Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhoja muistellessa  (Luettu 1400 kertaa)

minä-itte

• Vieras
Vanhoja muistellessa
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=457.0

"Työvälineenä kepu/MTK:lla oli silloinen "uudistettu" maataloustulolaki, minkä mukaan Kepulandian tukien piti nousta 1,5 kertaa sen prosenttimäärän, mikä etelän korotus oli. Tämä johti korkean inflaation (kaksinumeroinen) ja korkeitten maataloustulokorotusten aikana nopeasti pahaan vääristymään etelän ja pohjoisen välillä: pohjoinen sai kustannusnoususta ylikompensaation, etelä alikompensaation  Jopa silloinen MTK:n johtokunnan oululainen varapj  yritti kiinnittää huomiota tähän vääristymään. Turhaan, MTK/kepulaiset olivat (ja ovat yhä) hyvin ahneita. "

...pohjoisen maataloustuloa nostettiin todellakin 1,5 kertaa enemmän kuin etelän...etelä ei saanut täyttä kompensaatiota kustannusnousuista...maatalous siirtyi pohjoiseen Johannes Virolaisen viitoittamalla tavalla.

Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:21:49 kirjoittanut minä-itte

Loordi Fordson

• Vieras
Vs: Vanhoja muistellessa
Kovinpa on kallista sitten vilja ollut etelään nähden meillä sitten pohjoisessa. Olisin kyllä etelän miehenä myynyt hukkakaurat pohjoisen kantturajoosepille 1,5 kertaisella hinnalla, enkä olisi perrään itkenyt......Näinhä sitä tehtiin siihen asti kun pellonraivauskieltoa ja lannoiteveroa pukattiin. Eiköhän tuo poliitikointi meijän pidä jättää jo parempimuistisille, minä-itte ? Et sattus muistamaan tuota Virolaisen äänestysnumeroa ensi vuojen vaaleisa ? ;D

minä-itte

• Vieras
Kovinpa on kallista sitten vilja ollut etelään nähden meillä sitten pohjoisessa. Olisin kyllä etelän miehenä myynyt hukkakaurat pohjoisen kantturajoosepille 1,5 kertaisella hinnalla, enkä olisi perrään itkenyt......Näinhä sitä tehtiin siihen asti kun pellonraivauskieltoa ja lannoiteveroa pukattiin. Eiköhän tuo poliitikointi meijän pidä jättää jo parempimuistisille, minä-itte ? Et sattus muistamaan tuota Virolaisen äänestysnumeroa ensi vuojen vaaleisa ? ;D

Täällä syötettiin vielä saiihen aikaan omat viljat omille eläimille...ennenkuin MTK/kepu ajoi etelän kotieläintalouden alas.

Loordi Fordson

• Vieras

Täällä syötettiin vielä saiihen aikaan omat viljat omille eläimille...ennenkuin MTK/kepu ajoi etelän kotieläintalouden alas.

Syöttiköhä kaikki ? Tais enempi rehutehdasta joku etelänmieski syöttää viljalla, ja siitähän se karjatalouiden alasajo alkoi etelässä ? Ja pohjosen kantturajoosepin keskituotos nousi lukuihin arvaamattomiin, satatonnarirehuilla, kun etelän mies koitti kantturansa syöttää salmenelloidulla tuontisoijalla ja lajittelujätteellä, sitten tuli autot pihaan joisssa lopussa seisoi LSOooo......Ja möivät viljat hyvään hintaan rehutehtaille, ostivat kunnon kaluston kahden-kolomenkymmenen hehtaarin viljatilalle...Akka pantiin talveksi peruskoululle keittiöön tahi vähä paremmat opetuskäyttöön  :D. Isäntä sitten piereskeli ja sylkeskeli kattoon. kun kantturajoosepit samaan aikaan pohjoisessa kaivoivat rehuaumoistaan puolentoistametrin hangen alta hyvälaatuista säilörehua ja aurasivat tietä rehufirman autoille pihaan....

A.R.Vaja

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
80-luvulla tapahtui yhtä ja toista jos minä-itte muistelee :o

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
80-luvulla tapahtui yhtä ja toista jos minä-itte muistelee :o

Niin kuin se että jossain Tampereen kupeessa kärähti joku navetta. ::)
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
valikoiva muisti on päivän sana! ::)