Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:10:20

Otsikko: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:10:20
Yrittelin tässä tehä kauppoja nelikko-hijasesta, vaen niiku meikän kohalla ylleesä, niin kynnet ei yltäny. Elkikkä auto jäe kauppijaan pihhaan. Mikä piru se nuissa maksaa, kun ne ei oo autoa kummempie, vae onko? Verrattuna esmerkiksi wolskun ransportteriin, sehä sentään on autto?
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Jesse - 11.03.08 - klo:10:30
Yrittelin tässä tehä kauppoja nelikko-hijasesta, vaen niiku meikän kohalla ylleesä, niin kynnet ei yltäny. Elkikkä auto jäe kauppijaan pihhaan. Mikä piru se nuissa maksaa, kun ne ei oo autoa kummempie, vae onko? Verrattuna esmerkiksi wolskun ransportteriin, sehä sentään on autto?

Laadulla ja luotettavuudella on aina oma hintansa.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: milkboi - 11.03.08 - klo:10:33
Yrittelin tässä tehä kauppoja nelikko-hijasesta, vaen niiku meikän kohalla ylleesä, niin kynnet ei yltäny. Elkikkä auto jäe kauppijaan pihhaan. Mikä piru se nuissa maksaa, kun ne ei oo autoa kummempie, vae onko? Verrattuna esmerkiksi wolskun ransportteriin, sehä sentään on autto?

Laadulla ja luotettavuudella on aina oma hintansa.
Remontit ovat hijasessa tuntematon käsite.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: articla - 11.03.08 - klo:10:55
Miten niin hijas? Kai se ny ainaki 120 kulukee? ;D
Pakettiautot on tosiaan nykyjään aivan sikahinnoissa. Käytetytkin, etenki jos hinnassa "vähennettävä" ALV mukana.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:11:12
Joo, ajjaahan sitä hijasen konneella 70 tuhatta, ennenko paukahtaa...
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: milkboi - 11.03.08 - klo:11:13
Joo, ajjaahan sitä hijasen konneella 70 tuhatta, ennenko paukahtaa...
Yks nolla unohtunna näköjään ;)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:11:15
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: milkboi - 11.03.08 - klo:11:17
Joo, ajjaahan sitä hijasen konneella 70 tuhatta, ennenko paukahtaa...
Onko jollekki käöny näin?
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:11:20
o
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Peurajussi - 11.03.08 - klo:11:35

Onhan se Haisu kohtalaisen luotettava, mutta samalla hemmetin tylsä ja juoppo.. toinen tykkää äiteestä, toinen ei. Jos rengille ostat, niin osta, mutta ainakaan omaan käyttöön pääasiallisena kulkineena ei oletettavasti tule tarjoamaan kovin orgastisia kokemuksia. Vanhat paristot tuoksuu ohjaamossa uutena, pellit on paperia ja penkki on sieltä 70- luvun korollasta..  ;D Mutta sijoituksena ehkä luotettavimpia.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 11.03.08 - klo:14:39
Joo, vähä se semmosen kompilatan sukunen, se vaen on merkillistä että aena kun ne uusaa hijasen mallie, niin nostavat kulutusta viijjellä litralla sataselle.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Juba - 11.03.08 - klo:18:08
Höh ja sit moititaan näköjään Hijaset mitä hittoa!Mulla on 4WD Hiace ja se on helevetin hyvä ja erittäin varma ja hyvä ajettava! Ja mitä kestämiseen tulee niin kestäämahottomasti! 8)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 11.03.08 - klo:22:41
Höh ja sit moititaan näköjään Hijaset mitä hittoa!Mulla on 4WD Hiace ja se on helevetin hyvä ja erittäin varma ja hyvä ajettava! Ja mitä kestämiseen tulee niin kestäämahottomasti! 8)

Ja vanhana pääsevät kovalle ajolle vielä Afrikan savanneille. Maahan jossa sanaa katsastus ei vielä ymmärretä. Tai päästöarvot.  ;D

