Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Perkeleen Opel!  (Luettu 6917 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Perkeleen Opel!


http://keskustelu.suomi24.fi/node/9807130


Montako kertaa pitää kokeilla ennen kuin uskot? Minulle olisi riittänyt merkinvaihdon syyksi yksikin kaksi- tai kolmivuotiaana ruostunut auto.  ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!
Kädettömille ei pitäisi myydä autoja ollenkaan   8)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Perkeleen Opel!

kas kas kukas se heräsi ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!

kas kas kukas se heräsi ;D

Lähdes veistelemään linnuille pönttöjä. Ota peilistä mallia  ;D

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Perkeleen Opel!
+39 peukkua ei voi olla väärässä.  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Perkeleen Opel!
Paskoja noi kaikki nykyautot on... Ihan paskoja. 
Melkein järjestään merkki kuin merkki saa jatkuvasti lukee juttuja esim. kaksoismassavauhtipyörän ongelmista. Nykyautot suunnitellaan vanhenemaan aivan toiseen tahtiin kuin ennemmin. Eihän homma kannata, jos esim vauhtipyörä kestää koko kotteron eliniän. Ainiin... se auton kun pitää olla niin pehmee ja tärinätön ajettava... Mukavuus on ulosmitattu madaltamalla renkaiden profiilia ja kasvattamalla vannekokoa, siksipä sitten tärinöitä yritettävä poistaa muilla konsteilla. Lisää liikkuvia ja kuluvia osia.
tethering holes to their concave windings

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!
Paskoja noi kaikki nykyautot on... Ihan paskoja. 
Melkein järjestään merkki kuin merkki saa jatkuvasti lukee juttuja esim. kaksoismassavauhtipyörän ongelmista. Nykyautot suunnitellaan vanhenemaan aivan toiseen tahtiin kuin ennemmin. Eihän homma kannata, jos esim vauhtipyörä kestää koko kotteron eliniän. Ainiin... se auton kun pitää olla niin pehmee ja tärinätön ajettava... Mukavuus on ulosmitattu madaltamalla renkaiden profiilia ja kasvattamalla vannekokoa, siksipä sitten tärinöitä yritettävä poistaa muilla konsteilla. Lisää liikkuvia ja kuluvia osia.

Näin on... Onni on vanha auto. Sellainen jonka pystyy itse korjaamaan.

Tein Opeliin keväthuollon. Vetonivelen kumi oli taas vaihteeksi hajalla. 58 minuuttia meni aikaa  8) Kun ostaa Opelin, niin samalla saa oppisopimuksella automekaanikon tutkinnon  :D

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Perkeleen Opel!
Kädettömille ei pitäisi myydä autoja ollenkaan   8)

Miten se sen omistajan vika on, jos auto ruostuu vuodessa puhki? ??? Vaikka kuinka pesisi ja massaisi. ;D
Käteinen ratkasee

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!
Kädettömille ei pitäisi myydä autoja ollenkaan   8)

Miten se sen omistajan vika on, jos auto ruostuu vuodessa puhki? ??? Vaikka kuinka pesisi ja massaisi. ;D

On kädetön jos on ostanut ko. vuosimallin Astran. Eli on ollut oma vika jos on ostanut tuollaisen  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Perkeleen Opel!
Paskoja noi kaikki nykyautot on... Ihan paskoja. 
Melkein järjestään merkki kuin merkki saa jatkuvasti lukee juttuja esim. kaksoismassavauhtipyörän ongelmista. Nykyautot suunnitellaan vanhenemaan aivan toiseen tahtiin kuin ennemmin. Eihän homma kannata, jos esim vauhtipyörä kestää koko kotteron eliniän. Ainiin... se auton kun pitää olla niin pehmee ja tärinätön ajettava... Mukavuus on ulosmitattu madaltamalla renkaiden profiilia ja kasvattamalla vannekokoa, siksipä sitten tärinöitä yritettävä poistaa muilla konsteilla. Lisää liikkuvia ja kuluvia osia.

Näin on... Onni on vanha auto. Sellainen jonka pystyy itse korjaamaan.

Tein Opeliin keväthuollon. Vetonivelen kumi oli taas vaihteeksi hajalla. 58 minuuttia meni aikaa  8) Kun ostaa Opelin, niin samalla saa oppisopimuksella automekaanikon tutkinnon  :D

Vetonivel kandee muuten purkaa, putsata ja kasata samalla... Kasaaminen toki vähän hankala ekalla kerralla, mutta harjotus tekee mestaajan tossakin a siassa. Miten muuten yleensäkään oli tarvetta tota kumia vaihtaa, kun ei oo tarvinnu sen koommin vaihtaa, kun aloin käyttää uudempaa kumimallia, joka Vectrassa jo vakiona. Siinon yks vekki enemmän ja muovisesta olemuksesta huolimatta kestää paremmin kuin vanha kumisempi versio...?

