Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi viljelykasvi  (Luettu 8387 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Uusi viljelykasvi
Voikukasta näyttää tulleen uusin viljelykasvimme kun katselee peltomaisemia ympäri maakuntaa. Ilmeisesti viljely on levinnyt koko maan alueelle melkein huomaamatta ja korvaa keltavärillään vähentyneen osan rypsin viljelystä . Kuinkahan  paljon  oikein voikukasta  maksetaan tukea kun itse en älynnyt  sitä hakea  8) .

Voikukkahan ollut perinteisesti  vanhojen nurmien kasvi ,mutta nykyään  myös erityisesti luomunurmien kasvi.  ;) ;D

  Luomulla ja voikukalla ei ole mitään yhteyttä. Voikukka ei ole luomussa mikään ongelma.
Enempi se on tavanomaisen tissinkkoittotilan kasvi, kun pyritään pitämään samaa heinäpeltoa 10 vuotta kyntämättä.
Suomen salpietaria vaan ;D ;D ;D ;D

E46

  • Vieras
Vs: Uusi viljelykasvi
Voikukasta näyttää tulleen uusin viljelykasvimme kun katselee peltomaisemia ympäri maakuntaa. Ilmeisesti viljely on levinnyt koko maan alueelle melkein huomaamatta ja korvaa keltavärillään vähentyneen osan rypsin viljelystä . Kuinkahan  paljon  oikein voikukasta  maksetaan tukea kun itse en älynnyt  sitä hakea  8) .

Voikukkahan ollut perinteisesti  vanhojen nurmien kasvi ,mutta nykyään  myös erityisesti luomunurmien kasvi.  ;) ;D

  Luomulla ja voikukalla ei ole mitään yhteyttä. Voikukka ei ole luomussa mikään ongelma.
Enempi se on tavanomaisen tissinkkoittotilan kasvi, kun pyritään pitämään samaa heinäpeltoa 10 vuotta kyntämättä.
Suomen salpietaria vaan ;D ;D ;D ;D

Näin on. Eläkeputkea oottelevat papat noita voikukkia harrastaa, kun ei enää jaksa nurmia uusia.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Uusi viljelykasvi
minkälaenen kasvi se eläkeputki?
Elämä on parasta kometiijjaa

E46

  • Vieras
Vs: Uusi viljelykasvi
minkälaenen kasvi se eläkeputki?

Se leviää peltoon eläkkeelle siirtymisen jälkeen jolloin peltoa ei käytetä enää muuhun, kuin tilatuen nostoon   :D

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Uusi viljelykasvi
Luomuduo Ituhipit taas höpöttää mitä sattuu.

Ei mulla ainakaa mitää kasva, korkeintaan jonku LHP:n reunas mut ei siellä missä on tarkotuskin viljellä ihmisille sopivaa ravintoo


Ilman sateita ei näytä kasvavan muutenkaan noissa suora(suttu)kylvöksissä. Liian myöhään menitte tai sitten on vaan tuutattu liian syvälle.

Ei kyllä mä menin ihan oikeeseen aikaan ja hyvin nuo näyttäis kasvavan. 650 orasta neliöllä ja kohta pitäis joku rikka- ja tautiaine käydä vetäsee.

Taas kerran, on niitä jotka osaa ja niitä jotka ei  ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Uusi viljelykasvi
Ei se nyt ainakaan erityisesti luomutilan kasvi ole pelkästään >:(    Tuota villiintymistä kyllä hiukan ihmettelen, 30 vuotta on pihanurmessa ja pientareilla satunnaisesti ollut voikukkasia meillä mutta nyt toista kesää on joka paikassa ihan silmittömästi ???

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Uusi viljelykasvi
perskeles pahasti iskeny voisulapankollahörpiskelyaulikselleterveisiäkukka kolmannen vuoden nurmilohkon varttiin, noh tarkotus ottaa vaan eka sato ja ampua täyslaidallinen kasvinsuojeluaineita kyytipojaks.. Wöyh!!! ;D ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Uusi viljelykasvi
Luomuduo Ituhipit taas höpöttää mitä sattuu.

Ei mulla ainakaa mitää voikukkaa kasva, korkeintaan jonku LHP:n reunas mut ei siellä missä on tarkotuskin viljellä ihmisille sopivaa ravintoo



Aika tehokkaat suorakylvösilmälasit ovat sulle instrun alennusmyynnistä laittaneet, jollet näe suorakylvö- ja kevytmuokattujen rikkaongelmaa.  Semmoisten lasien läpi kun katsoo, niin puhuu läpiä päähänsä.  Matkailu avartaa sullekkin. Ilman klaseja.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Uusi viljelykasvi
Luomuduo Ituhipit taas höpöttää mitä sattuu.

