Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kun Kristinuskoa aina syytetään kaikesta niin...  (Luettu 7575 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Joskus olen ihan vakavissani harkinnut vaihtoa katoliseen kirkkoon, onhan se  se ensimmäinen,  katolisen kirkon perusti itse Jeesus , kun hän sanoi Pietarille:

Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.” (Matt. 16:17–19)

Katolista kirkkoa ei rasita naispappeuskiistat tai homovihkimiskiistat, toisin kuin luopumuksen kurimuksessa kouristelevaa Suomen Evankelisluterilaiata kirkkoa.
Jos nyt senverran oikaistaan että katolinen kirkko on perustettu vuonna 325, ja perustaja oli rooman keisari. Jesse oli tuolloin ollut kuopattuna jo hyvän tovin. Sen puolesta kyllä pisteet vatikaaniin ettei joka muotioikun perässä juosta. Ihan sama kyllä näin pakanalle.

Se että katolisesta kirkosta tuli lännessä valtauskonto, perustuu siihen yksinkertaiseen tosiasiaan, että katoliset hävittivät muut kirkot ja uskonnot lännestä, Ranskasta, Espanjasta hävitettiin Kataanit jotka oli alueen suurin kristillinen ryhmä ( jäljellä nimi Katalonian alue ), myöhemmin alue puhdistettiin muslimeista kun saatiin se takaisin vallattua ( etelä espanja ) ja siinä sivussa hoideltiin myös alueen runsaslukuiset juutalaisryhmät, joista on jäljellä muisto inkvisitio, eli aika raakaa porukkaa on olleet.

Jooo,,, niille espanjan juutalaisille kävi silleen, että kuningas määrisi että pitää kääntyä kristityksi tai muuttaa pois. Kolmas vaihtoehto oli kuolemantuomio. Näitä juutalasia kutsutaan nykyisin sefardijuutalaisiksi.  ;D

emo-heikki

• Vieras
Joskus olen ihan vakavissani harkinnut vaihtoa katoliseen kirkkoon, onhan se  se ensimmäinen,  katolisen kirkon perusti itse Jeesus , kun hän sanoi Pietarille:

Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.” (Matt. 16:17–19)

Katolista kirkkoa ei rasita naispappeuskiistat tai homovihkimiskiistat, toisin kuin luopumuksen kurimuksessa kouristelevaa Suomen Evankelisluterilaiata kirkkoa.
Jos nyt senverran oikaistaan että katolinen kirkko on perustettu vuonna 325, ja perustaja oli rooman keisari. Jesse oli tuolloin ollut kuopattuna jo hyvän tovin. Sen puolesta kyllä pisteet vatikaaniin ettei joka muotioikun perässä juosta. Ihan sama kyllä näin pakanalle.

Se että katolisesta kirkosta tuli lännessä valtauskonto, perustuu siihen yksinkertaiseen tosiasiaan, että katoliset hävittivät muut kirkot ja uskonnot lännestä, Ranskasta, Espanjasta hävitettiin Kataanit jotka oli alueen suurin kristillinen ryhmä ( jäljellä nimi Katalonian alue ), myöhemmin alue puhdistettiin muslimeista kun saatiin se takaisin vallattua ( etelä espanja ) ja siinä sivussa hoideltiin myös alueen runsaslukuiset juutalaisryhmät, joista on jäljellä muisto inkvisitio, eli aika raakaa porukkaa on olleet.

Jooo,,, niille espanjan juutalaisille kävi silleen, että kuningas määrisi että pitää kääntyä kristityksi tai muuttaa pois. Kolmas vaihtoehto oli kuolemantuomio. Näitä juutalasia kutsutaan nykyisin sefardijuutalaisiksi.  ;D

Samat ne oli sävelet aikanaan, niin kataaneilla kuin muslimeillakin ...
Kun Espanja hoiteli vähemmistö ongelmiaan ????

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
No miten on :)  Et vaikuta kovin onnelliselta :) :)    Tunnusta vain ongelmasi ja yritä tunnistaa se. Avun pyytämistä ei kannata vierastaa eikä missään tapauksessa lykätä  :) :)

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:45 kirjoittanut webmaster2L

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Rooma tarvitsi kristityille mittatilaususkonnon, jotta poliittinen rauha säilyisi. Tästä sai alkunsa Raamattu...

