Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lainaatko naapurille  (Luettu 6868 kertaa)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Lainaatko naapurille
****** No ei kai siinä ole muuten mitään mieltä olla mukana. Kaikki EU maat ajavat härskisti vain ja ainoastaan omaa kansallista etuaan. Kaikki, paitsi suomen ruskeakieliset hallitukset, ainakin tähän asti.
Aivan varmasti. Mieti vaikka mitä Saksa saa EU:sta. Muuta kuin maksumiehen osan?

Pikkusen on ajattelutaidoissa toivomisen varaa.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

yks.9

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )

Eu:ssa alutaan näköjään olla vain silloin kun se on kivaa.

****** No ei kai siinä ole muuten mitään mieltä olla mukana. Kaikki EU maat ajavat härskisti vain ja ainoastaan omaa kansallista etuaan. Kaikki, paitsi suomen ruskeakieliset hallitukset, ainakin tähän asti.
[/quote] r-r sano hyvin,naulan kantaan. Jotenkin on sellanen mielikuva että onkohan minkään muun maan hallitus ja virkamiehet niin sutena kynsin hampain kiinni oman maansa ihmisten niskassa kuin nämä suomen herrat?

simmo

• Vieras
Tietysti, ainakaan en tyrmäisi heti. Joskus voi itse olla tarpeen puolella.....
-ettäkö Kreikka takaisi Suomea? Älä nyt hulluja puhu.Kyllä suomalaiset on hyväuskoisia.Kun on tehty velkaa 3500miljardia,niin se on jo niin pölijää,ettei sitä ole tarkoituskaan maksaa. :o
Mikä ihmeen lahjoitusmania täällä on menossa? :o

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
-ettäkö Kreikka takaisi Suomea? Älä nyt hulluja puhu.Kyllä suomalaiset on hyväuskoisia.Kun on tehty velkaa 3500miljardia,niin se on jo niin pölijää,ettei sitä ole tarkoituskaan maksaa. :o
Mikä ihmeen lahjoitusmania täällä on menossa? :o
Älä nyt käsitä väärin. Apilas kysyi lainaisinko minä naapurilleni ja vastasin siihen. Kreikasta ei ollut mitään puhetta ja se asiahan on jo muissa käsissä.

Portugalin kohdalla voidaan jo valita, otetaanko takaus ja mahdollisesti sen realisoituminen vai takauksen kaatumisesta seuraava omien lainojen korkotason nousu. Silloin maksetaan enemmän ihan varmasti. Näytte unohtavan myös sen tosiasia, että suomi tarvii koko ajan lisää velkaa, kun kerran törsää enemmän kuin tienaa. Portugalin takauksen epäonnistuminen vaikeuttaa omaa rahansaantia korkojennousun lisäksi.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Euroopan keskuspankkikin taas nostamassa peruskorkoa vaikka tämäkin, kuten edellinenkin, inflaatio on seurausta öljyn hinnan korotuksista joka on asia johon koron nostolla ei ole minkäänlaista vaikutusta. Päinvastoin korkoa pitäisi edelleen laskea että saadaan talouden pyörät rullaamaan. Palkansaajien ostovoima tulee laskemaan radikaalisti tänä vuonna em syistä. Suomi on kohta itse anomassa noita velkatakuita sanon minä. :-X
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Suomi on kohta itse anomassa noita velkatakuita sanon minä. :-X
Niin sanoin minäkin. Täällä todettiin että suomella on varaa velanottoon  ::)

Muuten olen samaa mieltä koronnostostakin. Inflaatio ei taltu, kun se ei ole halvan rahan synnyttämää. EKP luulee, että jossei nosta, seuraa uskottavuuskriisi, kun inflaatiotavoite on asetettu eikä sitä noudateta.....

Viimeksi muokattu: 10.04.11 - klo:17:11 kirjoittanut Adam Smith

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Suomi on kohta itse anomassa noita velkatakuita sanon minä. :-X
Niin sanoin minäkin. Täällä todettiin että suomella on varaa velanottoon  ::)