Sama kuin Agronetissä puhuisi kvanttimekaniikan sovellutuksista diquadrometafysiikan hiukkaskäsittelyn laitteistoissa.  ::)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Juba - 12.03.08 - klo:18:10
Höh ja sit moititaan näköjään Hijaset mitä hittoa!Mulla on 4WD Hiace ja se on helevetin hyvä ja erittäin varma ja hyvä ajettava! Ja mitä kestämiseen tulee niin kestäämahottomasti! 8)

Ja vanhana pääsevät kovalle ajolle vielä Afrikan savanneille. Maahan jossa sanaa katsastus ei vielä ymmärretä. Tai päästöarvot.  ;D

Sama kuin Agronetissä puhuisi kvanttimekaniikan sovellutuksista diquadrometafysiikan hiukkaskäsittelyn laitteistoissa.  ::)
OH JEAH! ;D
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Halliorja - 12.03.08 - klo:19:36

Onhan se Haisu kohtalaisen luotettava, mutta samalla hemmetin tylsä ja juoppo.. toinen tykkää äiteestä, toinen ei. Jos rengille ostat, niin osta, mutta ainakaan omaan käyttöön pääasiallisena kulkineena ei oletettavasti tule tarjoamaan kovin orgastisia kokemuksia. Vanhat paristot tuoksuu ohjaamossa uutena, pellit on paperia ja penkki on sieltä 70- luvun korollasta..  ;D Mutta sijoituksena ehkä luotettavimpia.

Niin todella 2000-luvun haisu on 80-luvun ominaisuuksilla, syö noin 15l satasella, karmia melu, lähtee ku lehemä makkuultaan, neliveto vielä kovemmin, ahas koppi, kone läksättää 200t kohalla, hankalan mallinen takaosa, kaikki nämä ominaisuudet saa kun laittaa +30% kunnon pakettiauton hintaan lisää.... Niin tulihan se tietenkin uusi haisu (isommat etuvalot ja hinta kohosi)

Kuulin tutulta putkivirman sähkövirman omistajalta, jotta heillä pojista se jokaa tulee viimeksi aamulla, lähtee hiasella, muut lähtee mieluimmin muilla, on vanhempaa ransportteria ja transittia ym.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Saskia - 12.03.08 - klo:20:09

Remontit ovat hijasessa tuntematon käsite.
[/quote]
Samoin ajo-ominaisuudet, mukavuus, äänettömyys, etenemiskyky (poislukien 4WD), polttoainetaloudellisuus, ruostumattomuus.......
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: KJL - 12.03.08 - klo:20:13
Perkules, ku hiasea kehutahan oikeen urakalla, ja mä kun meinasin ostaa semmosen vähä niinku kakkosautoksi. Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 12.03.08 - klo:20:17
Yrittelin tässä tehä kauppoja nelikko-hijasesta, vaen niiku meikän kohalla ylleesä, niin kynnet ei yltäny. Elkikkä auto jäe kauppijaan pihhaan. Mikä piru se nuissa maksaa, kun ne ei oo autoa kummempie, vae onko? Verrattuna esmerkiksi wolskun ransportteriin, sehä sentään on autto?

    Kuuden Hijasen kokemuksella voi sanoa, etten merkkiä vaihda. Ensimmäinen oli about -75 mallinen viimeinen -04 neliveto (aj 12t). -88 (aj 270t) kulkee nurkissa vielä ja -87 neliveto (aj 430t) on täysillä töissä mukana.  Alkuperäisten kulutusosien laatu on vakuuttavaa, niitä vaihdetaan satojen tuhansien kilsojen jälkeen. Vaihtoarvo myös on hyvä jos on ostohintakin. Meneppäs tarjoamaan sitikka-fiat-pösöä muun merkkiseen firmaan, nauravat ulos jos luulet sillä olevan vaihtoarvoa. Laatu ja huolettomuus on Hijasen ominaisuudet.  TakapotkuHijasset ovat hiukan onnettomia huonoissa keleissä, siksi nelkut.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 12.03.08 - klo:20:19
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D
        Et näköjään tiedä asiasta mitään!!!
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: agrobaatos - 12.03.08 - klo:20:19
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 12.03.08 - klo:20:24

