Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Trimble  (Luettu 5581 kertaa)

myllymäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Trimble
Millä työvaihtoehdolla olette peltoja ajelleet, päiste, freeform vai jollain muilla, mitä niitä nyt olikaan.
Itse olen käyttänyt tuota freeformia, kun ei tarvi merkata a ja b pisteitä.
Maalaus-toiminto kytkeytyy automaattisesti ruiskun pääkatkaisijan ohjaamana.
Olisiko puomiautomatiikka ostamisen arvoimen kapistus ?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Trimble
Millä työvaihtoehdolla olette peltoja ajelleet, päiste, freeform vai jollain muilla, mitä niitä nyt olikaan.
Itse olen käyttänyt tuota freeformia, kun ei tarvi merkata a ja b pisteitä.
Maalaus-toiminto kytkeytyy automaattisesti ruiskun pääkatkaisijan ohjaamana.
Olisiko puomiautomatiikka ostamisen arvoimen kapistus ?

Suora AB yleensä, lohkon pitkän sivun mukaan. Kaarevia linjoja, mikäli tarvetta. Freeform seuraa kaikki ensimmäisen kierroksen mutkat, joten ajolinjoista tulee villejä :) Tosin mulla EZ-Steer. Itse ohjaten voisi oikoa pieniä mutkia.

Puomiautomatiikkaa en ole kaivannut, ehtii seurailla ruiskua kun ei tartte välittää ohjaamisesta.

Eilen tuli mieleen että laittaisi jyrän perään ja ottaisi läppärin mukaan, voisi surffailla netissä kun jyräilee, kokeilisi A+ toimintoa. Se kai ajaisi päistekäännöksetkin, ei ole tullut kokeiltua ???
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Trimble
Millä työvaihtoehdolla olette peltoja ajelleet, päiste, freeform vai jollain muilla, mitä niitä nyt olikaan.
Itse olen käyttänyt tuota freeformia, kun ei tarvi merkata a ja b pisteitä.
Maalaus-toiminto kytkeytyy automaattisesti ruiskun pääkatkaisijan ohjaamana.
Olisiko puomiautomatiikka ostamisen arvoimen kapistus ?

Ääni AB-suoralle täältäkin, ja lohkon pitkän sivun mukaan. Freeformissa ja kaarevassa on kuskille enemmän haastetta.  ;D

Koetin tuossa selvitellä tuota maalaus-toiminnon kaapelin saatavuutta/yhteensopivuutta Amazonen Spraycontrol-ohjaimen kanssa, Amatronhan kyllä pelittäisi. Ei vain osannut maahantuoja suoraan luvata, onko kellään kokemusta/tietoa?

Agronetissä joku on kehunut jopa kylvävänsä ohjaimen kanssa. Pidin tuota nyt päällä pimenneen pinta-alamittarin korvikkeena. No, pinta-alat olivat järestään 5-10 % yli digihehtaarien. Mutta vielä villimmäksi meni, jos yritti kylvää ohjaimella: pakko oli perinteisellä silmätarkalla oikoa vedot siedettävän suoriksi. Kahvia hörppiessäni sitten tajusin, että laite poukkoili jo ihan paikallaan ollessaan +/- 30 cm keskilinjasta puolelleen! Satelliitteja oli palkit vihreänään, ja Egnos mainittiin lähteeksi.
Slippin 'n sliding

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Trimble
Joo sinne peltoon sit tehdään suoralinja jos on mutkitteleva. Tänävuan ol hiukan toispuoleinen välil.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Trimble
Samaten AB-suoralla mennään tai tarvittaessa kaarevalla linjalla. Käyttö tosin vain letkulevittimen kanssa, joten pienet heitot eivät haittaa.

Naapurissa ilmeisesti kylvetty kaikki tänä keväänä EZ-Steerillä, mielenkiintoista nähdä kuinka on linjat pysyneet, kun alkavat orastua.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: Trimble
Miten tuollainen AB-suora pätee silloin, kun peltolohkolta ei suoraa reunaa aloitukseen löydy?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Trimble
Miten tuollainen AB-suora pätee silloin, kun peltolohkolta ei suoraa reunaa aloitukseen löydy?

Voihan sen oikaista tai käyttää freeformia, ihan vapaasti mutkitellen.

Tänä vuonna tosiaan on ollut ihmeellistä heittelyä, aiempina vuosina ruiskutusurista tullut kylväessä tikkusuoria, nyt tuntui että mutkittelee kokoajan ts. hakee ja samoin linjat saattoi heittää puolella metrillä. Käsiohjauksella noita heittoja ei taitaisi edes huomata mutta tuo rattirenki on lahjomaton kun sillä ainoat silmät taivaalla ::)

Tai sitten todennäköisempi, mulla ei onnistunut kallistuksen kalibrointi, vaihdoin kesken kylvöjen traktorista toiseen. Vallulla tuli apulannanlevittäjällä ongelmatonta jälkeä, Deutsiin kamppeiden siirto toi mukanaan ongelmia. Vallussa boksi lattialla, Deutsissa roikkuu etuikkunan alapuolella ohjaamon etunurkassa.
Ruiskun tai apulannan levittäjän kanssa nuo pikkuheitot ei haittaa, mutta kylväessä pienikin virhe näkyy 21m:n uravälillä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Trimble
Suora AB ja Päiste yleensä käytössä. Päiste yleensä kylväessä, niin silloin saa ekan kylvökiekan jälkeen päisteen sisärajan selville. Steerin ohjaamana kylvän, mutta käytän sitkaimia apuna kontrolloimaan mahdolliset heitot signaalissa, ja voin sitten tehdä tarvittavat korjaukset. Vielä kun ehtisi asentaa joystickin niin ei tarttis kurkotella näytölle korjausnäpyttelyä varten.

