..asuntojonossa.Tunnen nuoria,jotka jonottavat kaupungissa asuntoa ja heitä suututtaa,kun aina maahanmuuttajat sivuuttaa heidät jonossa.Miten kauan sallitaan tämä omien sortaminen mamujen kustannuksella.He voivat asua pakolaiskeskuksessa,mutta syrjäytynyt suomalainen nuori ei pääse edes sinne.Ei ihme,että perussuomalaiset saivat kannatusta ,koska tämä on ollut tilanne jo pitkään.Olen joskus kertonut tämän täällä,mutta kerron sen nyt uudestaan.
Meidän tuttava päätti antaa Oulussa omakotitalonsa vuokralle ja muuttivat itse maalle pieneen mökkiin.Kaupunki lupasi tehdä heidän omakotitaloonsa ilmaisen remontin,jos he vuokraavat sen pakolaisperheelle. Niin he sitten sopivat sen ja pakolaisperhe saapui henkilöautolla katsomaan taloa.Talo ei kuitenkaan miellyttänyt heitä,koska siitä puuttui poreallas.Lisäksi sauna olisi pitänyt olla sähkölämmitteinen.Monta muutakin vikaa he siitä löysivät ,kaupungin insinööri lupasi nöyrästi tehdä kaikki korjaukset.Lopulta he kuitenkin hylkäsivät tarjouksen,syy oli se ,että kaupungin keskustaan oli liian pitkä matka ,5km.?
Jos en itse olisi tuota kokenut,niin en uskoisi,talon omistaja kertoi.Täällä on yleinen slougan,että jos meinaat saada kaupungilta hyvän asunnon ja pian,niin muuta nimesi ulkolaiseksi ja värjää kasvosi tummemmaksi,niin asunto löytyy heti