Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hijas Tojota  (Luettu 9953 kertaa)

Saskia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Hijas Tojota

Remontit ovat hijasessa tuntematon käsite.
[/quote]
Samoin ajo-ominaisuudet, mukavuus, äänettömyys, etenemiskyky (poislukien 4WD), polttoainetaloudellisuus, ruostumattomuus.......
Emme elä tehdäksemme työtä, vaan teemme työtä voidaksemme elää.....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hijas Tojota
Perkules, ku hiasea kehutahan oikeen urakalla, ja mä kun meinasin ostaa semmosen vähä niinku kakkosautoksi. Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...
tethering holes to their concave windings

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hijas Tojota
Yrittelin tässä tehä kauppoja nelikko-hijasesta, vaen niiku meikän kohalla ylleesä, niin kynnet ei yltäny. Elkikkä auto jäe kauppijaan pihhaan. Mikä piru se nuissa maksaa, kun ne ei oo autoa kummempie, vae onko? Verrattuna esmerkiksi wolskun ransportteriin, sehä sentään on autto?

    Kuuden Hijasen kokemuksella voi sanoa, etten merkkiä vaihda. Ensimmäinen oli about -75 mallinen viimeinen -04 neliveto (aj 12t). -88 (aj 270t) kulkee nurkissa vielä ja -87 neliveto (aj 430t) on täysillä töissä mukana.  Alkuperäisten kulutusosien laatu on vakuuttavaa, niitä vaihdetaan satojen tuhansien kilsojen jälkeen. Vaihtoarvo myös on hyvä jos on ostohintakin. Meneppäs tarjoamaan sitikka-fiat-pösöä muun merkkiseen firmaan, nauravat ulos jos luulet sillä olevan vaihtoarvoa. Laatu ja huolettomuus on Hijasen ominaisuudet.  TakapotkuHijasset ovat hiukan onnettomia huonoissa keleissä, siksi nelkut.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hijas Tojota
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D
        Et näköjään tiedä asiasta mitään!!!

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Hijas Tojota
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hijas Tojota

Onhan se Haisu kohtalaisen luotettava, mutta samalla hemmetin tylsä ja juoppo.. toinen tykkää äiteestä, toinen ei. Jos rengille ostat, niin osta, mutta ainakaan omaan käyttöön pääasiallisena kulkineena ei oletettavasti tule tarjoamaan kovin orgastisia kokemuksia. Vanhat paristot tuoksuu ohjaamossa uutena, pellit on paperia ja penkki on sieltä 70- luvun korollasta..  ;D Mutta sijoituksena ehkä luotettavimpia.

Niin todella 2000-luvun haisu on 80-luvun ominaisuuksilla, syö noin 15l satasella, karmia melu, lähtee ku lehemä makkuultaan, neliveto vielä kovemmin, ahas koppi, kone läksättää 200t kohalla, hankalan mallinen takaosa, kaikki nämä ominaisuudet saa kun laittaa +30% kunnon pakettiauton hintaan lisää.... Niin tulihan se tietenkin uusi haisu (isommat etuvalot ja hinta kohosi)

Kuulin tutulta putkivirman sähkövirman omistajalta, jotta heillä pojista se jokaa tulee viimeksi aamulla, lähtee hiasella, muut lähtee mieluimmin muilla, on vanhempaa ransportteria ja transittia ym.

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Hijas Tojota
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*

Takaoven lukko on paekallisissa (peltipaekat ja lastikpattink) hijaseissa ylleesä mallija lauvvanpätkä puskurin ja luukun välliin.
Elämä on parasta kometiijjaa

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hijas Tojota
Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...

Mutta onhan ne muutenkin ylivoimaisia! :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hijas Tojota
Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...

