Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paalainkuumetta  (Luettu 70650 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: paalainkuumetta
Täällä kuume lähtee;
http://www.stokkeragri.ee/archives/1512

Oliskohan noista mun kuumeen vähentäjäksi. Mä kun taidan olla tälläinen peruspositiivinen kaiken suhteen, miten premiun malli oli muka halvempi kuin perus malli? Siis oliko noi uusia, mulla kun tuo vironkielen taito jopa googlen kääntäjällä on ...  ???

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: paalainkuumetta


Oliskohan noista mun kuumeen vähentäjäksi. Mä kun taidan olla tälläinen peruspositiivinen kaiken suhteen, miten premiun malli oli muka halvempi kuin perus malli? Siis oliko noi uusia, mulla kun tuo vironkielen taito jopa googlen kääntäjällä on ...  ???
>>Virolaiset on siitä ihmeellistä kansaa, että kun rahasta puhutaan niin soomekielikin alkaa kummasti luonnistaa ja  stokkerilla löytyy kielitaitoisia myyntimiehiä ;) Uusiahan ne on...

lehmänviljelijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

On kai se mahdollista. Mutta ei siinä paljoa lakanat ehdi lämmetä emännän vieressä.. ammatinvalintakysymyksiä..  :D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

On kai se mahdollista. Mutta ei siinä paljoa lakanat ehdi lämmetä emännän vieressä.. ammatinvalintakysymyksiä..  :D
50 paalia tunnissa, 500kpl 10h päivässä, 3000kpl 6 päivän viikossa :) :)   7 viikkoa niin on tuo 21000 paalia kasassa.  Ja 126000€  laskutettavaa. :D :D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

On kai se mahdollista. Mutta ei siinä paljoa lakanat ehdi lämmetä emännän vieressä.. ammatinvalintakysymyksiä..  :D
50 paalia tunnissa, 500kpl 10h päivässä, 3000kpl 6 päivän viikossa :) :)   7 viikkoa niin on tuo 21000 paalia kasassa.  Ja 126000€  laskutettavaa. :D :D

voihan sitä ottaa paalilta enemmän , niin ei tartte noin palijon paalata ;D Itte en kyllä ole rahtia paalannu, paitti "hyvää hyvyyttään" jos muita ei oo saanu. Nyt syksyllä sitten paalautin joten hintatasostakin  jonkin verran tiedän. Joten omaa tekee taas mieli  ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

tuollakin kun paalataan muutama vuosi ja muutaman kerran vaihdellaan "aivobokseja" ja muita tilpehöörejä. Vaihtoon sitten lähtee paaliluvulla n . 10 000  :D sitten meikeläinen uskoo kaikki mitä myyjä sanoo "vähän ajettu ja säännöllisesti huollettu"  ::)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

Kyllä on mahdollista; mäkin myttyjä ja urakoitsijan tahdilla, yhden paalin aineista kaksi.  Hyvää tuloa plus alvi.

realisti

  • Vieras
Vs: paalainkuumetta


Oliskohan noista mun kuumeen vähentäjäksi. Mä kun taidan olla tälläinen peruspositiivinen kaiken suhteen, miten premiun malli oli muka halvempi kuin perus malli? Siis oliko noi uusia, mulla kun tuo vironkielen taito jopa googlen kääntäjällä on ...  ???
>>Virolaiset on siitä ihmeellistä kansaa, että kun rahasta puhutaan niin soomekielikin alkaa kummasti luonnistaa ja  stokkerilla löytyy kielitaitoisia myyntimiehiä ;) Uusiahan ne on...

komee kasa jontikan heinäkoneita oli paiden stokkerin pihassa pari viikkoa sitten, samoin vanhan mallin 6 ja 7 sarjan traktoreita. Kovasti tuntuivat haluavan kamaa myydä, tulihan tuolta taas jotain ostettuakin.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: paalainkuumetta
Kaveri  toi tosi halvan welgerin Latviasta. Muistaakseni mascuksen kautta löysi.
Tranceforming the world

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

On kai se mahdollista. Mutta ei siinä paljoa lakanat ehdi lämmetä emännän vieressä.. ammatinvalintakysymyksiä..  :D
50 paalia tunnissa, 500kpl 10h päivässä, 3000kpl 6 päivän viikossa :) :)   7 viikkoa niin on tuo 21000 paalia kasassa.  Ja 126000€  laskutettavaa. :D :D

tuntihinnaksi tulee vaivaiset 300 plus sorkkiksen mieliaihe. Sitten saa agronetin kuoro laulaa paalauksen kannattamattomuutta muihin rehutapoihin nähden.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: paalainkuumetta
Paalaus määristä sen verran että, puolituttu paalausurakoitsija väitti että oli paalannut tänä kesänä reilu 16000 rehupaalia ja reilu 5000 pahnapaalia.
Voiko olla mahdollista? Itse en oikein usko. Paalaimena on mchale fusion.

On kai se mahdollista. Mutta ei siinä paljoa lakanat ehdi lämmetä emännän vieressä.. ammatinvalintakysymyksiä..  :D
50 paalia tunnissa, 500kpl 10h päivässä, 3000kpl 6 päivän viikossa :) :)   7 viikkoa niin on tuo 21000 paalia kasassa.  Ja 126000€  laskutettavaa. :D :D

tuntihinnaksi tulee vaivaiset 300 plus sorkkiksen mieliaihe. Sitten saa agronetin kuoro laulaa paalauksen kannattamattomuutta muihin rehutapoihin nähden.
Ja jos on kone joka myös käärii niin ei 6€ paalilta varmaan riitäkään. Jos on isoa hyvää karhetta niin luulen että mchalella pystyy yli 70 paalia tehdä tunnissa muovien vaihtoineenkin. 
 320 welgerillä kellotin joskus hiukan reilun minuutin paalin tekemiseen, tästä noin 16 sekunttia kului sitomiseen ja paalin pudotukseen. Löysemmillä paaleilla kestäisi 1,5 kierrosta verkkoa ja paali valmistuisi äkkiä jolloin 70 paalia onnistuisi silläkin :D :D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paalainkuumetta
Mäkillä kellottelin että 10 sekuntia ollaan pysähdyksissä kun verkkoa 3 kierrosta. Tosta pystyy hiukan vielä nipistämään kun liikkeelle voi hyvin lähteä kun luukku vielä auki
Kuuteen kerrokseen käärii paalia 30 sekuntia

Ei 70 paalia tunnissa mikään mahdottomuus olis
Karhon pitää olla iso ja tasanen
Eikä veturi saa olla mikään mopo  ;D

Itellä keskimäärin ollu vauhti 35-45 paalia tunnissa
Olis pitäny ottaa tuntimäärä traktorista ylös kun rehuhommat alko ni ois saanu pitemmän ajan keskiavon kun koneella ei ole kesän aikana tehty muutakun paalainta vedetty

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: paalainkuumetta
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paalainkuumetta
Epävirallinen testi eilen Fusionilla. Vauhdista ja karheesta riippumatta (5-10 km/h) sama 1200 kg/paali. Jaa, tuli semmoisesta heikosta karheesta 1100 kg paalejakin, mutta ne olikin päässeet vähän kuivahtamaan.

edit: Siis vaa'an maksimi 1200 kg ja erroria näytti melkein koko ajan.

Paljon sulla muuten paineet fuusionissa?
Ite lisäsin pari kierrosta ja alko tuntumaan 200hv aika kesyltä edessä