AB+ mun käsittääkseni on sama kuin AB, mutta siinä voi syöttää sitten haluamansa astekulman, minkä suuntaisesti haluaa linjan menevän, eikä siis määritellä tallentamalla A-, ja B-pisteet.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Trimble
Miten tuollainen AB-suora pätee silloin, kun peltolohkolta ei suoraa reunaa aloitukseen löydy?
Ajetaan keskelle, tai ihan minne mualle huvittaa, yksi suora referenssiura...
Nothing is Something Worth Doing

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Trimble
Millä työvaihtoehdolla olette peltoja ajelleet, päiste, freeform vai jollain muilla, mitä niitä nyt olikaan.
Itse olen käyttänyt tuota freeformia, kun ei tarvi merkata a ja b pisteitä.
Maalaus-toiminto kytkeytyy automaattisesti ruiskun pääkatkaisijan ohjaamana.
Olisiko puomiautomatiikka ostamisen arvoimen kapistus ?

Freeform seuraa kaikki ensimmäisen kierroksen mutkat, joten ajolinjoista tulee villejä

Kyllä Freeform piirtää joka "kierroksella" uuden opastavan linjan seuraavaa "kierrosta" varten meneillään olevan kierroksen pohjalta.
Tai tietty jos et oikaise yhtään mutkia ja ajat täysin alkuperäisen linjan/opastuksen mukaan...

Freeform on ainakin täällä käytössä, jos on oikein sekava pala kyseessä. Oikoo sitten itse pahimmat mutkat, niin on seuraavalla kierroksella helpompi opastuslinja mitä seurata.

Muulloin täällä mennään päisteajo-opastusta käyttäen, siis tarpeelliset kierrokset ja sitten AB-linjaa sahaamaan...

Teroman

Vs: Trimble
Miten tuollainen AB-suora pätee silloin, kun peltolohkolta ei suoraa reunaa aloitukseen löydy?
Ajetaan keskelle, tai ihan minne mualle huvittaa, yksi suora referenssiura...

Juuri näin ja kyllähän Kylmis Tuon tietää kunhan kyselee lämpimikseen,,,,,

HUH

www.agri.fi    ja tuotteet

Å
åå

Å

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Trimble
Millä työvaihtoehdolla olette peltoja ajelleet, päiste, freeform vai jollain muilla, mitä niitä nyt olikaan.
Itse olen käyttänyt tuota freeformia, kun ei tarvi merkata a ja b pisteitä.
Maalaus-toiminto kytkeytyy automaattisesti ruiskun pääkatkaisijan ohjaamana.
Olisiko puomiautomatiikka ostamisen arvoimen kapistus ?

Freeform seuraa kaikki ensimmäisen kierroksen mutkat, joten ajolinjoista tulee villejä

Kyllä Freeform piirtää joka "kierroksella" uuden opastavan linjan seuraavaa "kierrosta" varten meneillään olevan kierroksen pohjalta.
Tai tietty jos et oikaise yhtään mutkia ja ajat täysin alkuperäisen linjan/opastuksen mukaan...

Freeform on ainakin täällä käytössä, jos on oikein sekava pala kyseessä. Oikoo sitten itse pahimmat mutkat, niin on seuraavalla kierroksella helpompi opastuslinja mitä seurata.

Muulloin täällä mennään päisteajo-opastusta käyttäen, siis tarpeelliset kierrokset ja sitten AB-linjaa sahaamaan...

Ei se mitään mutkia oio, luulisin, seuraa orjallisesti ensimmäistä linjaa ??? Käsiajosta en tiedä kun en sellaista ole käyttänyt kuin satelliittien kadotessa ja pakottaessa ajo-opastimen ohjaamana ajamaan.

Linjoihin ei tule mitään muutoksia kun kone ohjaa "viivaa" pitkin, jonka tohelo kuski on ensimmäisellä kierroksella tehnyt. Sen jälkeen tuo kuski on kyytiläinen ja kattelee mihin kone vie ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Trimble
Kahvia hörppiessäni sitten tajusin, että laite poukkoili jo ihan paikallaan ollessaan +/- 30 cm keskilinjasta puolelleen! Satelliitteja oli palkit vihreänään, ja Egnos mainittiin lähteeksi.

GPS:n pseudokoodin 'aallonpituus' on tuo noin 30 cm, eli perus-gps:llä ei teoriassakaan edes täydellisissä oloissa voi päästä sen tarkempaan tulokseen.


Teroman

Vs: Trimble

Virheet puolittuu ajaessa eli hyvinkin pääsee  parempaan tarkkuuteen ainaskin Myllerillä

HUH

åÅ

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Trimble
Kahvia hörppiessäni sitten tajusin, että laite poukkoili jo ihan paikallaan ollessaan +/- 30 cm keskilinjasta puolelleen! Satelliitteja oli palkit vihreänään, ja Egnos mainittiin lähteeksi.

GPS:n pseudokoodin 'aallonpituus' on tuo noin 30 cm, eli perus-gps:llä ei teoriassakaan edes täydellisissä oloissa voi päästä sen tarkempaan tulokseen.




Aivan teorian mukaan mennään, mutta markkinointi osastolle kukaan ei tuota ole kertonut kun hehkuttavat 15 cm toleranssia...   ::)
Slippin 'n sliding