Mutta onhan ne muutenkin ylivoimaisia! :D
Uudemman mallin Transiittimella oon jonku verran ajellu työn puolesta. Tosin henkilömalli, mut ei kai sen ajettavuus tavaraversiosta niin kauheesti poikkee.
tethering holes to their concave windings

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hijas Tojota

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Anteeksi kauhiasti, mut asiaa hieman tuntevana sain tuosta viikon parhaat naurut !  ;D

Hirveitä traktoreita ne hiaset on nykyaikaisiin pakettiautoihin verrattuna, nostan hattua karpaaseille jotka niillä kaikki ajonsa jaksavat ajaa. Ei se luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

PS. Landehande ei varmaan koskaan luovu soneran kännykkäliittymästäkään ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hijas Tojota
luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

Nyt ammuit pahasti harhaan. Oon ajanu sekä 80-lukulaisella hiokkeella, että 90-lukulaisella versiolla ja täytyy todeta, että reilus vuosikymmenes oli tapahtunu kehitystä. Ei se 90-lukulainen niin surkee ollu vaikkakin huonompi kuin 2001 vuoden Transiitin.
tethering holes to their concave windings

gonemies

  • Vieras
Vs: Hijas Tojota
"....muut lähtee mieluimmin muilla, on vanhempaa ransportteria"'

Vanhemmilla transportteeilla lienevät lähteneet vesipumppuremonttiin siipipyörän irtoamisen takia tai kansiremonttiin muuten vain.
Ja mukavasti raksuttelee tuo alipainepumppukin ransportterissa.

Tukivarsien nivelet on jotakin 100 a datsunin luokkaa,elleivät vielä pienempiä.

Uudemmilla rottereilla sitten lähetty dampperin vaihtoon mikä sekin on käsittämätöntä,eikä maksa vissiin ihan viittäsataa

hiasessa jos sattuu olemaan pattereissa sähköä ja oljyt ja veset kohdallaan aina menee.Jollei nyt sitten satu jäämään kiinni :)

Jos kuitenkin pelkän ajomukavuuden kannalta katsotaan volkkari tulee 
valittavaksi.Jotkut ovat epätoivoissaan lähteneet ducatorenu linjalle hiasen korvaajaksi,saattaa kuitenkin tulla yllätyksiä vastaan

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hijas Tojota

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Anteeksi kauhiasti, mut asiaa hieman tuntevana sain tuosta viikon parhaat naurut !  ;D

Hirveitä traktoreita ne hiaset on nykyaikaisiin pakettiautoihin verrattuna, nostan hattua karpaaseille jotka niillä kaikki ajonsa jaksavat ajaa. Ei se luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

PS. Landehande ei varmaan koskaan luovu soneran kännykkäliittymästäkään ?

         Näytät tuntevan asiaa vain HIEMAN.  Tukehdut kuitenkin nauruusi kun tranSUSI on joka toinen viikko korjaamon pukilla ja laskun saatuasi toivoisit olevasi rikas.  2000-luvun hienouksista ei paljon iloa ole kun muutaman vuoden päästä kaikki viallaan, etunivelet paukkuu alla satkun jne (sitikka-pösö-fiatti).  Vaikka muutamaan hijasseen onkin varaa, niin ei sentään soneraan :-)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hijas Tojota
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*

Takaoven lukko on paekallisissa (peltipaekat ja lastikpattink) hijaseissa ylleesä mallija lauvvanpätkä puskurin ja luukun välliin.

       Niitä kyllä näkee 80-luvun hijasseissa. Näetkö muuten sen ikäisiä muita merkkejä enää liikenteessä.
On tekniikka pettänyt jo aikoja sitten. Kun vanhoilta hijasselta loppuu pellit suomalaisen katsastusnäkemyksen mukaan, niin *******t ajaa niillä vielä kauan savannilla. Pitkänpäälle=hijasse.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Hijas Tojota
99-mallin hijaasselissa nokkahihnan vaihtoväli 150tkm.Tais volsun pojat saada karvaita kokemuksia koko nokkahiihnasta,kun ovat jo tyystin siitä luopuneet.Kuulemani mukaan hihnanvaihtohuolto ei ollut köyhien hommaa.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.