Onhan se Haisu kohtalaisen luotettava, mutta samalla hemmetin tylsä ja juoppo.. toinen tykkää äiteestä, toinen ei. Jos rengille ostat, niin osta, mutta ainakaan omaan käyttöön pääasiallisena kulkineena ei oletettavasti tule tarjoamaan kovin orgastisia kokemuksia. Vanhat paristot tuoksuu ohjaamossa uutena, pellit on paperia ja penkki on sieltä 70- luvun korollasta..  ;D Mutta sijoituksena ehkä luotettavimpia.

Niin todella 2000-luvun haisu on 80-luvun ominaisuuksilla, syö noin 15l satasella, karmia melu, lähtee ku lehemä makkuultaan, neliveto vielä kovemmin, ahas koppi, kone läksättää 200t kohalla, hankalan mallinen takaosa, kaikki nämä ominaisuudet saa kun laittaa +30% kunnon pakettiauton hintaan lisää.... Niin tulihan se tietenkin uusi haisu (isommat etuvalot ja hinta kohosi)

Kuulin tutulta putkivirman sähkövirman omistajalta, jotta heillä pojista se jokaa tulee viimeksi aamulla, lähtee hiasella, muut lähtee mieluimmin muilla, on vanhempaa ransportteria ja transittia ym.

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Heino Leino - 12.03.08 - klo:22:13
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*

Takaoven lukko on paekallisissa (peltipaekat ja lastikpattink) hijaseissa ylleesä mallija lauvvanpätkä puskurin ja luukun välliin.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Maalaispoika - 12.03.08 - klo:22:17
Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...

Mutta onhan ne muutenkin ylivoimaisia! :D
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: KJL - 12.03.08 - klo:22:44
Trainspotterit taas on yliarvostetun ylihintasia tämmöselle köyhälle...

Mutta onhan ne muutenkin ylivoimaisia! :D
Uudemman mallin Transiittimella oon jonku verran ajellu työn puolesta. Tosin henkilömalli, mut ei kai sen ajettavuus tavaraversiosta niin kauheesti poikkee.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Hervast - 12.03.08 - klo:23:03

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Anteeksi kauhiasti, mut asiaa hieman tuntevana sain tuosta viikon parhaat naurut !  ;D

Hirveitä traktoreita ne hiaset on nykyaikaisiin pakettiautoihin verrattuna, nostan hattua karpaaseille jotka niillä kaikki ajonsa jaksavat ajaa. Ei se luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

PS. Landehande ei varmaan koskaan luovu soneran kännykkäliittymästäkään ?
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: KJL - 12.03.08 - klo:23:13
luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

Nyt ammuit pahasti harhaan. Oon ajanu sekä 80-lukulaisella hiokkeella, että 90-lukulaisella versiolla ja täytyy todeta, että reilus vuosikymmenes oli tapahtunu kehitystä. Ei se 90-lukulainen niin surkee ollu vaikkakin huonompi kuin 2001 vuoden Transiitin.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: gonemies - 13.03.08 - klo:07:56
"....muut lähtee mieluimmin muilla, on vanhempaa ransportteria"'

Vanhemmilla transportteeilla lienevät lähteneet vesipumppuremonttiin siipipyörän irtoamisen takia tai kansiremonttiin muuten vain.
Ja mukavasti raksuttelee tuo alipainepumppukin ransportterissa.

Tukivarsien nivelet on jotakin 100 a datsunin luokkaa,elleivät vielä pienempiä.

