Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kun Kristinuskoa aina syytetään kaikesta niin...  (Luettu 7562 kertaa)

Lohisoppa

• Vieras

Innostuin kovasti tuosta blogista:
http://takkirauta.blogspot.com/2011/03/alymyston-petos.html

....Bertrand Russell ei kohtele Rousseau'ta silkkihansikkain - ja täysin aiheesta. Rousseau'ta voidaan täysin oikeutetusti pitää sosialismin ja kommunismin henkisenä isänä. Hän oli ihmisenä täysin epäonnistunut don Quijote, ja kulttuuriantropologia on repinyt hänen käsityksensä "jalosta villistä" kappaleiksi kerta toisensa jälkeen; käsitykset siitä, että ihminen todellakin on pohjimmiltaan paha, ovat sopusoinnussa sekä biologian että kulttuuriantropologian kenttätutkimusten kanssa. Vihoviimeisen naulan valistuksen arkkuun löi Ranskan vallankumouksen katastrofi. Iskulauseiden vapaus, veljeys ja tasa-arvoisuus nimeen on teloitettu, murhattu ja liiskattu enemmän ihmisiä kuin kaikissa uskonsodissa yhteensä ikinä. Ranskan vallankumouksen tuloksena ei saatu ihmisyyden onnelaa. Saatiin totalitaristinen diktatuuri, ja joka kerta kun on yritetty, on saatu samat tulokset. Ranskan vallankumouksessa tapahtui juuri kaikki se, mistä Machiavelli erityisesti varoitti: valtaan nousi filosofikeisari (Robespierre) ja siitä seurasi veriorgiat ja totalitaristinen diktatuuri.

simmo

• Vieras
Kristinuskoa syytetään milloin mistäkin,harvoin kehutaan. ???

Jorma Jaakkola

Kuka?
Kuuluu globaaliin kuvioon.

Tuli mieleen, että pan-eurooppalaisuutta vuosikymmenet ajaneet demarit ovat bernsteinilaisella oveluudella - vähitellen - valloittaneet Suomen evankelis-luterilaisen kirkon.

Arvatkaapa, kuka Euroopan demareista oli ensimmäinen, joka puolusti seksuaalivähemmistöjen oikeuksia?

Lohisoppa

• Vieras
Joskus olen ihan vakavissani harkinnut vaihtoa katoliseen kirkkoon, onhan se  se ensimmäinen,  katolisen kirkon perusti itse Jeesus , kun hän sanoi Pietarille:

Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.” (Matt. 16:17–19)

Katolista kirkkoa ei rasita naispappeuskiistat tai homovihkimiskiistat, toisin kuin luopumuksen kurimuksessa kouristelevaa Suomen Evankelisluterilaiata kirkkoa.

Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo:23:14 kirjoittanut Lohisoppa

Lohisoppa

• Vieras
Kannattais varsinkin Simmon lukea tuota:

http://hyviauutisia.net/paavi-ja-kirkko/pietari-kallio/

Siellä joku lukija lähettää terveisiä:

Moi. Surffatessani netissä "eksyin" sivuillenne. Täytyy sanoa että harvinaisen asialliset ja laajasti uskoanne/oppianne valottavat sivut olette saaneet aikaan... Luettuani kirjoituksianne toivoin hartaasti että etenkin moni helluntailainen löytäisi sivunne. Tunnen heitä monia ja he poikkeuksetta pitävät katolista oppia Saatanan luomana. Törkeä väitös. Siunausta Teille! *** Satuin sattumalta näin pitkänäperjantaina Teidän sivulle. Erittäin asiallista ja miellyttävää lukemista...Dominus tecum! *** Terve! Olen paljon lueskellut noita Hyviä uutisia -sivuja. Aika vakuuttavia kirjoituksia katolisen uskon puolesta. Hyvä sivusto, kiitos siitä!

A.R.Vaja

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Koko Kristinusko on Kristuksella peljättelyä.

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:41 kirjoittanut webmaster2L

Lohisoppa

• Vieras

Mitäs pahaa Kristinusko on sinulle tehnyt?
Onko huono omatunto, onko tullut kenties tehtyä syntiä viime aikoina?

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:41 kirjoittanut webmaster2L

A.R.Vaja

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Turhaa jeesustelua kaikki. Koskaan en tule kritinuskoa tarvittemaan.