Viimeksi vaihdellu vanhaan kakslitraseen asconaan ja silloon just tuon uudemman kumin... Tarvikekumeja ei kannata käyttää, jos ei usein haluu ruuvailla...
tethering holes to their concave windings

A.R.Vaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Perkeleen Opel!
Foorttit ne parhaita on,Taunuksen voittanutta perheautoa ei ole vielä tehty.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!
KJL:n juttuun...

Kiintoisaa... Pitäisi ostaa tosiaan kunnon kumit koska ne repeävät minulla usein. Luulin että syy oli siinä että auto oli madallettu ja nivelten kulma oli väärä. Mutta ei. Taas oli kumi paskana. Ilmeisesti Opelin vetonivelet kiertävät niin hitaasti kaupoissa että joutuvat myymään aina 5 vuotta varastoituja kumeja  8) Auto on siis vm. 93 Calibra jossa ei edelleenkään ole ollut muuta vikaa kuin vetonivelten kumien vaihtaminen 30 kuukauden välein. 360 000 mittarissa ja vie 5,9 litraa 98 bensaa sadalla  8)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Perkeleen Opel!
Faijallani oli koko 1960 ja 1970-luvun Opeleita ja hyviä olivat, mutta ruosteherkkiä. Opelin maine meni allekirjoittaneen silmissä etuvedon myötä. Sen myötä vaihtui Uudenkaupungin kehitysvammaisiin (Saab) ja taas meni hyvin, kunnes GM osti lafkan. Saabista Rangeen ja välissä pari jenkkiä (MB ML ja BMW X5 tai noi mitään jenkkejä oo Mese on Alabamasta ja Bemu Etelä-Carolinasta eli Etelävaltioista (eikös jenkki oo Etelävaltiolaisten haukkumasana pohjoisen orjuuden vastustajista?))ja sitten slovakialaiseen (Porsche Cayenne), vaan paluu Rangeen ja Dagenhamnin kasi käy taas nätisti (eikös Fordson Majorit tehty Dagenhamnissa missä Rangen moottorit tehdään nykyisin)?

Onkohan muuten allekirjoittaneen puutteet seurausta Opel Rekordin takapenkillä vietetystä lapsuudesta?

Viimeksi muokattu: 22.04.11 - klo:18:46 kirjoittanut jamako

Grow the feed, not the weeds!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Perkeleen Opel!
Faijallani oli koko 1960 ja 1970-luvun Opeleita ja hyviä olivat, mutta ruosteherkkiä. Opelin maine meni allekirjoittaneen silmissä etuvedon myötä. Sen myötä vaihtui Uudenkaupungin kehitysvammaisiin (Saab) ja taas meni hyvin, kunnes GM osti lafkan. Saabista Rangeen ja välissä pari jenkkiä (MB ML ja BMW X5 tai noi mitään jenkkejä oo Mese on Alabamasta ja Bemu Etelä-Carolinasta eli Etelävaltioista (eikös jenkki oo Etelävaltiolaisten haukkumasana pohjoisen orjuuden vastustajista?))ja sitten slovakialaiseen (Porsche Cayenne), vaan paluu Rangeen ja Dagenhamnin kasi käy taas nätisti (eikös Fordson Majorit tehty Dagenhamnissa missä Rangen moottorit tehdään nykyisin)?

Onkohan muuten allekirjoittaneen puutteet seurausta Opel Rekordin takapenkillä vietetystä lapsuudesta?

Kumarran kaikille Opel Recordin takapenkillä istuneille  8) ;D 8)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Perkeleen Opel!
Faijallani oli koko 1960 ja 1970-luvun Opeleita ja hyviä olivat, mutta ruosteherkkiä. Opelin maine meni allekirjoittaneen silmissä etuvedon myötä. Sen myötä vaihtui Uudenkaupungin kehitysvammaisiin (Saab) ja taas meni hyvin, kunnes GM osti lafkan. Saabista Rangeen ja välissä pari jenkkiä (MB ML ja BMW X5 tai noi mitään jenkkejä oo Mese on Alabamasta ja Bemu Etelä-Carolinasta eli Etelävaltioista (eikös jenkki oo Etelävaltiolaisten haukkumasana pohjoisen orjuuden vastustajista?))ja sitten slovakialaiseen (Porsche Cayenne), vaan paluu Rangeen ja Dagenhamnin kasi käy taas nätisti (eikös Fordson Majorit tehty Dagenhamnissa missä Rangen moottorit tehdään nykyisin)?

Onkohan muuten allekirjoittaneen puutteet seurausta Opel Rekordin takapenkillä vietetystä lapsuudesta?

Kumarran kaikille Opel Recordin takapenkillä istuneille  8) ;D 8)


Kiitosta kiitosta.

Perustetaan samalla Recordin penkeillä uusia ihmisiä tehneiden kerho. ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...