Uudemmilla rottereilla sitten lähetty dampperin vaihtoon mikä sekin on käsittämätöntä,eikä maksa vissiin ihan viittäsataa

hiasessa jos sattuu olemaan pattereissa sähköä ja oljyt ja veset kohdallaan aina menee.Jollei nyt sitten satu jäämään kiinni :)

Jos kuitenkin pelkän ajomukavuuden kannalta katsotaan volkkari tulee 
valittavaksi.Jotkut ovat epätoivoissaan lähteneet ducatorenu linjalle hiasen korvaajaksi,saattaa kuitenkin tulla yllätyksiä vastaan
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 13.03.08 - klo:10:07

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Anteeksi kauhiasti, mut asiaa hieman tuntevana sain tuosta viikon parhaat naurut !  ;D

Hirveitä traktoreita ne hiaset on nykyaikaisiin pakettiautoihin verrattuna, nostan hattua karpaaseille jotka niillä kaikki ajonsa jaksavat ajaa. Ei se luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

PS. Landehande ei varmaan koskaan luovu soneran kännykkäliittymästäkään ?

         Näytät tuntevan asiaa vain HIEMAN.  Tukehdut kuitenkin nauruusi kun tranSUSI on joka toinen viikko korjaamon pukilla ja laskun saatuasi toivoisit olevasi rikas.  2000-luvun hienouksista ei paljon iloa ole kun muutaman vuoden päästä kaikki viallaan, etunivelet paukkuu alla satkun jne (sitikka-pösö-fiatti).  Vaikka muutamaan hijasseen onkin varaa, niin ei sentään soneraan :-)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 13.03.08 - klo:10:15
Nii, voepihan se kestää jos ajjaa kuuttakymppie ja terviisie ;D

näinon...

hiiaasilla mitään kuljeteta...

oviakaan kiinni saa, kun harteet ottaa vastaan...

Niillä olkavarsilla, jotka kyytiin mahtuvat, mitään raskaampaa hommaa tehdä...  :-*

Takaoven lukko on paekallisissa (peltipaekat ja lastikpattink) hijaseissa ylleesä mallija lauvvanpätkä puskurin ja luukun välliin.

       Niitä kyllä näkee 80-luvun hijasseissa. Näetkö muuten sen ikäisiä muita merkkejä enää liikenteessä.
On tekniikka pettänyt jo aikoja sitten. Kun vanhoilta hijasselta loppuu pellit suomalaisen katsastusnäkemyksen mukaan, niin *******t ajaa niillä vielä kauan savannilla. Pitkänpäälle=hijasse.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: milkboi - 13.03.08 - klo:10:37
99-mallin hijaasselissa nokkahihnan vaihtoväli 150tkm.Tais volsun pojat saada karvaita kokemuksia koko nokkahiihnasta,kun ovat jo tyystin siitä luopuneet.Kuulemani mukaan hihnanvaihtohuolto ei ollut köyhien hommaa.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Maitopoika - 13.03.08 - klo:12:04
Nih Ransiitti on niitä peruspakettiautoja,takaovet aukeaa eikä ole mikään persluukku niinkun tojotassa pääsee trukilla laittaan tavaraa kyytiin,kopissakin on tilaa ja istuimessa säätöjä kaikenkokoiselle kuskille verrattuna tojotan koppiin johon mahtuu vain pikkupojat.Kulutus ei ole yli 10,ja huoltohommelit mm jakohihnan vaihtokin onnistuu jos avaimet pysyy käsissä.Varaosat edullisia ja tarvikeliikkeestä löytyy osaa.Nelivetoina ei taida olla.Ja käytettyinä ei ylihinnoiteltuja niinkuin ei muutkaan Fordit
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Juba - 13.03.08 - klo:13:19
Hiacen kun ostaa niin huolet on muilla! Saapi nauraa paskaset naurut Ransu kuskeille! 8)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 13.03.08 - klo:13:27
Nih Ransiitti on niitä peruspakettiautoja,takaovet aukeaa eikä ole mikään persluukku niinkun tojotassa pääsee trukilla laittaan tavaraa kyytiin,kopissakin on tilaa ja istuimessa säätöjä kaikenkokoiselle kuskille verrattuna tojotan koppiin johon mahtuu vain pikkupojat.Kulutus ei ole yli 10,ja huoltohommelit mm jakohihnan vaihtokin onnistuu jos avaimet pysyy käsissä.Varaosat edullisia ja tarvikeliikkeestä löytyy osaa.Nelivetoina ei taida olla.Ja käytettyinä ei ylihinnoiteltuja niinkuin ei muutkaan Fordit
        Hiasseen saa myös sivulleaukeavat ovet taakse. Neliveto hiassessa kulutus on mukavast alle kympin.
Voorttit ei mene kaupaks ku alennusmyynnillä. Semmoinen pikku- ja isompienkin vikojen pesä sopiikin remonttimiästen ajankulukaluksi.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 13.03.08 - klo:13:28
Hiacen kun ostaa niin huolet on muilla! Saapi nauraa paskaset naurut Ransu kuskeille! 8)