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

simmo

• Vieras

[/quote]------näin on,toi kansan kirkko kuuntelee enemmän jumalattomia,kuin uskoo Raamattuun. ???

simmo

• Vieras

Moi. Surffatessani netissä "eksyin" sivuillenne. Täytyy sanoa että harvinaisen asialliset ja laajasti uskoanne/oppianne valottavat sivut olette saaneet aikaan... Luettuani kirjoituksianne toivoin hartaasti että etenkin moni helluntailainen löytäisi sivunne. Tunnen heitä monia ja he poikkeuksetta pitävät katolista oppia Saatanan luomana. Törkeä väitös. Siunausta Teille! *** Satuin sattumalta näin pitkänäperjantaina Teidän sivulle. Erittäin asiallista ja miellyttävää lukemista...Dominus tecum! *** Terve! Olen paljon lueskellut noita Hyviä uutisia -sivuja. Aika vakuuttavia kirjoituksia katolisen uskon puolesta. Hyvä sivusto, kiitos siitä!
[/quote]
--------------En ole koskaan kuullut sanottavan,että katolinen kirkko ois harhaoppi. ???Onkohan kysymys väärinkäsityksestä?Meillä uskotaan ,että siellä on ihan aitoja kristittyjä.
Tästä ei ole kauaa,kun luin erään katolisen nunnan elämänkerran ja vaikutuin siitä kovasti.Nunnien elämä ei ole tylsää,päinvastoin kuin luullaan,heidän elämänsä on tosi mielenkiintoista.Mutta täälläpäin ei ole katolisia.Äiti Teresa on suurin idolini.

simmo

• Vieras
Turhaa jeesustelua kaikki. Koskaan en tule kritinuskoa tarvittemaan.
---Laitoin sinut rukouslistalleni juuri nyt ;D

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:46 kirjoittanut webmaster2L

senjoriitta

• Vieras
Turhaa jeesustelua kaikki. Koskaan en tule kritinuskoa tarvittemaan.
---Laitoin sinut rukouslistalleni juuri nyt ;D

Nyt on arvaaja hyvässä turvassa.    ::)

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:46 kirjoittanut webmaster2L

Viikate

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ote nykyaikaisesta hyvinvointivaltiosta nimeltä Suomi:

Ei ole yksi eikä kaksi tapausta joissa kaikki muut tahot sanovat suomalaiselle avuntarvitsijalle ei, mutta kirkko ojentaa auttavan kätensä. Ja ei, he eivät kysele vakaumuksen oikeutta tai lujuutta ehtona tarjotulle avulle.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -

Aulis Anttila

• Vieras
Totisesti, totisesti...
Vs: Kun Kristinuskoa aina syytetään kaikesta niin...
Ote nykyaikaisesta hyvinvointivaltiosta nimeltä Suomi:
Ei ole yksi eikä kaksi tapausta joissa kaikki muut tahot sanovat suomalaiselle avuntarvitsijalle ei, mutta kirkko ojentaa auttavan kätensä. Ja ei, he eivät kysele vakaumuksen oikeutta tai lujuutta ehtona tarjotulle avulle.

Niinpä juuri... insesti näyttää rehottavan, naisten paikka on porstuassa kahvia keittämämässä ja homot eheytetään... mitähän vielä...  :o :o :o

antti-x

• Vieras
Vs: Totisesti, totisesti...

Niinpä juuri... insesti näyttää rehottavan, naisten paikka on porstuassa kahvia keittämämässä ja homot eheytetään... mitähän vielä...  :o :o :o

Kirkko ja herätysliikkeet+kristillisdemokraatit on kaksi eri asiaa :)

simmo

• Vieras

[/quote]--kyllähän meidänkin seurakunta auttaa,mm.Hurstin laupeuden työ Helsingissä,järjestämme myös ruokajakeluita vuorollamme.Eikä siinä kysytä uskoa taikka jäsenyyttä.Paikalliset tenu-ukot on parhaita ystäviäni,he ovat "poikaystäviäni". ;D

simmo

• Vieras
Katolisella kirkolla on oma musta kautensa,keskiaika,jolloin jaettiin julmia tuomioita ja anekauppa rehotti.Tuli suuri jumalanmies Luther ja naulasi teesit kirkonoveen.Ja puhdisti opin.Mutta nyt on ev.lut.kirkko siinä tilassa,että se tarttis itse uskonpuhdistusta.Mistä löytyy uusi Luther,sitä tarvittaisiin?Ei taida täydellistä kirkkoa tai seurakuntaa löytyä,sillä väki koostuu vajavaisista ihmisistä. Mutta kun tulee Hän,joka täydellinen on,lakkaa se,mikä on vajavaista.Sitä ootellaan.Olen lukemassa kirjaa Juuret 2.Kertoo alkukristillisyydestä,juutalaisista ja evankeliumien kirjoittajista,Qumranin kirjakääröistä ym.On jännittävä kirja ::)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Luther teki päinvastoin kuin mitä kaipaat. Se maallisti ja inhimillisti kirkkoa, katolisen kirkon kannalta kyse oli jostain muusta kuin uskonpuhdistuksesta. Luther taitaa vieläkin olla pannassa......

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.