Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MTK:sta eroaminen  (Luettu 5359 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
MTK:sta eroaminen
Harkitsen vakavasti MTK:n jäsenyydestä luopumista, ainoa asia joka mietityttää on se, että kun keväällä tullut jäsenmaksu on jo maksettu, niin loppuuko jäsenyyteni vasta kauden loputtua vai heti?

En koe saavani mitään hyötyä maksamilleni jäsenmaksuille, järjestön ajama valtakunnan politiikka on ihan hanurista ja paikallisjärjestössä vaivaa sama ongelma kuin varmaan monessa muussakin, eli luottamustehtävien kasaantuminen samoille henkilöille, samat jampat istuu joka jumalan neuvostossa ja lautakunnassa, parhailla on vielä puoliso saman instanssin luottamustehtävissä. Hyvävelikerhon ulkopuolisen rivijäsenen vaikutusmahdollisuudet ovat nolla!

Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?

Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:01:49 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK:sta eroaminen


Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?

Saat maitorattaat, kun ostat Vallun.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: MTK:sta eroaminen


Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?

Saat maitorattaat, kun ostat Vallun.
  ;D :D ei riitä
Nothing is Something Worth Doing

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK:sta eroaminen


Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?

Saat maitorattaat, kun ostat Vallun.
  ;D :D ei riitä

Otakkona MTK-alennuksen polttoaineista vai maksakkona vähemmän?

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21949
Vs: MTK:sta eroaminen
Kyllä tietysti mtk;sta erota voi ja vaikka metri olisi jo multaa päällä, olet silti kirjattuna jäsenenä.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: MTK:sta eroaminen
Harkitsen vakavasti MTK:n jäsenyydestä luopumista, ainoa asia joka mietityttää on se, että kun keväällä tullut jäsenmaksu on jo maksettu, niin loppuuko jäsenyyteni vasta kauden loputtua vai heti?

En koe saavani mitään hyötyä maksamilleni jäsenmaksuille, järjestön ajama valtakunnan politiikka on ihan hanurista ja paikallisjärjestössä vaivaa sama ongelma kuin varmaan monessa muussakin, eli luottamustehtävien kasaantuminen samoille henkilöille, samat jampat istuu joka jumalan neuvostossa ja lautakunnassa, parhailla on vielä puoliso saman instanssin luottamustehtävissä. Hyvävelikerhon ulkopuolisen rivijäsenen vaikutusmahdollisuudet ovat nolla!

Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?
Riippuu. Josset ilmoita mitään paikallisyhdistykselle, niin voit "roikkua" jäsenenä pitkäänkin. Riippuu ihan oman yhdistyksen maksukyvystä ja halusta. Jäsenyys ja edut pysyy voimassa tämän vuoden jos nyt eroat.

Hyvä syy...  ::) Jaa-a.  :-\ Toistaiseksi mtk on ainoa järjestäytynyt edunvalvoja, jonka sanalla on edes jonkinmoista painoarvoa. Siellä vaikuttaminen on pitkälti ittestäs ja omasta aktiivisuudestasi kiinni. Veikkaan että melko paljon saman henkisiä löytyy järjestön sisältä.

Eroamisen seuraukset on muuten selkeesti nähtävissä minä-itten kirjoituksissa. Jos haluat olla hänen hengenheimolainen, niin eiku äkkiä eroilmoitusta väsäämään.  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK:sta eroaminen
Harkitsen vakavasti MTK:n jäsenyydestä luopumista, ainoa asia joka mietityttää on se, että kun keväällä tullut jäsenmaksu on jo maksettu, niin loppuuko jäsenyyteni vasta kauden loputtua vai heti?

En koe saavani mitään hyötyä maksamilleni jäsenmaksuille, järjestön ajama valtakunnan politiikka on ihan hanurista ja paikallisjärjestössä vaivaa sama ongelma kuin varmaan monessa muussakin, eli luottamustehtävien kasaantuminen samoille henkilöille, samat jampat istuu joka jumalan neuvostossa ja lautakunnassa, parhailla on vielä puoliso saman instanssin luottamustehtävissä. Hyvävelikerhon ulkopuolisen rivijäsenen vaikutusmahdollisuudet ovat nolla!

Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?
Riippuu. Josset ilmoita mitään paikallisyhdistykselle, niin voit "roikkua" jäsenenä pitkäänkin. Riippuu ihan oman yhdistyksen maksukyvystä ja halusta. Jäsenyys ja edut pysyy voimassa tämän vuoden jos nyt eroat.

Hyvä syy...  ::) Jaa-a.  :-\ Toistaiseksi mtk on ainoa järjestäytynyt edunvalvoja, jonka sanalla on edes jonkinmoista painoarvoa. Siellä vaikuttaminen on pitkälti ittestäs ja omasta aktiivisuudestasi kiinni. Veikkaan että melko paljon saman henkisiä löytyy järjestön sisältä.