        Jeps, transvisiittikuskeille :))))
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Maitopoika - 13.03.08 - klo:15:45
Nih Ransiitti on niitä peruspakettiautoja,takaovet aukeaa eikä ole mikään persluukku niinkun tojotassa pääsee trukilla laittaan tavaraa kyytiin,kopissakin on tilaa ja istuimessa säätöjä kaikenkokoiselle kuskille verrattuna tojotan koppiin johon mahtuu vain pikkupojat.Kulutus ei ole yli 10,ja huoltohommelit mm jakohihnan vaihtokin onnistuu jos avaimet pysyy käsissä.Varaosat edullisia ja tarvikeliikkeestä löytyy osaa.Nelivetoina ei taida olla.Ja käytettyinä ei ylihinnoiteltuja niinkuin ei muutkaan Fordit
        Hiasseen saa myös sivulleaukeavat ovet taakse. Neliveto hiassessa kulutus on mukavast alle kympin.
Voorttit ei mene kaupaks ku alennusmyynnillä. Semmoinen pikku- ja isompienkin vikojen pesä sopiikin remonttimiästen ajankulukaluksi.
Saa myös sivulleaukeavat ovet,mut vakionahan niissä on semmoinen räppänä.
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: Halliorja - 14.03.08 - klo:19:30

  Huomaa, ettet ole Hijassea nähnykkä, saati ajanu, saati vaihtanu. Ei se tosin köyhille ole tarkoitettukka.

Mettäkoneaikoina 1,5v nelivetohaisu, leivänpaahdinmalli, myöhemmissä töissä 2001 haisusi n. 3 vuotta, luojaani kiitin kun siitä pääsin..

Sehän on tosi että hiaset kestää ajella ja huonolla pidollakin, mutta autossa pitää voida esimerkiksi puhua puhelimeen tai tarvittaessa keskustella vierustoverin kanssa ja jalkojen ei tarvi olla perillä tunnottomat välttämättä..

Anteeksi kauhiasti, mut asiaa hieman tuntevana sain tuosta viikon parhaat naurut !  ;D

Hirveitä traktoreita ne hiaset on nykyaikaisiin pakettiautoihin verrattuna, nostan hattua karpaaseille jotka niillä kaikki ajonsa jaksavat ajaa. Ei se luotettavuus ja kestävyys yksin paikkaa sitä tosiasiaa että Hiasen kehitys on jäänyt 80 luvulle.

PS. Landehande ei varmaan koskaan luovu soneran kännykkäliittymästäkään ?

         Näytät tuntevan asiaa vain HIEMAN.  Tukehdut kuitenkin nauruusi kun tranSUSI on joka toinen viikko korjaamon pukilla ja laskun saatuasi toivoisit olevasi rikas.  2000-luvun hienouksista ei paljon iloa ole kun muutaman vuoden päästä kaikki viallaan, etunivelet paukkuu alla satkun jne (sitikka-pösö-fiatti).  Vaikka muutamaan hijasseen onkin varaa, niin ei sentään soneraan :-)
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: landehande - 14.03.08 - klo:19:55
Näyttää siltä, että Hijase voitti tämän kisan :-)))
Otsikko: Vs: Hijas Tojota
Kirjoitti: MF 4000 - 15.03.08 - klo:17:06
Mitähän vikoja noin  yleensä landehanden tiedossa on noissa transiiteissa ollut?