Ei sillä että todellakaan kaikilla tilanne sama olisi, mutta jos kerran yksilöä voidaan kurkuttaa ja syyllistää rahojen kohdentamisesta oikeisiin kohteisiin tämän valittaessa rahojen vähyyttä ja anoessa valtiota apuun, niin ei lapsiperheiden kohdalla pidä tehdä asiassa poikkeusta.
Lapsille perheen köyhyys on erittäin turmiollista. Se vaikuttaa koko loppuelämän. Tiedän....
-----ei mulle.Vapaaehtoinen köyhyys on ihan mukavaa,en tosin tiedä,olenko köyhä,koska multa ei puutu mitään.
Mutta eläketulon mukaan kuulun köyhälistöön .Jos olisi isompi eläke,voisin antaa enemmän kan-kodille ja venäjän katulapsityöhön.Joskus ajattelen veikata,mutta en tiedä,mihin rahani panisin?

[/quote]
Oletko lapsi? Lapsena koettu köyhyys ulkopuolistaa ja tekee katkeraksi. Köyhyydellä tarkoitan suhteellista köyhyyttä so että perheen sosioekonominen asema on huonompi kuin lähiympäristön. Minun lapsuudessani kouluissa jaettiin kenkärahoja köyhien perheiden lapsille. Silloin lapsilisät maksettiin muistaakseni 2 kertaa vuodessa joilla ostettiin kesä/talvivaatteet.
Tämän halllituksen ainoa lapsiperheitä tukeva toimenpide on yksinhuoltajien tuen lisääminen. En ymmärrä kun tuo monesti on itse aiheutettua eivätkä kaikki yksinhuoltajat ole pienituloisia ja köyhiä. Mielestäni lapsia pitää tukea eli lapsilisiin pitäisi saada kunnon korotus. Lapsilisien verollepano olisi hyvä jolloin saataisiin mukaan tulojen vaikutus. Vielä kun siirryttäisiin takaisin aviopuolisoiden yhteisverotukseen.
[/quote]
Helposti voitaas tämä sosiaalibudjetin määräraha maatalouslomituksesta jotain yli 200milj. siirtää lapsille.

Valtion talous taitaa käytännössä olla sellainen ,että jos jotain lisätään on se jostain pois.