Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tiekorvaus 114 €/ 10 v  (Luettu 15769 kertaa)

Husokki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Tiekorvaus 114 €/ 10 v
Kyllä minulla on aika hyvä käsitys noista. Mutta nyt onkin kyse siitä käyttömäärästä, montakohan käyntiä ihan aikuisten oikeasti 10 vuoden jaksolle keskimäärin vuodessa sähköyhtiöllä tulee, ei niistä kyll ihan kauheen montaa tonnikilometriä kerry kun kyseessä runkolinjat - mitä tässä vieressä kulkevaa linjaa katsellu, niin hyvä jos joka kolmas vuosi siinä on käyty. Ja kun huomioidaan vielä se että tuo korvaus on vain ihan normaali tienkulutukselle laskettu, ja mahdolliset tierikot ym. korjataan erikseen.

Taitaa tulla ihan käypä tonnikilometrin hinta jos laskettaisiin?

No, vaikka se kävisi siellä kerran kymmenessä vuodessa, täytyy sinne silloin päästä, keliin katsomatta ja mahdollisesti suurillakin koneilla.
Kai se tie auki ja kunnossa pidetään muitakin osakkaita varten?  ::)

Tottakai pidetään, mutta tässä hommassa ei suosita vapaa matkustajia. Jos noin olisi, minä-ittekin alkaisi ajaa sähköyhtiön laskuun.
Käteinen ratkasee

emo-heikki

• Vieras
Joo, aika mitätön korvaus, varsinkin kun miettii sitä, että sähköyhtiöllä voi olla aika raskastakin kalustoa liikkeellä ...
Sehän voi mennä koko tie remonttiin kertakäytöllä.

Naturalis

• Vieras
Joo, aika mitätön korvaus, varsinkin kun miettii sitä, että sähköyhtiöllä voi olla aika raskastakin kalustoa liikkeellä ...
Sehän voi mennä koko tie remonttiin kertakäytöllä.
Tuollaisessa tilanteessa korvaavat tien kunnostuksen erikseen. Lukee sopimuksessa selvästi.

minä-itte

• Vieras
MaasTul tänään:

Marttila vaatii

lunastuslain

uudistusta

MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila vaatii uudistuksia lunastuslakiin. Hänen mukaansa sähköyhtiöiden metsämaasta maksamat korvaukset eivät ole riittäviä.

”Ruotsissa ollaan meitä edellä”, Marttila kertoi metsävaltuuskunnan kokouksessa.

Ruotsissa maanomistaja saa käypää arvoa vastaavan korvauksen, jonka päälle maksetaan 25 prosentin suuruinen lisäkorvaus.

”Jos lainsäädäntö tai arviointikäytäntö määrittelisi 25–50 prosentin korotuksen käypään hintaan, se saattaisi helpottaa lunastajien työtä. Luovuttajat olisivat tyytyväisempiä saadessaan kunnon korvauksen, eikä korotuksella kuitenkaan olisi suurtakaan vaikutusta hankkeiden kokonaiskustannuksiin.”

Mattilan esitys sai kannatusta.

”Tähän mennessä lunastuksessa on käytetty erilaisia kertoimia. Minun mielestäni pitäisi saada samat korvaukset käyttötarkoituksista riippumatta”, sanoi Rannikon Bo Storsjö.

HELI VIRTANEN

Eiköhän se ole parempi, että  MTK pitää näppinsä poissa silloin kun hintakorvauksista neuvotellaan. "Edunvalvonta" on jo tähän mennessä tullut meille h...tin kalliiksi ja sähköyhtiöt hykertelevät tyytyväisinä.

Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo:14:02 kirjoittanut minä-itte

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
MaasTul tänään:

Marttila vaatii

lunastuslain

uudistusta

MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila vaatii uudistuksia lunastuslakiin. Hänen mukaansa sähköyhtiöiden metsämaasta maksamat korvaukset eivät ole riittäviä.

”Ruotsissa ollaan meitä edellä”, Marttila kertoi metsävaltuuskunnan kokouksessa.

Ruotsissa maanomistaja saa käypää arvoa vastaavan korvauksen, jonka päälle maksetaan 25 prosentin suuruinen lisäkorvaus.

”Jos lainsäädäntö tai arviointikäytäntö määrittelisi 25–50 prosentin korotuksen käypään hintaan, se saattaisi helpottaa lunastajien työtä. Luovuttajat olisivat tyytyväisempiä saadessaan kunnon korvauksen, eikä korotuksella kuitenkaan olisi suurtakaan vaikutusta hankkeiden kokonaiskustannuksiin.”

Mattilan esitys sai kannatusta.

”Tähän mennessä lunastuksessa on käytetty erilaisia kertoimia. Minun mielestäni pitäisi saada samat korvaukset käyttötarkoituksista riippumatta”, sanoi Rannikon Bo Storsjö.

HELI VIRTANEN

Eiköhän se ole parempi, että  MTK pitää näppinsä poissa silloin kun hintakorvauksista neuvotellaan. "Edunvalvonta" on jo tähän mennessä tullut meille h...tin kalliiksi ja sähköyhtiöt hykertelevät tyytyväisinä.
ei tällä neuvottelevalla taholla saa kyllä olla mitään tekemistä myöskään kokoomuksen kanssa, mehän muuten maksasimme sähköyhtiöiden velatkin :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...