Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etupään painotuksesta  (Luettu 6901 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Etupään painotuksesta
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Etupään painotuksesta
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?

Etupainoissa on ainakin se että tyhjällä koneella/keveällä peräpainolla ajo muuttuu aika hirveeks. Laitettiin 6 pyttyseen jonnuun 500 kg etupainoja vetokyvyn parantamiseksi ja painojakauman parantamiseksi. Vetokyky/ajettavuus raskailla nostolaitekoneilla kyllä parani mutta tyhjillään aikas hirvee ajettava kuoppasella kylätiellä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etupään painotuksesta
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?

Etupainoissa on ainakin se että tyhjällä koneella/keveällä peräpainolla ajo muuttuu aika hirveeks. Laitettiin 6 pyttyseen jonnuun 500 kg etupainoja vetokyvyn parantamiseksi ja painojakauman parantamiseksi. Vetokyky/ajettavuus raskailla nostolaitekoneilla kyllä parani mutta tyhjillään aikas hirvee ajettava kuoppasella kylätiellä.

Nestetäytöstä taitas olla se hyöty, ettei rasita etuakselia. Kyseinen täytös ei vaan taida riittää, että Vallun nokka pysyis maas nelisiipisen Kvernen kans.
tethering holes to their concave windings

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Etupään painotuksesta
Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa, kuin laittaa kuikan 45:nen kuormain keulalle. Traktorin käyttömahdollisuudet kasvaa näin huomattavasti.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Etupään painotuksesta
Etupainoissa on ainakin se että tyhjällä koneella/keveällä peräpainolla ajo muuttuu aika hirveeks. Laitettiin 6 pyttyseen jonnuun 500 kg etupainoja vetokyvyn parantamiseksi ja painojakauman parantamiseksi. Vetokyky/ajettavuus raskailla nostolaitekoneilla kyllä parani mutta tyhjillään aikas hirvee ajettava kuoppasella kylätiellä.


 ??? Mulla kokemukset päinvastaisia,tosin jontikassa kuormaaja. Deutsi ilman etupainoja hirveä ajettava,etupainoilla parani huimasti. Kokeilla ollut 6920 oli ilman etupainoja,mielestäni kolkompi ajettava kuin oma pikkujontikka kuormaajalla.
Kaikissa näissä etujousitus. Ellei jousitus ole päällä,kyyti melkoista pomputtelua sopivassa maastossa/tiellä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Etupään painotuksesta
Ellei jousitus ole päällä,kyyti melkoista pomputtelua sopivassa maastossa/tiellä.

***Kysymys: Miksi etujousitus täytyy olla pois päältä???
Kui mää ain olen paras?

STP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Etupään painotuksesta
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?

Etupainoissa on ainakin se että tyhjällä koneella/keveällä peräpainolla ajo muuttuu aika hirveeks. Laitettiin 6 pyttyseen jonnuun 500 kg etupainoja vetokyvyn parantamiseksi ja painojakauman parantamiseksi. Vetokyky/ajettavuus raskailla nostolaitekoneilla kyllä parani mutta tyhjillään aikas hirvee ajettava kuoppasella kylätiellä.

Nestetäytöstä taitas olla se hyöty, ettei rasita etuakselia. Kyseinen täytös ei vaan taida riittää, että Vallun nokka pysyis maas nelisiipisen Kvernen kans.

Siihen vihreään joka oli tänään kuiviketurvetta hakemassa?

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Etupään painotuksesta
Ei valteemiin ainakaan nestetäyttöä kannata tehdä, koska ne pitäis ottaa aina pois kyntöajan ulkopuolella!
Jos jätät nesteet sinne niin minkähänlainen tuo muutenkin etupainoinen traktori on? Jos ei etukuormaajalle huutavaa tarvetta niin en kyllä ainakaan nelos valtraan sitä laittaisi... kutoses pysyy jo vähä perä maas vaikkei siinäkään hyvin! Eikähän ne etupainot siinä hyvät oo .. saa pois kun haluaa...
Tosin kyllä meidän naapuri näyttää kyntävän 6550 ja nelisiipisillä ilmajäähdytetyillä automaattikverneillä ilman noukkapainoja ja nestetäyttöjä.. Ittekkin kokeilin 6320 jd:llä ilman painoja vastaavia auroja, mutta oli vähän leikkimistä...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etupään painotuksesta
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?

Etupainoissa on ainakin se että tyhjällä koneella/keveällä peräpainolla ajo muuttuu aika hirveeks. Laitettiin 6 pyttyseen jonnuun 500 kg etupainoja vetokyvyn parantamiseksi ja painojakauman parantamiseksi. Vetokyky/ajettavuus raskailla nostolaitekoneilla kyllä parani mutta tyhjillään aikas hirvee ajettava kuoppasella kylätiellä.