Ei mulla ainakaa mitää kasva, korkeintaan jonku LHP:n reunas mut ei siellä missä on tarkotuskin viljellä ihmisille sopivaa ravintoo


Ilman sateita ei näytä kasvavan muutenkaan noissa suora(suttu)kylvöksissä. Liian myöhään menitte tai sitten on vaan tuutattu liian syvälle.

Ei kyllä mä menin ihan oikeeseen aikaan ja hyvin nuo näyttäis kasvavan. 650 orasta neliöllä ja kohta pitäis joku rikka- ja tautiaine käydä vetäsee.

Taas kerran, on niitä jotka osaa ja niitä jotka ei  ;D

Ja taas palaa rahaa kun pitää korjata turhia viljelyvirheitä.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Uusi viljelykasvi
minkälaenen kasvi se eläkeputki?

Ukonputki!  ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: Voikukka...
Voikukasta näyttää tulleen uusin viljelykasvimme kun katselee peltomaisemia ympäri maakuntaa. Ilmeisesti viljely on levinnyt koko maan alueelle melkein huomaamatta ja korvaa keltavärillään vähentyneen osan rypsin viljelystä . Kuinkahan  paljon  oikein voikukasta  maksetaan tukea kun itse en älynnyt  sitä hakea  8) .

Voikukkahan ollut perinteisesti  vanhojen nurmien kasvi ,mutta nykyään  myös erityisesti luomunurmien kasvi.  ;) ;D
... noh... ei ihan Paulan veroisia   :P   ::)   ;D ;D ;D

...rikkaruohoja kumpikin

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Uusi viljelykasvi
perskeles pahasti iskeny voisulapankollahörpiskelyaulikselleterveisiäkukka kolmannen vuoden nurmilohkon varttiin, noh tarkotus ottaa vaan eka sato ja ampua täyslaidallinen kasvinsuojeluaineita kyytipojaks.. Wöyh!!! ;D ;D
Mitenkähän tuo täyslaidallinen mahtaa olla tarpeen voikukan kannalta :-\   Siemenet on jo lentäneet ja kunnon kyntö, näin oletan, on kasville itselleen turmioksi.   Eipä tuolle toki oikein muutakaan voi...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Uusi viljelykasvi
utta astiaa sivuten  huomasin tossa että laitumelta oli lähtenny nokkonen melkein kokonaan kun ruuttasin sen aikaseen starane xl:llä!                 en olis uskonu tollasta pehkoa pois saavan mutta ainaskii nyt on vain heinää tilalla!                                                         mutta toisaalta; onko homma hukkatyö kun puhuvat tossa että nokkonen on seuraava rahakasvi teollisuudelle!

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Uusi viljelykasvi
Luomuduo Ituhipit taas höpöttää mitä sattuu.

Ei mulla ainakaa mitää voikukkaa kasva, korkeintaan jonku LHP:n reunas mut ei siellä missä on tarkotuskin viljellä ihmisille sopivaa ravintoo



Sää olet huomannut homman jujun, ja ruiskutat muutakin kuin pelkkää vettä kovalla paineella.
Käteinen ratkasee

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Uusi viljelykasvi
Luomuduo Ituhipit taas höpöttää mitä sattuu.

Ei mulla ainakaa mitää voikukkaa kasva, korkeintaan jonku LHP:n reunas mut ei siellä missä on tarkotuskin viljellä ihmisille sopivaa ravintoo



Aika tehokkaat suorakylvösilmälasit ovat sulle instrun alennusmyynnistä laittaneet, jollet näe suorakylvö- ja kevytmuokattujen rikkaongelmaa.  Semmoisten lasien läpi kun katsoo, niin puhuu läpiä päähänsä.  Matkailu avartaa sullekkin. Ilman klaseja.

Tottakai näen, en sitä nähdäkseni missään kohti ole kieltänytkään etteikö rikkakasvillisuus olis lisääntynyt. Kerroin vain että ihan jokapaikassa asia ei ole näin. Oikein ajoitetuilla toimenpiteillä kun asiaa voidaan hyvinkin hallita.

Ja mun ei tarvi käydä intrussa, eikä varsinkaa alessa  ;)

Tautiaineenkäyttökään ei varsinaisesti oo minusta viljelyvirheen paikkaamista vaan lähinnä sadon maksimointia, puolet nyt ja keleistä riippuen puolet tähkälle, samalla jos tähkäsääsket alkaa kiusaamaan ni sit amppareiden lentoajan ulkopuolella örkkiaine samaan.

Jos oikein laiska olis ni pärjäis helposti yhellä ruiskutuksella tai jos olis luomumies ni alkais sanoo rikkakasveja oheis-/aluskasveiks, sekin on tehokas tapa torjua ongelma. Vähänku sallis miedot huumausaineet ja paukuttelis henkselei kuinka huumausainerikokset on vähentyny, nähtävästi teiän luomumiesten sieniä ei lasketa laittomaks aineeks ku teitä on näinki paljon vapaalla.  ;D