tänään sain auman täyteen ja nyt uottelen että pouta riittäis tehä pyöröön apilaksen, -kai sillä ei kiirettä kun ei vielä kuki! tuossa noituin kun ekakerta heinää ajoin jf:llä niin tahto männä jo ryömimisen puolelle kun ei tahtona jaksaa mopo viedä ....... liikaa kosteutta!
Eipä näytä pitävän sen paremmin forecan kuin ilmatieteenlaitoksenkaan arvaukset paikkaansa. Koko yön olis pitänyt sataa ja jatkaa nyt aamulla. Yöllä ei edes kastetta ja nyt aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Kyllä mua on nyt höynäytetty
Lainaus käyttäjältä: lypsyukko - 18.06.11 - klo:08:31Eipä näytä pitävän sen paremmin forecan kuin ilmatieteenlaitoksenkaan arvaukset paikkaansa. Koko yön olis pitänyt sataa ja jatkaa nyt aamulla. Yöllä ei edes kastetta ja nyt aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Kyllä mua on nyt höynäytetty Äläs ny ku perjantaiehtoona oli sadepalkki yhdeksän kohdalla (taitavat olla kolmen tunnin levyisiä) ja sade alkoi klo 20.53. Satoikin aivan hemmetisti, onnex ei ollu ku kolmisen hehtaaria enää karhossa ja nekin saatiin suht kunnnialla katon alle eli siiloon. Tuli kyl aika täyttä... mitähän lopuille tekis, säilörehupaalari ei ehdi näille mitään tekemään. Kai ne muutama hehtaari pitää yrittää itse vääntää kuivaksi pikkupaaliin. Sitte joskus.
Täälä B alueella teimme jo 1.sadon.Kimppakalustona krone 280 ja nh6090 kombi. Toinen niittää ja ajaa paaleja kotio ja toinen keskittyy paalaamaan,työ käy ja ei tarvi paaleja puristella seuraavana päivänä.
huh viispäivää viikon aikana rehua tehtiin suunilleen kuivana saatiin... kantsi lähtee varahin liikkeelle... monella heinät edelleen pystyssä kun kalenterilla tekevät nh laittoin taas kyl paalaaja-kuumetta liikkeelle...