Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe l/ha?  (Luettu 18149 kertaa)

nilihaara

  • Vieras
Vs: l/ha?
Komppaan kirjoittajaa - Jonkin verran alle tuon 70 litraa/ha sain tulokseksi, samaisilla perusteilla! Kylvö 6L +puinti 16L + Kasvinsuojelu 2L + Kuivaus 40L per hehtaari...

Eikös teillä siirretä siemeniä tai viljoja pellolle/pois, kauppaan/tiloille talvella,aurata lunta pihoilta tai parannella peltoja ym ::) Ainakin itsellä tulee paljon litroja noista aputöistä.

Ja ps., tuo teidän nyykkäri kuluttaa puinnissa edelleen hitosti polttoainetta, lähes 50% enemmän kuin mun puimakone ::) Teillä mäet, mulla pehmeät maat ja enemmän korsimassaa...
    Metsätaloudella oma säiliö, samoin kaivurin ulkopuoliselle käytölle. Pellon kunnostus ei enää paljoa vie kun suurimmat tunnit tulivat viime vuosikymmenen aikaan. Viljat ajetaan kaikki itse mutta ajomatkat 1-22 km 21 kuution kuormilla. Lumitöitä ei mainittavasti kun valtio hoitaa, tilapäiset urakkalumet kaivurin säiliöstä. Ajot minimoitu, tilan suuriman koneen mittariin tulee vain 100 tuntia eikä paljon enempää muihinkaan, kaivurin mittari kiertää eniten. Kuivuri logicontrol ja nyt aikaiset lajikkeet jotta harrastukset ei häiriinny. Kaikki tyhjät ajot minimoitu ja syksyt metsällä koiran kanssa

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: l/ha?
kaikki maitotilan työt kylvöstä kuivaukseen, pois lukien kusen ajo mutta mukaan lukien jokunen päivä rahtipaalausta 101,6l/ha
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

Shield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: l/ha?
Komppaan kirjoittajaa - Jonkin verran alle tuon 70 litraa/ha sain tulokseksi, samaisilla perusteilla! Kylvö 6L +puinti 16L + Kasvinsuojelu 2L + Kuivaus 40L per hehtaari...

Eikös teillä siirretä siemeniä tai viljoja pellolle/pois, kauppaan/tiloille talvella,aurata lunta pihoilta tai parannella peltoja ym ::) Ainakin itsellä tulee paljon litroja noista aputöistä.

Ja ps., tuo teidän nyykkäri kuluttaa puinnissa edelleen hitosti polttoainetta, lähes 50% enemmän kuin mun puimakone ::) Teillä mäet, mulla pehmeät maat ja enemmän korsimassaa...

No tjoo...Noi oli kyllä tuon polttoöljyn osuutta, dieseliä menee tämän päälle, mutten laskenut niitä hehtaarikulutukseen! Lohkot hyvin lähellä, joten itse pellon ja kuivurin välille ei juuri hehtaarikohtaista kulutusta muodostu ja kuljetukset tästä eteenpäin ovat sitten dieseliä! Kyllähän esim. uutta peltoa raivaamalla saa aikaiseksi polttoaineenkulutusta, mutta moniko tälläkään saitilla on laskenut sitä mukaan keskimääräiseen hehtaarikulutukseen - pitäisi varmasti!! Pihan aurausta ym. en pidä hehtaarikulutukseen laskettavana työnä...

Mitä tulee tuohon puintiasiaan, on niitä multamaita minullakin (30% pinta-alasta)! Tuota kuivaus- ja puintikulutusta puolestaan pidän melko kohtuullisena tämän vuoden hehtaarisatoon suhteutettuna...!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: l/ha?
Komppaan kirjoittajaa - Jonkin verran alle tuon 70 litraa/ha sain tulokseksi, samaisilla perusteilla! Kylvö 6L +puinti 16L + Kasvinsuojelu 2L + Kuivaus 40L per hehtaari...

Eikös teillä siirretä siemeniä tai viljoja pellolle/pois, kauppaan/tiloille talvella,aurata lunta pihoilta tai parannella peltoja ym ::) Ainakin itsellä tulee paljon litroja noista aputöistä.

