Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paalirata welgeriin  (Luettu 5221 kertaa)

Hopea

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Paalirata welgeriin
Oisko jollakulla pistää kuvia tai mittoja AP-42 soveltuvasta paaliradasta?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Paalirata welgeriin
Oisko jollakulla pistää kuvia tai mittoja AP-42 soveltuvasta paaliradasta?
Mihin tarttet? Mä voisin kattella jos mä näkisin semmosen huomenna. Ei ittellä oo, mut mä tiän yhes paikas, josko on viä talles. Tuskin tarviivat enää.
tethering holes to their concave windings

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: Paalirata welgeriin
Osta käytetty paaliviska ja laita rehulaidat kärryyn niin homma hoituu.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Paalirata welgeriin
Osta käytetty paaliviska ja laita rehulaidat kärryyn niin homma hoituu.

          *Joo, meikällä on simmoinen viskain nurkissa. Myöhemmin sitten tuli Welg AP42:n perään joku punainen kotimainen paalirata. Kuvakin on jossakin, mutta en ihan äkkiä löytänyt. Tuolla se on naapurilla vieläkin joka aikoinaan paalasi possuille kuivikkeita. Taitaa olla jo lopullisesti sekin työtön. Toimi muuten ihan hyvin, MF690-2:lla vetelin junaa. Paalipojatkin pääsivät hengittelemään talikkohommien jälkeen. Kosteahkot paalit, jotka kuivatettiin koneellisesti, painoivat 13-14 kg.

Hopea

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Paalirata welgeriin
Oisko jollakulla pistää kuvia tai mittoja AP-42 soveltuvasta paaliradasta?
Mihin tarttet? Mä voisin kattella jos mä näkisin semmosen huomenna. Ei ittellä oo, mut mä tiän yhes paikas, josko on viä talles. Tuskin tarviivat enää.

ihan paalaushommiin normaalisti  :). Mistäpäin suomea sellainen voisi löytyä? Pienpaaleil kova kysyntä ja tuota ajattelin avuksi.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Paalirata welgeriin
Oisko jollakulla pistää kuvia tai mittoja AP-42 soveltuvasta paaliradasta?


ihan paalaushommiin normaalisti  :). Mistäpäin suomea sellainen voisi löytyä? Pienpaaleil kova kysyntä ja tuota ajattelin avuksi.

Mullakin ko. härpäke,Welgerin perään,samoin saattaa olla vielä toisellakin naapurilla. Toimiva peli,paalattu olkia ilman naruja rehukärryynkin ja poltettu,siihenkin soveltuu näppärästi kun ei silppuria viittinyt sotkea :) Kaverilla on natikan paalaimen perään paalirata,voisin kysyä mutta taitaa tulla liikaa kuljetusmatkaa täältä mikäli sulla vanha nimimerkki,lähes 500km.

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Paalirata welgeriin
ihan paalaushommiin normaalisti  :). Mistäpäin suomea sellainen voisi löytyä? Pienpaaleil kova kysyntä ja tuota ajattelin avuksi.

Mä ostin kans semmoisen radan viime vuonna, kun lopulta löysin käytetyn. Tai siis onhan niitä ihmisten nurkissa, mutta kaikki ei raaski luopua vaikka eivät tarvitsekaan...on kyllä hyvä, saa periaatteessa vaikka yksin paalattua ja paalit samantien kärryyn. Tää on joku tehdastekoinen systeemi, jossa on toimiva väliakseli. Pientä säätöä pitää tehdä täksi kesäksi, et kärrynvaihto sujuu paremmin.

Eipä sitä meilläkään paljoa tarvita, alta tuhat pienpaalia heinää tehtiin toissavuonna ja jos hyvin käy niin muutama sata tehdään tulevana kesänä, nyt kun on koni itselläkin. Viime syksynä oli huonot pahnanpaalauskelit, joitain satoja olkipaaleja pitäis vuodessa saada tehtyä. Mutta helpotus se on pienikin helpotus.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...