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:42 kirjoittanut webmaster2L

Lohisoppa

• Vieras
Turhaa jeesustelua kaikki. Koskaan en tule kritinuskoa tarvittemaan.

Jos sulle kristinusko on yhdentekevä asia, niin miksi sitten haluat heitellä paskaa kristinuskon kannattajien päälle, niin kuin tuossa äsken huusit?
Anna niiden uskoa jotka haluavat uskoa, äläkä puutu heidän uskomiseensa, elä sinä omaa elämääsi ja anna kristinuskon kannattajien elää omaansa, äläkä puutu heidän asioihinsa.

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:42 kirjoittanut webmaster2L

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tässä se näkyy todellinen järjen valo ::)   Suuri kukkura pitkän linjan neandertalilaisviisautta. ::) ::)

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:43 kirjoittanut webmaster2L

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
]Auttaa toki. Meillä on auttaja aina, silloinkin kun tuntuu että mikään ei auta :) :)    Ja kyse ei ole pelkästä luulosta, kyse on tiedosta ;D ;D    Arkisissa elämän pikku tilanteissa jo tuo tietokin auttaa ::) ::) ::) ::) ::)

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:44 kirjoittanut webmaster2L

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

Varaajalla inkvisitio meneillään? Kyllähän se on sillä tavalla, että nationalismi, ja öljy ovat kaiken pahan alku.  ;D

Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:09:44 kirjoittanut webmaster2L

Teroman

Kannattais varsinkin Simmon lukea tuota:

http://hyviauutisia.net/paavi-ja-kirkko/pietari-kallio/

Siellä joku lukija lähettää terveisiä:

Moi. Surffatessani netissä "eksyin" sivuillenne. Täytyy sanoa että harvinaisen asialliset ja laajasti uskoanne/oppianne valottavat sivut olette saaneet aikaan... Luettuani kirjoituksianne toivoin hartaasti että etenkin moni helluntailainen löytäisi sivunne. Tunnen heitä monia ja he poikkeuksetta pitävät katolista oppia Saatanan luomana. Törkeä väitös. Siunausta Teille! *** Satuin sattumalta näin pitkänäperjantaina Teidän sivulle. Erittäin asiallista ja miellyttävää lukemista...Dominus tecum! *** Terve! Olen paljon lueskellut noita Hyviä uutisia -sivuja. Aika vakuuttavia kirjoituksia katolisen uskon puolesta. Hyvä sivusto, kiitos siitä!

Simmo Persuna ei lue tuollaista
,,,,,,,å

jusßa

• Vieras
Joskus olen ihan vakavissani harkinnut vaihtoa katoliseen kirkkoon, onhan se  se ensimmäinen,  katolisen kirkon perusti itse Jeesus , kun hän sanoi Pietarille:

Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu.” (Matt. 16:17–19)

Katolista kirkkoa ei rasita naispappeuskiistat tai homovihkimiskiistat, toisin kuin luopumuksen kurimuksessa kouristelevaa Suomen Evankelisluterilaiata kirkkoa.
Jos nyt senverran oikaistaan että katolinen kirkko on perustettu vuonna 325, ja perustaja oli rooman keisari. Jesse oli tuolloin ollut kuopattuna jo hyvän tovin. Sen puolesta kyllä pisteet vatikaaniin ettei joka muotioikun perässä juosta. Ihan sama kyllä näin pakanalle.

emo-heikki

• Vieras

Jos nyt senverran oikaistaan että katolinen kirkko on perustettu vuonna 325, ja perustaja oli rooman keisari. Jesse oli tuolloin ollut kuopattuna jo hyvän tovin. Sen puolesta kyllä pisteet vatikaaniin ettei joka muotioikun perässä juosta. Ihan sama kyllä näin pakanalle.

Se että katolisesta kirkosta tuli lännessä valtauskonto, perustuu siihen yksinkertaiseen tosiasiaan, että katoliset hävittivät muut kirkot ja uskonnot lännestä, Ranskasta, Espanjasta hävitettiin Kataanit jotka oli alueen suurin kristillinen ryhmä ( jäljellä nimi Katalonian alue ), myöhemmin alue puhdistettiin muslimeista kun saatiin se takaisin vallattua ( etelä espanja ) ja siinä sivussa hoideltiin myös alueen runsaslukuiset juutalaisryhmät, joista on jäljellä muisto inkvisitio, eli aika raakaa porukkaa on olleet.