Ja ps., tuo teidän nyykkäri kuluttaa puinnissa edelleen hitosti polttoainetta, lähes 50% enemmän kuin mun puimakone ::) Teillä mäet, mulla pehmeät maat ja enemmän korsimassaa...

No tjoo...Noi oli kyllä tuon polttoöljyn osuutta, dieseliä menee tämän päälle, mutten laskenut niitä hehtaarikulutukseen! Lohkot hyvin lähellä, joten itse pellon ja kuivurin välille ei juuri hehtaarikohtaista kulutusta muodostu ja kuljetukset tästä eteenpäin ovat sitten dieseliä! Kyllähän esim. uutta peltoa raivaamalla saa aikaiseksi polttoaineenkulutusta, mutta moniko tälläkään saitilla on laskenut sitä mukaan keskimääräiseen hehtaarikulutukseen - pitäisi varmasti!! Pihan aurausta ym. en pidä hehtaarikulutukseen laskettavana työnä...
 

Mä olen kattonut verolomakkeelle laitetut litrat, niitähän tässä kysyttiin (kuten Luttinen sanois ;D), saattahan siellä olla täpinöinnin litrojakin kun vähennyksiin menee. Eihän noita litralleen voi arvailla, muutama litra sinne tänne ;)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: l/ha?
100 l/ha, aperuokinta ja puolet mulleista kylmäpihatossa.
Puinnit ja ruiskutukset tekee urakoitsija.

2010: 89l/ha
2011: 78l/ha

Kymmenen vuoden päästä mulla rupeaa näköjään farmari täyttyyn... :)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: l/ha?
jotain 60-70 l/ha, kaikki viljelys syötetään lampaille. Myydyt ja ostetut traktorityöt aika balanssissa.

Petri

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: l/ha?
N.160 l/ha.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: l/ha?
no ny rupiaa olhon vähä kohorallansa mulla melekeen 290 litr/ha

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: l/ha?
mä laskin äkkiseltään jotain 80 litraa hehtaarille. Silloin niitto, lannanlevitys ja kasvinsuojelu urakoidaan muilla. Samoiten puinti ja kuivatus. Toki ei ole puitu mitään moneen vuoteen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: l/ha?
Äkkiseltään laskettuna oma kulutus 70l/ha. Sisältää lypsykarjan ja viljanviljelyn ajot ja kuivaukset sekä kaivurilla pelto-ojien kunnostusta. Vilja-alasta oli noin puolet suorakylvettyä ja menneenä syksynä puolet kynnetty. Rehut paaliin yhdistelmäkoneella.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: l/ha?
no ny rupiaa olhon vähä kohorallansa mulla melekeen 290 litr/ha

Kannattanee harkita syöttöruuvin löysäämistä tai torinkiertämisen lopettamista. ;D
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: l/ha?
no ny rupiaa olhon vähä kohorallansa mulla melekeen 290 litr/ha

Kannattanee harkita syöttöruuvin löysäämistä tai torinkiertämisen lopettamista. ;D
Mutta jos siitä p***urallista maksethan

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: l/ha?
no ny rupiaa olhon vähä kohorallansa mulla melekeen 290 litr/ha

Kannattanee harkita syöttöruuvin löysäämistä tai torinkiertämisen lopettamista. ;D
Mutta jos siitä p***urallista maksethan
"luonnossa"?

Red Bull

  • Vieras
Vs: l/ha?
no ny rupiaa olhon vähä kohorallansa mulla melekeen 290 litr/ha

Kannattanee harkita syöttöruuvin löysäämistä tai torinkiertämisen lopettamista. ;D
Mutta jos siitä p***urallista maksethan
"luonnossa"?

 Mä päädyin 130,5 Litraan hehtaaria kohti, toki rehuja on haalittu muualtakin kuin omilta hehtaareilta..

Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo:19:19 kirjoittanut Red Bull

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: l/ha?
Veroilamootuksehen hyvällä omollatunnolla (ei tartte mennä luttisen puheelle) 200 litr /ha, sisältää n.1000 tn rahtikuivausta.