrokset optimitasolle, onx sielä joku vieteri voimanottokierrosten ja moottorikierrosten suhteen säätelyyn??

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaatonta säästöä
Moottori saa  tasasella kierrosluvulla pyörittää voimanottoa kun
poljinajolla esim. ajetaan traktoria.

Ei tule pikavaihteista aiheutuvia kierrosten laskuja/nousuja.

Remmit säästyy ja polttoainettakin samalla.
Kui mää ain olen paras?

roadman

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Jossain näyttelyssä Case esitteli portaattoman ulosoton eli säätää ulosoton kierroksia vääntömonentin mukaan. Vähän voimaa tarvittavissa töissä moottorin kierrosnopeudet alenevat, kuitenkin ulosoton nopeus pysyy vakiona ja pö.tä säästyy ja maailma pelastuu  ;D.

+250

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Moottori saa  tasasella kierrosluvulla pyörittää voimanottoa kun
poljinajolla esim. ajetaan traktoria.

Ei tule pikavaihteista aiheutuvia kierrosten laskuja/nousuja.

Remmit säästyy ja polttoainettakin samalla.
Kuka viittii polkee esim paalates poljinta? Jalaat vapaana ja minuutinvälein painetaan jarrua.Keppikoneella 8)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Portaatonta säästöä
Joo, löpöä säästyy. Portaatonta kokeiltiin apevaunun edessä reilu viikko ja löpöä kului noin 30% enemmän kuin omalla koneella. Nimellisteho oli toki hiukan suurempi, mutta yhtään nopeammin hommat ei sujuneet.

Eli polttoainetta säästyi -30% vanhaan verrattuna :D :D

Edit: Nimellisteho oli 15% suurempi kuin vakiopyörittimessä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Portaatonta säästöä
Joo, löpöä säästyy. Portaatonta kokeiltiin apevaunun edessä reilu viikko ja löpöä kului noin 30% enemmän kuin omalla koneella. Nimellisteho oli toki hiukan suurempi, mutta yhtään nopeammin hommat ei sujuneet.

Eli polttoainetta säästyi -30% vanhaan verrattuna :D :D

Edit: Nimellisteho oli 15% suurempi kuin vakiopyörittimessä.

mutta oli notta komiaa?? :D :D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Joo, löpöä säästyy. Portaatonta kokeiltiin apevaunun edessä reilu viikko ja löpöä kului noin 30% enemmän kuin omalla koneella. Nimellisteho oli toki hiukan suurempi, mutta yhtään nopeammin hommat ei sujuneet.

Eli polttoainetta säästyi -30% vanhaan verrattuna :D :D

Edit: Nimellisteho oli 15% suurempi kuin vakiopyörittimessä.

Näin homma näyttäisi olevan ainakin Valtroissa

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27822
  • vastustan
Vs: Portaatonta säästöä
Joo, löpöä säästyy. Portaatonta kokeiltiin apevaunun edessä reilu viikko ja löpöä kului noin 30% enemmän kuin omalla koneella. Nimellisteho oli toki hiukan suurempi, mutta yhtään nopeammin hommat ei sujuneet.

Eli polttoainetta säästyi -30% vanhaan verrattuna :D :D

Edit: Nimellisteho oli 15% suurempi kuin vakiopyörittimessä.

Näin homma näyttäisi olevan ainakin Valtroissa
kait tuon portaattoman etu tulee sitä paremmin esille, mitä vaihtelevampaa tyo on tehontarpeen suhteen ???  pitkillä saroilla tasavahvaa karhoa vanha raaka keppikone veis vähiten, kerran pykältäs puolessa välissä :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Minä en ole saanut minkäänlaista eroa polttoaineen kulutuksessa. Ihan samat kokonaiskulutukset samaa korjattua määrää kohden. Oli sitten kyseessä silppurivaunu tai pyöröpaalaus. Ainoa ero on, että tuo portaaton kulkee maantiellä 17 km/h nopeammin, ja selitys saattaisi olla se, että juuri tuo maantieajon vauhdin lisäys hörppää sen "pellolla säästetyn" polttoaineen?  Mutta komiaa ja kivaa on :D

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Portaatonta säästöä
Ja vielä toinen luku on nämä "ureahässäkät". Syö jopa 10% vähemmän pö:tä luvataan, mutta tosiasiahan on, että syönnin vähetessä samanhintaisen urean lisä maksaa juuri tuon säästetyn erotuksen ja talvella tulee olemaan ongelmia koneen kanssa. Kannattaako? En en tiiä siitä sitten tuota nyt kuitenkaan ehkä en laittais vai mitenkähän tuo olis?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaatonta säästöä
Moottori saa  tasasella kierrosluvulla pyörittää voimanottoa kun
poljinajolla esim. ajetaan traktoria.

Ei tule pikavaihteista aiheutuvia kierrosten laskuja/nousuja.

Remmit säästyy ja polttoainettakin samalla.
Kuka viittii polkee esim paalates poljinta? Jalaat vapaana ja minuutinvälein painetaan jarrua.Keppikoneella 8)

DynäVtssä on napikat käsinojassa mitä painamalla voipi leputtaa kaasujalkaa.

Ns vakionopeusnappulat.
Kui mää ain olen paras?

Fuller

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Sanokee nyt mikä siinä on että ei voi loodalla poiketa joskus kytkimen kanssa (mieluiten suorilla hampailla ilman kytkintä)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Portaatonta säästöä
Kuka viittii polkee esim paalates poljinta? Jalaat vapaana ja minuutinvälein painetaan jarrua.Keppikoneella 8)

DynäVtssä on napikat käsinojassa mitä painamalla voipi leputtaa kaasujalkaa.

Ns vakionopeusnappulat.
[/quote]



Meinaakkona että paalattaisiin vakionopeusnappuloilla? Ja sitten joka kerran kun paalain piippaa, suunnanvaihdin vapaalle ja jarrulla pysätään????  Kyllä se vaan sillä "kaasupedaalilla tai polkimella" se nopeus säädetään ja kun päästää niin pyssää ilman jarrua! Tai ainakin näin minä ajan, sen vähän mitä olen ajanut. Ja olen myös ymmärtänyt että näin myös ajaa esim. realistikin. Onko siihen joku muu vaihtoehto käytännössä?

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Portaatonta säästöä
Onneks fullerin suarahampaisii laatikoita saa viel uusiin sisuihin, viel ku sais cumminssin moottoreita:/

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaatonta säästöä
Meinaakkona että paalattaisiin vakionopeusnappuloilla? Ja sitten joka kerran kun paalain piippaa, suunnanvaihdin vapaalle ja jarrulla pysätään?

***Tiekkö että on jotain muutakin hommaa kuin paalaus...  Mää nyt vaan nuo näppylät mainitsin kun puheeks tuli.
Kui mää ain olen paras?