Nestetäytöstä taitas olla se hyöty, ettei rasita etuakselia. Kyseinen täytös ei vaan taida riittää, että Vallun nokka pysyis maas nelisiipisen Kvernen kans.

Siihen vihreään joka oli tänään kuiviketurvetta hakemassa?
Itse asiassa... joo. Vanhan mettoon kuormain alkaa olla finaalis.

Jos ei etukuormaajalle huutavaa tarvetta niin en kyllä ainakaan nelos valtraan sitä laittaisi... kutoses pysyy jo vähä perä maas vaikkei siinäkään hyvin! Eikähän ne etupainot siinä hyvät oo .. saa pois kun haluaa...
Tosin kyllä meidän naapuri näyttää kyntävän 6550 ja nelisiipisillä ilmajäähdytetyillä automaattikverneillä ilman noukkapainoja ja nestetäyttöjä..

Ei oo kyllä kokeiltukaan vielä ilman lisäpainoja, mutta perstuntuma on sellanen, ettei pysy nokka maas, kun kolmisiipisellä Kongskildelläkin jo oli kevyt.

Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:20:27 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Etupään painotuksesta
Ei oo kyllä kokeiltukaan vielä ilman lisäpainoja, mutta

***Tinppa ei taaskaan ymmärrä miksi tarttis kokeilla ilman lisäpainoja niitä fälttejä.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Etupään painotuksesta
Ei oo kyllä kokeiltukaan vielä ilman lisäpainoja, mutta

***Tinppa ei taaskaan ymmärrä miksi tarttis kokeilla ilman lisäpainoja niitä fälttejä.

Nokun ei oo kutonen, ja valteemin keula on köykäänen sillon ku pitäs olla raskas ja päinvastoin. Kutosella ei tarttis kokeilla, kun ajaa vaan...
tethering holes to their concave windings

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Etupään painotuksesta
Ellei jousitus ole päällä,kyyti melkoista pomputtelua sopivassa maastossa/tiellä.

***Kysymys: Miksi etujousitus täytyy olla pois päältä???

Omassa teutsissa joko vikaa etujousituksessa tai sitten jonkin sortin ominaisuus että pakkaskelillä liikkeelle lähtiessä jousitus ei ole välttämättä päällä. Vilkuttaa jousituksen valoa käynnistäessä. Lieköhän muilla samaa "ominaisuutta"?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

toukohousu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Etupään painotuksesta

Omassa teutsissa joko vikaa etujousituksessa tai sitten jonkin sortin ominaisuus että pakkaskelillä liikkeelle lähtiessä jousitus ei ole välttämättä päällä. Vilkuttaa jousituksen valoa käynnistäessä. Lieköhän muilla samaa "ominaisuutta"?
[/quote]


Hep.Samaa tekee,mut mulla pääsääntöisesti kostealla ilmalla.Kuittaa vaa uujestaa päälle.Mulla viel lisäkatkaisija jousitukselle..
offtopiccia..Aikasta mukava kuormauskone kun ek-kahvan lisähyd.napeis pikavaihteet..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Etupään painotuksesta
Ei oo kyllä kokeiltukaan vielä ilman lisäpainoja, mutta

***Tinppa ei taaskaan ymmärrä miksi tarttis kokeilla ilman lisäpainoja niitä fälttejä.

Nokun ei oo kutonen, ja valteemin keula on köykäänen sillon ku pitäs olla raskas ja päinvastoin. Kutosella ei tarttis kokeilla, kun ajaa vaan...


Sama juttu kuutosella. Nokkapainot aina vain.
Kui mää ain olen paras?

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Etupään painotuksesta


Omassa teutsissa joko vikaa etujousituksessa tai sitten jonkin sortin ominaisuus että pakkaskelillä liikkeelle lähtiessä jousitus ei ole välttämättä päällä. Vilkuttaa jousituksen valoa käynnistäessä. Lieköhän muilla samaa "ominaisuutta"?

Massikasta löytyy sama ominaisuus. Aamulla kun laittaa koneen tulille niin toisinaan etujousitus ei ole päällä eikä merkkivalo pala, mutta eipä tuo haittaa kun sen saa napista toimimaan. :)
Jos merkkivalo masserissa vilkkuu niin etuakselilla on liikaa painoa, esim kauha täynnä mursketta, vilkuttaa aikansa ja pudottaa jousituksen pois pelistä.