Eroamisen seuraukset on muuten selkeesti nähtävissä minä-itten kirjoituksissa. Jos haluat olla hänen hengenheimolainen, niin eiku äkkiä eroilmoitusta väsäämään.  ;)

Aika vaikea etelän tuottajan on vaikuttaa MTK:ssa...muistissa on vielä mm. heti EU-jäsenyyden alussa tapahtuneet Simonkadun "edunvalvonnat": MTK junttasi pois EU:n tänne määräämät korotetut investointituet, nuorten viljelijöiten tuki pois AB-alueelta, MTK torppasi valtiovarainministeri Niinistön tarjouksen pudottaa maatalous alempaan energiaveroluokkaan...sen tilalle MTK vaati ja sai uuden ha-tuen C-alueelle.... ja sitärataa paljon muutakin. Maatalous on näitten seurauksena siirtynyt pohjoiseen.

Hirmuista myyräntyötä AB-alueen maatalouden vahingoksi.

Viimeaikaisia MTK:n saavutuksia on ollut vaatimus moottorikelkka- ja mönkijäreittien pakkolunastus muodollista korvausta vastaan ympäri Suomea yhdessä kommari-Ympäristöministeriön kanssa....ym. muutenkin murentaa yksityistä omistusoikeutta.

Siinä pieni pintaraapaisu Simonkatulaisesta "edunvalvonnasta".

Mainittakoon vielä, että EU-liittymisen yhteydessä kepulaiset mm. Heikki Haavisto ja Esa Härmälä junailivat C-alueelle viljelijöitten enemmistön, mikä näkyy nytkin hyvin MTK:n toiminnassa: kaikkki merkittävät paikat ovat C-alueen miehittämiä.

Alunperin MMM:n suunnitemissa oli, että Etelä-Pohjanmaa olisi kuulunut B-alueeseen.

Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:08:54 kirjoittanut minä-itte

minä-itte

  • Vieras
Vs: MTK:sta eroaminen


Kertokaa joku mulle hyvä syy sille, miksi olisin jäsen?

Saat maitorattaat, kun ostat Vallun.
 ;D :D ei riitä

Saat MTK-alennusta ostaessasi moottorikelkan....sillä voit päräytellä pitkin moottorikelkkareittiä, minkä MTK on pakkolunastanut 160 €/km maittesi poikki.  

Viimeksi muokattu: 16.04.11 - klo:08:41 kirjoittanut minä-itte

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: MTK:sta eroaminen

Riippuu. Josset ilmoita mitään paikallisyhdistykselle, niin voit "roikkua" jäsenenä pitkäänkin. Riippuu ihan oman yhdistyksen maksukyvystä ja halusta.

Kuinkahan pitkään roikkuu? Meinaan vaan, kun ainakin minun maksu menee tuon paikallisyhdistyksen tilille.  ;D Jos pystyisin vertaamaan agrovakuutuksien hintoja mtk:lla ja ilman, niin tuskin minäkään olisi jäsen. Toistaiseksi sokeasti uskon, niihin "mahtaviin" alennuksiin ja etuihin joita jäsenyys tarjoaa.  :D

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: MTK:sta eroaminen
Luultavasti nimesi roikkuu paikallisyhdistyksen kirjoissa vielä 5-10v, samaten perheenjäsentesi nimet.
Tosiaan noita mullanalla olevia on MTK:n kirjoilla vähintään satoja ja kaupunkilaiseläkeläisiä tuhansia.
Ja maksut menee peltoalojen mukaan jotka on joskus 80-luvulla ilmoitettu.
Isot tilat saattaa maksaa maksujaan vain puolesta pinta-alastaan tai jopa vieläkin vähemmästä.
Kotieläintilat ei joudu maksamaan edunvalvonnastaan juuri mitään.
MTK on syvältä.

Viimeksi muokattu: 17.04.11 - klo:10:25 kirjoittanut velikulta

emo-heikki

  • Vieras
Vs: MTK:sta eroaminen
Mikäli tarvitsette joskus lainopillista mielipidettä, niin MTK:lla on hyvä lakimies, kerran olen sitä käyttänyt ja täytyy sanoa että kaveri yhdellä puhelinsoitolla tienasi mulle ehkä noin 25 vuoden jäsenmaksun ...
Kun neuvoi miten pitää menetellä.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: MTK:sta eroaminen
Luultavasti nimesi roikkuu paikallisyhdistyksen kirjoissa vielä 5-10v, samaten perheenjäsentesi nimet.
Tosiaan noita mullanalla olevia on MTK:n kirjoilla vähintään satoja ja kaupunkilaiseläkeläisiä tuhansia.
Ja maksut menee peltoalojen mukaan jotka on joskus 80-luvulla ilmoitettu.
Isot tilat saattaa maksaa maksujaan vain puolesta pinta-alastaan tai jopa vieläkin vähemmästä.
MTK on syvältä.

Joo, rehellisenä miehenä ilmotin oikean peltoalan ja nyt siitä on saanut kärsiä nahoissaan. Perkele, sillekin 400 eurolle olisi muutakin käyttöä ollut. Paitsi että nyt sen saa ihan omaan käyttöön, en meinaan maksanut jäsenmaksua enää. Enkä meinaa maksaa jatkossakaan.