Muuten olen samaa mieltä koronnostostakin. Inflaatio ei taltu, kun se ei ole halvan rahan synnyttämää. EKP luulee, että jossei nosta, seuraa uskottavuuskriisi, kun inflaatiotavoite on asetettu eikä sitä noudateta.....
Sen verran täytyy korjata että kyllä se öljyn hinta laskee kun maailma on taas saatu syöksettyä lamaan ja korotkin taas laskee.  Oikeastaan meikäläisellä matalapalkkaduunarilla, jonka työpaikka kuitenkin suht varma, on ollut parasta aikaa nuo lamat. Hinnat laskee ja rahat riittää paremmin. Pankitkin myötämielisiä lyhenysjärjestelyihin kunhan korot maksaa.  Yleisesti ottaen näin ei kyllä tietysti ole. Viljelypuolella tuntuu että tuolla ei nyt suurempaa merkitystä pitkässä juoksussa. Tasoittuu vuosien varrella eli menee keskimäärin tasaisen huonosti.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
juuri näin kovaast adamikin jauhaa noista itseaiheutetuista ongelmista maitupuolen investoinneisa onko täsä muka jotakin eroa,ei ole mut onnea vaan adam valitsemallasi tiellä ;D ;D
Sulla on paha tapa yleistää ja stereotypisoida. Jos asia pitää viedä tälle oikeudenmukaisuustasolle unohtaen kaikki reaalikytkökset, niin tuskin irlantilaiset on rellestäneet rahoja. Pankithan siellä touhusi niinkun 90-luvun suomessa ja poliitikot salli sen tapahtua. Sama homma koskee muitakin maita, ei ne suomea kummempia ole. Ei täälläkään kaikki hyväksy nykymeininkiä. Sun pitäs hankkia tuttavia muualtaki kun samalta kylältä. Keskustele tavallisten ihmisten kans eri maista, opit vähän näkemään ettei muualla ole sen kummempaa ku täälläkään. Jos nöyryyttä riittää, voi huomata pikkusen ylimielisyyttä ja perusteetonta kansallisylpeyttä ittessään......

pankkien tukeminen naamioidaan ihmisten auttamiseksi raukkamaista toimintaa pankkeja pelastettiin 90-luvulla ja pankit ajoivat ihmiset härskisti ahdinkoon onko tämä reilua ???

jokaisen on syytä olla ylpeä isänmaastaan takuulla kreikkalaiset ja portugalilaiset ovat 8) muutoin adamin väitteet ylimielisyydestä haukkaa tyhjää.

Viimeksi muokattu: 10.04.11 - klo:19:30 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

http://www.youtube.com/watch?v=ofEew2S9ckU&feature=mfu_in_order&list=UL syyttäkääs ny taas hölmölääses liittovaltio hurmoksessanne 8)

eu:sta saa erota 8) näinkö meitä taas huijattiin kun on kerrottu että eu:sta eroaminen maksaisi järjettömiä summia >:(

Viimeksi muokattu: 10.04.11 - klo:19:59 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pakko lainata, jos jo entuudestaan on takaajana.
Eu:ssa halutaan näköjään olla vain silloin kun se on kivaa.

koskan se  kiva  tulee  ??? ???,,,,,onko sama  kuin sosialistien  lupaama työläisten onnela ::)

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Itse äänestin lokakuussa 1994 EI. Yli puolet äänesti silloin kyllä. Nyt enemmistö ei kuitenkaan haluaisi vastata seurauksista.
Mystinen kesälaatumies

nilihaara

• Vieras
Itse äänestin lokakuussa 1994 EI. Yli puolet äänesti silloin kyllä. Nyt enemmistö ei kuitenkaan haluaisi vastata seurauksista.
Halvat viinat on juotu ja nyt takoo kuparisepät. ;D

Viikate

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Äänestivät kyllä, vaikka eivät edes kunnolla saaneet tietää mistä äänestivät ja minkälaiselle projektille tukensa antoivat.

Eurostahan ei sitten enää pahemmin kyseltykään.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

Aulis Anttila

• Vieras
Tieto...
Äänestivät kyllä, vaikka eivät edes kunnolla saaneet tietää mistä äänestivät ja minkälaiselle projektille tukensa antoivat. Eurostahan ei sitten enää pahemmin kyseltykään.

Tietoa oli saavi- ja ämpärikaupalla... se, että tollo sekulisakki ei ollut kiinnostunut eikä ymmärtänyt missä mennään oli - ja on - tollon sekulisakin ihan ikioma asia... että semmosenmoinen tapaus tällä kerralla  :o :o :o

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Vs: Tieto...
Äänestivät kyllä, vaikka eivät edes kunnolla saaneet tietää mistä äänestivät ja minkälaiselle projektille tukensa antoivat. Eurostahan ei sitten enää pahemmin kyseltykään.

Tietoa oli saavi- ja ämpärikaupalla... se, että tollo sekulisakki ei ollut kiinnostunut eikä ymmärtänyt missä mennään oli - ja on - tollon sekulisakin ihan ikioma asia... että semmosenmoinen tapaus tällä kerralla  :o :o :o
tuskin ne kokoomuslaiset ny sen paremmin oli asiasta perillä.... mutta hyviä ja suoria vastauksia kuitenkin latelet ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...